Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"W ciągu trzech lat dotrzemy z najlepszym jakościowo i najbardziej przyszłościowym rozwiązaniem do jednej czwartej gospodarstw domowych w Polsce" - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Podkreślił, że jest to odpowiedź na rosnące oczekiwania użytkowników co do jakości dostępu do Internetu.
"Coraz więcej Polaków ogląda online pełnometrażowe filmy jakości full HD, bądź korzysta z sieci w tym samym czasie poprzez wiele urządzeń. Przerasta to możliwości starszych technologii. Światłowód da sobie radę, jego możliwości są dużo większe niż te, z których obecnie korzystamy" - zaznaczył Jean-François Fallacher.
Podkreślił, że odporność na zakłócenia i niezawodność działania światłowodu daje użytkownikowi bardzo duży komfort.
"Około 67 proc. z nas regularnie korzysta z Internetu, spędzając w nim ponad cztery godziny dziennie. W gospodarstwach domowych funkcjonuje coraz więcej urządzeń łączących się z siecią. Obecnie jest ich kilka, ale w ciągu kolejnych paru lat liczba ta wzrośnie pięciokrotnie" - zaznaczyła Bożena Leśniewska, członek zarządu Orange Polska ds. Sprzedaży i Komercyjnej Digitalizacji. Dodała, że Polacy chcą w swoich gospodarstwach domowych korzystać w dowolnym momencie i w dowolny sposób z nieograniczonego dostępu do Internetu.
"Odpowiedzią na to wyzwanie są nowe generacje systemów światłowodowych o wysokiej przepustowości, jakie wprowadza Orange”- podkreśliła Leśniewska.
Nieograniczony dostęp do sieci sprzyja również przyspieszeniu rozwoju gospodarczemu kraju.
Paweł Dobrowolski, ekspert z zakresu ekonomii podkreśla, że tego rodzaju inwestycje w infrastrukturę mogą sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, jakie stoją przed Polską.
„Techniki łączności są podstawowym czynnikiem rozwoju gospodarczego. Obecne sprawne funkcjonowanie rynków nie może odbywać się bez przepływu informacji. Gdyby nie rozwiązania jakie daje Internet, inwestorzy zniknęliby z rynku” - wskazał Dobrowolski.
Jak wynika z wyliczeń ekspertów Fundacji Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, trzy czwarte nakładów w ramach inwestycji Orange Polska (ok. 1,6 mld zł) zostanie wydane na towary i usługi krajowych firm.
"Projekt będzie miał istotny wpływ na sytuację społeczno-ekonomiczną naszego kraju. W krótkim okresie poprzez wzrost produkcji, konsumpcji, zatrudnienia czy wpływów do budżetu. W długim przez zwiększenie potencjału rozwojowego kraju” - zaznaczyła dr Lucja Krzyżanowska, ekspert Fundacji Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.
Według szacunków fundacji, produkcja polskich firm w ramach całego łańcucha dostaw wzrośnie o ponad 3 mld zł. Przedsiębiorstwa mogą zatrudnić w najbliższych latach nawet 15 tys. dodatkowych pracowników, aby sprostać wzmożonemu popytowi. To mniej więcej tyle miejsc pracy ile przybyło łącznie w przemyśle i handlu hurtowym w całym 2015 r.
"Przedsiębiorcy, którzy będą korzystać z Internetu światłowodowego, efektywniej wykorzystają nowoczesne technologie. Będą mogli lepiej eksponować się w Internecie i szybciej odpowiadać na potrzeby klientów” - podkreśliła dr Lucja Krzyżanowska.
Jak poinformował Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. operacyjnych, decyzja o zbudowaniu światłowodu związana jest ściśle z lokalizacją popytu na taką usługę. Sieci powstają przede wszystkim w dużych miastach, gdzie użytkownicy bardzo intensywnie z nich korzystają. Obecnie Internet światłowodowy Orange jest dostępny w 26 miastach. Natomiast w drugiej połowie roku rozpoczną się inwestycje w 33 kolejnych.
"Chcemy dotrzeć wszędzie tam, gdzie klient czeka na światłowód" - zaznaczył Piotr Muszyński. Klienci światłowodowego Internetu w Orange Polska mają do dyspozycji łącza o prędkości do 600 Mb/s. Natomiast prędkość wysyłania danych wynosi około 60 Mb/s. Co najmniej takie same możliwości uzyskają kolejni klienci, którzy znajdą się w zasięgu światłowodu w latach 2016-18. W laboratoriach Orange LABS uzyskano rekordową prędkość transmisji 10Gb/s.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.06.2016, 17:46 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ