Pobierz materiał i Publikuj za darmo
INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie ("Spółka", "INTERSPORT") informuje, że według wstępnych szacunków w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021 tj. od 1 stycznia do 31 marca 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży Spółki wyniosły 34 293 tys. zł i były mniejsze o 30,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 49 188 tys. zł) - głównie za sprawą niższych o 83,6 proc. obrotów odnotowanych w styczniu 2021 r. w porównaniu do stycznia 2020 r.
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021, drastycznie wpłynęła sytuacja związana z rozwojem na terenie Europy i Polski pandemii koronawirusa COVID-19, a w szczególności fakt, że od 1 stycznia do 31 stycznia oraz częściowo w marcu, w zależności od województwa, sklepy Spółki zlokalizowane w centrach handlowych (z wyjątkiem sklepu w Zakopanem) pozostały zamknięte.
W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2021 r. Spółka wypracowała rok do roku:
a) niższą o 60,1 proc. sprzedaż w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów - w wysokości 14 247 tys. zł (było: 35 725 tys. zł) - na co głównie wpłynął brak sprzedaży w styczniu br.
b) większą o 34,7 proc. sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego ("e-commerce") Pomimo tego, że w kanale e-commerce Spółka wygenerowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży to brak przychodów w styczniu br. w sklepach stacjonarnych wpłynął negatywnie na sprzedaż w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021.
Narastająco, w okresie od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 156 321 tys. zł, czyli o 25,1% niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 208 700 tys. zł).
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.04.2021, 12:35 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |