Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA (67/2020) Przychody za III kwartał roku obrotowego 2020/2021.

05.01.2021, 15:47aktualizacja: 05.01.2021, 15:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 67/2020

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie ("Spółka", "INTERSPORT") informuje, że w III kwartale roku obrotowego 2020/2021- trwającego od 1 października do 31 grudnia 2020 r. - Spółka odnotowała :

• łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40.114 tys. zł, czyli o 25,8% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 54.045 tys. zł);

• w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) obroty netto były niższe o 60,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku - głównie ze względu na spadek traffiku o 63% r/r;

• wzrost o 100,3% dynamiki obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce, który stanowił 26,2% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 ze względu na rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 wprowadzono w Polsce szereg ograniczeń, które negatywnie wpłynęły na działalność Spółki.

Sklepy stacjonarne INTERSPORT zlokalizowane w galeriach handlowych - stanowiące 97% powierzchni handlowej Spółki - były zamknięte w okresie od 7 do 27 listopada 2020 r. oraz od 28 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. Sieć INTERSPORT prowadziła w tym czasie sprzedaż eCommerce oraz sprzedaż hurtową za pośrednictwem magazynu głównego. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: rowery i rolki, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo, pływanie.

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 popyt na oferowane przez Spółkę artykuły sportowe zmalał za sprawą wprowadzonych dodatkowych ograniczeń uprawiania popularnej w Polsce rekreacji ruchowej m.in. zamknięte baseny i kluby fitness oraz zakaz uprawiania narciarstwa (zamknięte stoki narciarskie, wyciągi i bazy noclegowe).

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 122.027 tys. zł, czyli o 23,5% niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 159.529 tys. zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 88,4% i stanowiła 17,1 % udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.01.2021, 15:47
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ