Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Warszawa, 11 lipca 2018 - Obecnie Tetra Pak pozyskuje połowę swojego zaopatrzenia w energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że firma jest na dobrej drodze do spełnienia zobowiązania wobec inicjatywy RE100, zrzeszającej najbardziej wpływowe firmy na świecie, deklarujące wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej we wszystkich działaniach do 2030 roku.
Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat, zużycie energii ze źródeł odnawialnych Tetra Pak wzrosło dwuipółkrotnie - z 20% w 2016 r. do obecnych 50%. Osiągnięto to dzięki połączeniu inicjatyw, w tym zakupu międzynarodowych certyfikatów energii odnawialnej (I-RECs) i instalacji paneli umożliwiających pozyskanie energii słonecznej we własnych obiektach.
„Korzystanie z odnawialnej energii jest ważną częścią procesu dążącego do zmniejszenia wpływu naszych działań na emisję dwutlenku węgla. Wspiera także walkę ze zmianami klimatycznymi - mówi Mario Abreu, Vice President Sustainability z Tetra Pak. - Kupując certyfikaty odnawialnej energii, inwestujemy w rozwój infrastruktury zwiększającej dostępność odnawialnych źródeł energetycznych. W międzyczasie analizujemy również możliwości rozbudowy własnych instalacji słonecznych” - dodaje.
Zakłady produkcyjne Tetra Pak w Szwecji, Danii, Finlandii i Republice Południowej Afryki korzystają w 100% z energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. Ponadto 17 z oddziałów firmy na świecie funkcjonuje wyłącznie z wykorzystaniem odnawialnej energii elektrycznej.
Firma Tetra Pak po raz pierwszy otrzymała Gold-Standard I-REC w Tajlandii, gdzie wkrótce lokalna fabryka wyprodukuje dodatkowy 1 megawat (milion watów) odnawialnej energii elektrycznej z paneli słonecznych. Gold-Standard I-REC to certyfikat przyznawany firmom wytwarzającym energię elektryczną ze źródeł odnawialnych i przestrzegających ścisłych limitów w tym zakresie. Tetra Pak jest również głównym nabywcą certyfikatów I-REC w Chinach i jako pierwsza dostarczyła energię słoneczną Ekoenergy w Republice Południowej Afryki.
RE100 to globalna inicjatywa współpracy różnych przedsiębiorstw, kierowana przez The Climate Group we współpracy z organizacją Carbon Disclosure Project w celu zwiększenia zapotrzebowania i dostaw na energię odnawialną.
KONTAKT:
Tetra Pak
Małgorzata Gromek
Tetra Pak Polska
tel. kom. + 48 602 454 680
e-mail: malgorzata.gromek@tetrapak.com
-
Agencja PR
Ewa Geresz
Grayling Poland
tel. kom. +48 883 389 222
e-mail: ewa.geresz@grayling.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 11.07.2018, 13:34 |
| Źródło informacji | Tetra Pak |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Firma Kolmar Korea wybrana do rządowej inicjatywy budowy „AI Factory”, której zadaniem jest stymulowanie rozwoju innowacji w obszarze produkcji kosmetyków K-Beauty
• Jedyna firma kosmetyczna wybrana przez Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Zasobów do udziału w projekcie „AI Factory”.
• Umożliwia elastyczną produkcję niewielkich partii wielu produktów, aby w czasie rzeczywistym zaspokajać różnorodne potrzeby klientów.- 27.10.2025, 17:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Aż 94 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu, bezpieczeństwie i bliskości
Jak wynika z raportu Fundacji PZU, aż 93,5 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. „Te wyniki inspirują nas do dalszej pracy na rzecz budowania odporności społecznej i poczucia wspólnoty” – deklarowała Maia Mazurkiewicz prezeska zarządu Fundacji PZU, podczas 12. edycji kongresu Igrzyska Wolności w Łodzi.- 27.10.2025, 15:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
mBank prezentuje plan transformacji
Po wrześniowym ogłoszeniu nowej, ambitnej, 5-letniej strategii „Cała naprzód”, mBank nie zwalnia tempa i prezentuje swój Plan Transformacji. Lider finansowania transformacji energetycznej obiera w ten sposób konkretny kurs do neutralności klimatycznej, wsparcia polskiej gospodarki i zwiększenia konkurencyjności rodzimych firm.- 27.10.2025, 14:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: mBank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ