Newsletter

Kępiński, GSK: tym, co łączy inwestorów, jest poszukiwanie rozwiązań typu "win-win"

06.09.2018, 15:56aktualizacja: 06.09.2018, 15:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Tym, co łączy inwestorów, jest poszukiwanie rozwiązań typu "win-win", czyli takich, w których wszystkie strony mają korzyść” - mówił we wtorek podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Krzysztof Kępiński, członek zarządu oraz dyrektor relacji zewnętrznych i publicznego rynku szczepionek.

Dyrektor Relacji Zewnętrznych i Publicznego Rynku Szczepionek GSK uczestniczył w debacie Polskiej Agencji Prasowej poświęconej wpływowi inwestorów zagranicznych na polską gospodarkę i społeczeństwo.

Kępiński stwierdził, że firmy zagraniczne inwestujące swój kapitał na polskim rynku mogą być postrzegane jako konkurencja, ale to, co według niego łączy inwestorów zagranicznych w Polsce to koncentracja na pacjentach i próba wspólnego rozwiazywania problemów pacjentów.

Według Kępińskiego tym, co łączy inwestorów, jest poszukiwanie rozwiązań typu "win-win", czyli takich, w których wszystkie strony mają korzyść. "W naszym przypadku są to pacjenci, bo to im dedykowane są leki, szczepionki czy produkty ochrony zdrowia. Korzysta też firma, bo ona musi generować zyski. Ale dopełnieniem takiego trójkąta korzyści jest też państwo, w którym dana firma funkcjonuje" - wyjaśnił Kępiński.

Kępiński zwrócił uwagę, że „organizacja firmy jest taka jak ludzie, którzy ją tworzą”. Dlatego w jego opinii to, na co powinna stawiać firma to właśnie kapitał ludzki. „Od tego czy uda nam się przekonać pracowników do tego, żeby oni się zgodzili pracować w Polsce zależą kolejne inwestycje” - mówił.

Jako dobry przykład podał sytuację własnej firmy, która rok temu w Krynicy ogłaszała, że chce zatrudnić 200 nowych pracowników w centrum IT GSK. „To centrum IT towarzyszy rozwojowi cząsteczek nowych leków od początku praktycznie do momentu udostepnienia tych leków pacjentom. 700 osób, które jest obecnie w Poznaniu, które udało się zrekrutować i zachęcić do pracy, obsługują nie tylko Polskę, ale cały świat” - mówił i zaznaczył, że oni każdego dnia mają dostęp do najwyższych technologii know-how.

Kępiński zwrócił jednak uwagę na to, że „rywalizacja z krajami Europy i świata trwa niemal codziennie”. Według niego to, co może zatrzymać zagranicznego inwestora to pierwsza styczność z nim, kiedy przyjeżdża do danego kraju i pyta: jaka jest sytuacja makroekonomiczna i jakie są podstawowe czynniki ekonomiczne, geopolityczne. Według niego potencjalny inwestor chce, aby kraj, w którym chce ulokować swój kapitał dał mu „coś więcej niż jego sąsiedzi”.

„Nam w ten sposób udało się przeciągnąć 80 transferów z innych krajów, nie tylko od południowych sąsiadów, czasami z Wielkiej Brytanii, czasami z Niemiec, czy z innego kontynentu. Co zrobić Trzeba się zastanowić jak utrzymać tych inwestorów i jak pomóc firmom takim jak GSK czy Servier, żeby przekonywać kolejnych członków organizacji, aby chcieli tu inwestować - powiedział. - Nam się udaje - we wrześniu otwieramy kolejne Centrum Doskonałości, ale chcielibyśmy żeby tych inwestycji było więcej, bo jest na to potencjał” - dodał.

„Czasem wystarczy spotkanie, żeby opowiedzieć inwestorowi jak dobre są w naszym kraju czynniki ekonomiczne, bo nie ulega wątpliwości, że są dobre. Proste budowanie relacji jest bardzo istotne, bo finalnie decydują ułamki procentów, czy dana inwestycja trafi właśnie do Polski” - podsumował dyrektor relacji zewnętrznych i publicznego rynku szczepionek GSK Krzysztof Kępiński.

GSK w Polsce

Jedna z wiodących innowacyjnych firm z obszaru ochrony zdrowia, która dostarcza łącznie ponad 300 leków i produktów ochrony zdrowia polskim pacjentom.

Prowadzi działalność badawczą i rozwojową w zakresie badań klinicznych nad nowymi lekami.

Dzięki zakupowi fabryki w Poznaniu w 1998 roku i dokonanym w ostatnich latach inwestycjom, stali się jednym z największych inwestorów zagranicznych w polskim przemyśle farmaceutycznym. Współpracują ze środowiskiem medycznym, aby wspierać postęp w medycynie i poprawiać jakość opieki zdrowotnej nad pacjentami. Realizują akcje społeczne i profilaktyczne, które zwiększają świadomość zdrowotną Polaków (np. Żółty Tydzień, Powstrzymaj Rota wirusy a także wsparcie kampanii Infarmy „Zaszczep się wiedzą“). Są znaczącym pracodawcą i odpowiedzialnym partnerem handlowym dla blisko 2400 podmiotów w Polsce.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 06.09.2018, 15:56
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ