Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował wiceprezes InPost S.A. Adam Aleksandrowicz, środki z emisji przeznaczone zostaną głównie na sfinansowanie nabycia przez InPost francuskiej spółki logistycznej Mondial Relay.
InPost wyemitował 1.000 obligacji o jednostkowej wartości 500 tys. zł. Były one oferowane w trybie oferty publicznej skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych (tj. bez wymogu sporządzenia prospektu lub memorandum informacyjnego). Obligacje przydzielono 21 inwestorom kwalifikowanym - w tym subfunduszom.
Emisja zapadających w czerwcu 2027 r. niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych w złotych osiągnęła więc ostateczną wartość 500 mln zł. Obligacje są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej WIBOR 6M, powiększonej o 2,5 proc. marży.
Jak podkreślał podczas piątkowej uroczystości na warszawskiej giełdzie Adam Aleksandrowicz, emisja i związany z nią debiut na rynku CATALYST wynika z potrzeby refinansowania zadłużenia związanego z finansowaniem nabycia spółki Mondial Relay. Akwizycja, warta 513 mln euro, została sfinalizowania 1 lipca br., a francuska firma jest już częścią Grupy Kapitałowej InPost.
„Nasza strategia rozwoju uwzględnia ekspansję na największe rynki e-commerce w Europie - Wielką Brytanię, gdzie działamy już od kilku lat i Włochy. W oparciu o Mondial Ray chcemy teraz we Francji, krajach Beneluksu i Półwyspu Iberyjskiego powtórzyć taki sukces paczkomatów, jaki odnieśliśmy w Polsce” - mówił Aleksandrowicz.
Jak podkreślał wiceprezes InPost, debiut na warszawskim parkiecie stanowić będzie również wsparcie dla dalszego rozwoju firmy na rodzimym rynku. Obecnie posiada ona sieć ponad 13 tys. paczkomatów w całej Polsce, a ich liczba zwiększa się o ok. 100 tygodniowo.
„Dzięki dogodnemu umiejscowieniu paczkomatów oraz ich całodobowej dostępności, klienci odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy lub sklepu, nie generując dodatkowego ruchu kołowego. Jednym z naszych strategicznych celów jest bowiem zminimalizowanie produkcji śladu węglowego - a paczkomat w relacji do tradycyjnej przesyłki kurierskiej oznacza emisję CO2 na poziomie ponad 60% w obszarach miejskich” - przekonywał Aleksandrowicz.
Przykładem przyjaznej środowisku i społecznościom lokalnym polityki spółki InPost jest m.in. program Green City, realizowany w porozumieniu z miastami w całej Polsce. W ramach projektu firma elektryfikuje swoją flotę samochodową. Wokół paczkomatów montowane są kostki antysmogowe. Z kolei kilka tygodni temu, w Sopocie, oddano do użytku pierwszą maszynę w pełni zasilaną fotowoltaicznie.
O InPost jako przykładzie sukcesu polskiego modelu biznesowego wspominał również Piotr Borowski, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
„Wartość emisji obligacji InPost jest bardzo znacząca jak na polskie warunki. Ten dziewiąty tegoroczny debiutant na rynku CATALYST prezentuje innowacyjność i dynamizm, pozwalające zdobywać zainteresowanie inwestorów” - mówił Borowski.
Przypomniał także, że InPost zdobył uznanie globalnych agencji ratingowych. W czerwcu br. Moody's rozpoczął wydawanie ratingu dla spółki od poziomu „Ba2”. Odzwierciedla on silny profil finansowy firmy, z niewielkim zadłużeniem i solidną rentownością, wynikającą z konkurencyjnego modelu biznesowego.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.07.2021, 18:20 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu