Newsletter

Biznes i finanse

Kongres Profesjonalistów PR m.in. o digital PR, hejcie i zarządzaniu kryzysowym

16.09.2021, 14:51aktualizacja: 16.09.2021, 14:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom
PAP MediaRoom
Digital PR, hejt, zarządzanie kryzysem w sieci to przewodnie tematy, które omawiają specjaliści PR i komunikacji podczas rozpoczętego w czwartek XXI Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie. W drugim dniu kongresu PAP zaprezentuje wnioski ze swojego najnowszego badania „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”.

Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powiedziała, że fundacja mierzy się z hejtem już od wielu lat.

„Byliśmy przerażeni tym, skąd biorą się wszystkie negatywne wypowiedzi, tak dużo kłamstwa, konfabulacji i fake newsów na nasz temat” – mówiła.

Ale - jak podkreśliła - fundacja znalazła sposób na radzenie sobie z tym problemem, choć nie było to łatwe.

„Przez pięć lat nauczyliśmy się podchodzić do hejtu w neutralny sposób. W taki sposób, że czasami wzruszamy ramionami, gdy czytamy coś, co powinno nas zaboleć” – wyjaśniła.

Zdaniem Orzech hejt jest nie tylko związany z kwestiami wizerunkowymi czy komunikacją zewnętrzną, ale w dużym stopniu jest to też problem komunikacji wewnętrznej i relacji w zespołach.

„Bardzo mocno podważa zaufanie pomiędzy działem komunikacji a innymi zespołami” – zaznaczyła.

Ważnym zagadnieniem, który poruszył Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, była etyka w branży PR.

„Istnieją pewne zagrożenia dla obyczajów w branży PR. Są to problemy etyczne i są one realne i rzeczywiste” – wskazał ekspert PR.

W ocenie Łaszyna miniony rok pokazał sporo problemów etycznych i nie było podmiotu, który miałby mandat, aby móc powiedzieć, że jakieś działania są etyczne lub nie. Jak mówił, taki mandat miała Rada Etyki PR, jednak w praktyce już nie funkcjonuje.

„Potrzebujemy tego, aby był ktoś z mandatem do oceny działań i praktyk etycznych” – zaznaczył.

Problematyczna w ocenie Łaszyna jest również kwestia używania etyki jako narzędzia PR służącego do promocji osób czy organizacji.

„To jest coś, czego wcześniej nie było. Szkoda, że to się dzieje” – stwierdził.

Odnosząc się do kwestii, czy branża PR potrzebuje kodyfikacji, jeśli chodzi o etykę, powiedział: „Moim zdaniem nie. Tego jest bardzo dużo. (…) Nie sądzę, aby był problem z kodeksami etyki, tylko z kwestią realizacji” – uznał Łaszyn. W jego opinii to, co jest bardziej potrzebne to wypracowania standardów, pewnych kierunków zachowań. Jak mówił, chodzi o zasady usytuowane pomiędzy „normami etycznymi a praktyką”.

W czwartek podczas kongresu odbędzie się gala, podczas której po raz pierwszy wręczone zostaną Nagrody PR Wings. Ideą konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, jest promowanie etycznych praktyk PR i podkreślanie znaczenia roli PR w zarządzaniu strategicznym i komunikacji. Partnerem gali jest Polska Agencja Prasowa.

W drugim dniu kongresu Łukasz Świerżewski, członek zarządu PAP, zaprezentuje najnowsze badanie Agencji: „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”. Link do pobrania badania zostanie udostępniony po oficjalnej prezentacji. Badanie zostało przygotowane we współpracy z Instytutem Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.09.2021, 14:51
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ