Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyniki prowadzonego w lipcu głosowania ekscytowały Wiedeńczyków do samego końca: prawie 37.000 pasażerów wzięło udział w ankiecie. Przez długi czas zwolennicy i przeciwnicy szli łeb w łeb, w końcu większość zdecydowała: Wiedeńczycy są zadowoleni z obecnego zapachu w metrze i nie chcą rozpylania perfum w pociągach. Aż 21.000 uczestników ankiety internetowej wypowiedziało się przeciwko rozpylaniu zapachów - i tylko 16.000 za. Wyniki obecnego badania są „potwierdzeniem, że nasze wcześniejsze działania, takie jak zakaz spożywania posiłków, już znacząco poprawiły zapach w pociągach”, wyjaśnia Günter Steinbauer, dyrektor przedsiębiorstwa publicznego transportu Wiener Linien.
Wyniki komentowała także inicjatorka projektu, członek zarządu miasta ds. środowiska Ulli Sima: „Chodzi o to, żeby pasażerowie czuli się komfortowo. Dlatego też zawsze dajemy im możliwość głosowania nad różnymi projektami. W zeszłym roku zapytaliśmy o zakaz spożywania posiłków, który został przyjęty pozytywnie przez zdecydowaną większość i tym samym wdrożony. W tym roku chcieliśmy się dowiedzieć, co sądzą o perfumowaniu metra i tutaj większość głosowała przeciwko".
Kampania na rzecz ochrony klimatu ze zwycięskim zapachem
Dla miłośników zapachów, jest też dobra wiadomość. We wrześniu odbędzie się „pachnąca” kampania na rzecz ochrony klimatu organizowana przez Wiener Linien. W czasie akcji wykorzystany zostanie znany już zapach „Energize”, który uzyskał najlepszy wynik w głosowaniu. Jest to kompozycja grejpfruta, zielonej herbaty, cytryny i drzewa sandałowego. „Transport publiczny ma decydujący wpływ na ochronę klimatu w naszym mieście. Dlatego właśnie przewoźnik Wiener Linien przygotował nową kampanię, która łączy w sobie ochronę klimatu i zapach", mówi Sima, z niecierpliwością czekając na kolejną kampanię jesienią.
2,6 mln użytkowników transportu publicznego dziennie
Transport publiczny jest bardzo popularny wśród mieszkańców Wiednia. Więcej osób posiada tu bilet roczny (822.000), który od 2012 roku kosztuje jedynie 365 euro, niż zarejestrowany samochód. Dla porównania taki sam bilet w Londynie kosztuje 1.600 euro, w Hamburgu 1.074 euro, w Berlinie 761 euro. By zachęcić kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego, wiedeński przewoźnik zainwestuje w tym roku 435 milionów euro w dalszy rozwój systemu, m.in. na prośbę podróżnych zmodernizuje system klimatyzacji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.08.2019, 13:19 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ