Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prosty mechanizm i minimum formalności
Organizacja konkursu nie jest trudna, zazwyczaj opiera się na prostym mechanizmie. Po zakupie produktu promocyjnego, konsument wykonuje zadanie konkursowe, a jury spośród wszystkich zgłoszeń wybiera i nagradza te najlepsze.
Nie trzeba starać się o pozwolenie na organizację konkursu ani wnosić urzędowych opłat, ale należy pamiętać, żeby od wszystkich nagród w konkursie zapłacić podatek (nie tylko od tych o określonej wartości, jak to ma miejsce w loterii czy sprzedaży premiowej). Poza tym organizator musi „tylko” określić zasady, napisać regulamin i postawić stronę internetową z prostym formularzem. Oczywiście można przyjmować zgłoszenia też smsowo lub mailowo, ale w dzisiejszych czasach rejestracja przez www jest najpopularniejsza.
Trzeba jednak pamiętać, że próg wejścia do konkursu jest trochę większy niż sam zakup – uczestnik musi jeszcze „coś” zrobić.
Pobudzenie kreatywności
Wymyślenie ciekawego zadania konkursowego to pole do popisu dla organizatorów. Zadanie powinno być łatwe, ale też związane z marką i dostosowane do grupy docelowej. „Przed wymyśleniem zadania konkursowego, należy dokładnie określić, do kogo chcemy trafić” - przypomina Małgorzata Sędzińska-Polit, ekspert z agencji Smolar. Inne zadanie pojawi się w akcji niszowej marki dla fotografów, a inne u producenta garnków.
Dodatkowym rozróżnieniem jest forma odpowiedzi konkursowej. Najczęściej uczestnicy muszą udzielić odpowiedzi pisemnej, ale często pojawiają się konkursy na zdjęcie, grafikę, filmik czy nawet nagranie głosowe. Organizatorzy mają tutaj swobodę, która pozwala jeszcze bardziej dopasować konkurs pod charakter danej marki.
Przykucie uwagi
Żeby konkurs spełnił swoją główną funkcję, czyli podkręcił sprzedaż, trzeba przykuć uwagę konsumentów, zazwyczaj za pomocą nagród. W zależności od budżetu, organizatorzy zwykle wybierają jedną z dwóch ścieżek:
- wartościowe nagrody, które działają na wyobraźnię - duża gotówka, drogie sprzęty, samochody czy nawet mieszkania;
- dużo drobnych nagród - wtedy wiele osób ma szansę na wygraną i to zachęci ich do udziału.
Warto zwrócić uwagę, żeby chociaż część nagród, na przykład tych drobnych, pasowała tematyką do marki. Można jako nagrody podarować laureatom swoje produkty lub zniżki na nie, można też zaangażować swoich ambasadorów.
Potencjalne pułapki
Mimo że konkurs (https://www.smolar.pl/konkursy-konsumenckie-i-konkursy-promocyjne) to stosunkowo łatwa do organizacji aktywacja, jest kilka podchwytliwych aspektów.
„Musimy odpowiednio określić nagrody. Regulamin każdej akcji stanowi tzw. przyrzeczenie publiczne i trzeba się go trzymać” - przypomina ekspertka z agencji promocyjno-reklamowej Smolar. Obecnie konsumenci są świadomi, oczekują rzetelności i transparentności. W regulaminie warto zastrzec też, czy organizator będzie chciał w jakiś sposób wykorzystać prace konkursowe - na przykład w swoich social mediach. - Zazwyczaj odradzamy klientom publikację wszystkich wygranych odpowiedzi. Niestety potrafi to generować negatywne emocje wśród osób, które twierdzą, że jury nie miało racji” - dodaje.
Przy konkursach na najciekawsze zdjęcie czy grafikę, należy pamiętać też o prawach do wizerunku. Odpowiedź konkursowa powinna przedstawiać tylko jej autora, nie ma on bowiem prawa korzystać i rozpowszechniać wizerunku osób trzecich.
Ostatnio przed organizatorami pojawiło się nowe wyzwanie, czyli prace wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Zadaniem jury jest wychwycenie i nagrodzenie tych odpowiedzi, które zaangażowały czas i kreatywność prawdziwego człowieka.
Między innymi z tych powodów marketerzy decydują się na pomoc agencji takich jak Smolar, które mają doświadczenie w organizacji akcji prosprzedażowych i są w stanie zabezpieczyć interesy wszystkich stron.
Źródło informacji: Agencja Smolar
Artykuł sponsorowany
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.01.2025, 11:03 |
Źródło informacji | Agencja Smolar |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ