Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd LiveChat Software S.A. informuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software w okresie styczeń - marzec 2020 (IV kwartał roku finansowego 2019/20) wyniosły 9 075 194 USD i były o 16,5% wyższe od osiągniętych w IV kwartale 2018/19 roku finansowego.
W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2019) skonsolidowane przychody wyniosły 7 787 623 USD.
W okresie październik - grudzień 2019 r. (III kwartał roku finansowego 2019/20) skonsolidowane przychody wyniosły 8 406 881 USD.
Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.ai.
Zarząd podkreśla, że przedstawione dane są mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym. W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.
W nawiązaniu do komunikatu Komisji Nadzoru Finansowego ("KNF") z dn. 12 marca 2020 roku w związku z zaleceniami Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych ("ESMA"), Spółka podaje dodatkowe informacje nt. wpływu stanu pandemii na jej działalność:
Od tygodnia 9-15 marca Spółka wprowadziła model oparty w 100% na pracy zdalnej. Zarząd ocenia, że nie wpływa on obecnie negatywnie na ciągłość i jakość świadczonych usług, ani prowadzone prace rozwojowe.
W ostatnich tygodniach Spółka notuje następujące trendy:
- Wzrost wskaźnika Churn dla produktu LiveChat (liczbowy wskaźnik odejść klientów), który w marcu 2020 r. wyniósł ok. 3,9% wobec długoterminowej średniej na poziomie ok. 3% notowanej średnio w poprzednich latach. Wyższy churn wynika z problemów biznesowych wielu klientów Spółki spowodowanych pandemią.
- Znaczący wzrost liczby "triali" (użytkowników testujących rozwiązanie LiveChat w trakcie dwutygodniowego, bezpłatnego okresu próbnego) obserwowany od 16 marca 2020 r. i utrzymujący się w kolejnych tygodniach. Wzrost liczby "triali" przekłada się na większą liczbę nowych klientów notowaną w kwietniu.
- Istotny wzrost wartości dosprzedaży (upselling) do obecnych klientów Spółki, którzy zwiększają liczbę agentów pracujących z wykorzystaniem LiveChat.
Dodatkowo wpływ na wskaźniki osiągnięte w I kwartale miała zmiana modelu cenowego (pricing model) LiveChat oraz nowe plany abonamentowe ChatBot wprowadzone w styczniu 2020 r.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.04.2020, 09:48 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |