Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trwający kryzys klimatyczny oraz rosnąca świadomość związanych z nim wyzwań w coraz większym stopniu determinuje decyzje biznesowe. O tym, jak wpływa to na kierunki inwestycji polskich firm oraz czy polski biznes w wystarczającym stopniu uwzględnia aspekty środowiskowe w swojej działalności, dyskutowali uczestnicy panelu dyskusyjnego zatytułowanego „Jaki jest wpływ wyzwań klimatycznych i świadomości ekologicznej na decyzje biznesowe” zorganizowanego w ramach Kongresu 590 w Warszawie.
„Zarówno dla TFI PZU, jak również dla całej Grupy PZU, której jesteśmy częścią, świadomość ekologiczna oraz szerzej cała sfera polityki ESG są jednymi z najważniejszych punktów strategii firmy na lata 2021-2024. Za tym idą konkretne działania. Ostatnio zainwestowaliśmy 150 mln zł w projekty elektrowni wiatrowych na lądzie, w tym największy projekt tego typu realizowany w Polsce. PZU jest również sygnatariuszem porozumienia dotyczącego rozwoju morskich farm wiatrowych. Z kolei dla naszych klientów detalicznych jeszcze w tym roku uruchomimy zielone fundusze inwestycyjne umożliwiające lokowanie ich środków w zgodzie z zasadami zrównoważonej polityki inwestycyjnej” - powiedział Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU.
Uczestnicy debaty zgodnie podkreślali, że niezwykle ważnym aspektem dla skutecznego wprowadzania w firmach polityki zrównoważonego rozwoju jest nie tyle dostosowywanie się do szybko ewoluującego otoczenia regulacyjnego, ile raczej próba wyprzedzania go.
Marcin Żółtek podkreślał też konieczność długofalowego planowania inwestycji w kontekście stanowiących coraz większe wyzwanie dla rentowności wielu firm nowych regulacji związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym.
„Jeżeli klient powierza nam swoje pieniądze, oczywiście staramy się je zainwestować w jak najbardziej zyskowny sposób. Jednak musimy mu przy tym uświadamiać, że zmieniające się otoczenie regulacyjne sprawia, że pewne modele biznesowe są nie do utrzymania na dłuższą metę. Dlatego inwestując w sposób zgodny z zasadami zielonego ładu, staramy się w przypadku każdej firmy identyfikować ewentualne zagrożenia dla jej modelu biznesowego i dochodowości, płynące z tego, że korzysta ze środowiska w sposób nieodpowiedzialny. Te wybory mają na celu maksymalizację dochodowości w perspektywie długofalowej” - zaznaczył Marcin Żółtek.
Uczestnicy panelu zwracali również uwagę na to, że odpowiedzialny ekologicznie sposób prowadzenia biznesu angażuje wszystkich uczestników rynku i dotyczy zarówno samych firm, jak również ich klientów.
„Dlatego też jeszcze jednym wyzwaniem z tym związanym jest edukowanie naszych klientów, tym bardziej że widzimy po ich stronie rosnące zainteresowanie tematyką odpowiedzialnego rozwoju i coraz większą świadomość ekologiczną. Naszą rolą jest uświadamianie klientom, jakie są ukryte koszty związane z prowadzeniem biznesu w sposób nieuwzględniający odpowiedzialności ekologicznej, ale również pomoc w dostosowaniu ich modelów biznesowych do tego, jak będzie wyglądał świat w nieodległej przyszłości” - dodał wiceprezes TFI PZU.
W panelu udział wzięli: Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU, Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu Żabki ds. strategii konsumenckich oraz Ilona Wołyniec, dyrektor pionu relacji z klientami strategicznymi i finansowania projektów w PKO BP.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.10.2021, 08:52 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Analytic Partners Shapes Marketing Mix Modeling (MMM) for 25 years and Innovates with Commercial Analytics
- 30.04.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting Expands Capabilities in Brazil
- 30.04.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKP S.A.: bez taniej energii kolej nie jest w stanie konkurować z innymi środkami transportu PAP
„Trzydzieści lat temu ludzie jeździli koleją, bo musieli - dziś jeżdżą, bo chcą. Żeby kolej była środkiem transportu pierwszego wyboru, musi zwiększyć swoją dostępność, atrakcyjność” - podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A, podczas konferencji „Konkurencyjność transportu kolejowego - wyzwanie i konieczność”, która odbyła się 28 kwietnia 2025 r. we Wrocławiu, w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.- 30.04.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ