Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„4xe oznacza wydajność. Jeepy, które prezentujemy oferują najniższą emisję zanieczyszczeń. 4xe oznacza także wiele możliwości i bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych. Jeep to auto stworzone, by przekraczać oczekiwania w terenie oraz w mieście. 4xe to także odpowiedzialność za środowisko i dbałość o klientów, którzy mogą spodziewać się niskich kosztów utrzymania samochodu” – powiedziała Antonella Bruno, Head of Jeep Brand EMEA 20 lipca 2020 podczas prezentacji nowych, hybrydowych modeli samochodów Jeep.
Modele Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe są produkowane w zakładzie FCA w Melfi we Włoszech, gdzie od 2014 roku powstaje także Jeep Renegate. W tym samym roku uruchomiono Plant Academy – ośrodek szkoleniowy umożliwiający rozwój osobisty pracowników, będący miejscem realizacji pomysłów i eksperymentów mających wpływ na pracę nad strategią elektryfikacji FCA.
Nowe hybrydowe Jeepy nadają się zarówno do jazdy po mieście, a to dzięki technologii plug-in pozwalającej na podróżowanie z zerową emisją zanieczyszczeń, jak i do jazdy w bardziej ekstremalnych warunkach, bo mają napęd 4x4.
Zarówno Jeep Compass 4xe, jak i Jeep Renegade 4xe są dostępne w trzech poziomach wyposażenia – „Limitted”, „S” i „Trailhawk” i posiadają napęd na cztery koła, sześciobiegową skrzynię automatyczną oraz dwa silniki – 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy, z nowej rodziny silników FCA Global Small Engine, o mocy 130 KM lub 180 KM z przodu oraz silnik elektryczny o mocy 11,4 kWh znajdujący się między tylnymi kołami pozwalający na pokonanie średnio 50 km, bez emisji zanieczyszczeń. Moc silnika benzynowego wsparta mocą 60 KM wytwarzaną przez silnik elektryczny daje łącznie moc 190 KM (w wersji Limited) i 240 KM (w wersji Trailhawk i S). W silniku elektrycznym moment obrotowy wynosi 250 Nm, a w spalinowym 270 Nm. Ich połączenia daje możliwość przyspieszenia od 0 do 100km/h w ok. 7,5 sekundy i prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym. Akumulator można ładować podczas jazdy, w domu, używając ładowarki easyWallbox lub Connected Wallbox lub na publicznych stacjach ładowania.
„Hybrydowy system plug-in oznacza, że można używać dwóch źródeł napędowych łącznie lub oddzielnie bez utraty pozostałych korzyści użytkowania samochodu” – powiedział Francesco Cimmino, główny inżynier systemu napędowego Renegade i Compass Phev.
Podczas prezentacji online Marco Pigozzi, Jeep EMEA Product Marketing Director przedstawił trzy tryby pracy nowych Jeepów. Klient ma do wyboru trzy możliwości – hybrydowy, elektryczny i E-save, które aktywować można używając selektora trybu jazdy znajdującego się obok dźwigni zmiany biegów.
Bezpieczeństwo jazdy zapewnia zaawansowane systemy ADAS, w tym zapewniające widoczność reflektory Full LED (dostępne w standardzie lub jako opcja w modelu Renegade) i reflektory bi-ksenonowe (w Jeepie Compass). Ponadto, w standardzie oferowane są: system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz inteligentny asystent prędkości (w modelu Renegade), przednie i tylne czujniki parkowania. Dostępne są także: system monitorowania martwych pól widzenia, kamera cofania ParkView z dynamiczną siatką, automatyczny asystent parkowania i system bezkluczykowy Keyless Go. Standardowa wersja Jeepa Renegade 4xe posiada także nowy system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Elementy elektroniczne HV, w tym moduły sterujące i przewody między pakietem akumulatorów a silnikiem elektrycznym są odpowiednio uszczelnione i wodoodporne, dzięki czemu Jeepy mają głębokość brodzenia do 40 cm, a specjalna wersja off-roadowa Jeep Compass Trailhawk – do 50 cm.
W nowych hybrydach Jeepa dostępny jest szereg usług zaprojektowanych tak, aby w łatwy sposób wprowadzić klienta w świat elektryfikacji:
- Aplikacja „GO 4xe LIVE”, która umożliwia poznanie nowych zelektryfikowanych technologii i korzyści z przejścia na technologię hybrydową. Aplikacja oblicza przejechany dystans i wskazuje zużycie energii elektrycznej, monitoruje stan akumulatora i pozostały zasięg samochodu na trasie, wyświetla również powiadomienia o punktach ładowania dostępnych na trasie,
- System multimedialny UconnectTM: „My Assistant”, „My Car”, „My Remote”, „My Navigation” i „My eCharge” oraz dodatkowe funkcje wspomagające jazdę z napędem elektrycznym dostępny w pakiecie podstawowym,
- Usługi dostępne na życzenie: „My Wi-Fi”, „My Theft Assistance”, „My Fleet Manager”.
Dzięki tym usługom kierowca może kontrolować w łatwy i szybki sposób stan swojego samochodu, przeglądy, nawigację, ładowanie oraz wszelkie sytuacje kryzysowe.
„Z 4xe nie musisz wybierać, masz tryb elektryczny, kiedy chcesz i tryb 4x4 kiedy potrzebujesz. 4xe jest w 100 proc. hybrydowy, w 100 proc. 4x4 i w 200 proc. Jeepem. Hybrydowe modele Renegade i Compass typu plug-in zabierają nas do świata 4xe i są nowym rozdziałem w historii Jeepa i początkiem przyszłości” - powiedziała Antonella Bruno.
Zamówienia na modele Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe można składać w Polsce od sierpnia, natomiast w salonach pojawią się we wrześniu.
Prezentacja online nowych modeli Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe dostępna jest pod linkiem.
Szczegółowe informacje o modelach Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe dostępne pod linkiem.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.07.2020, 18:25 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu