Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Większość użytkowników korzysta z 2 do 3 subskrypcji, płacąc za nie do 150 zł miesięcznie. W subskrypcjach doceniamy przede wszystkim wygodę, dostęp do unikalnych treści oraz to, że ponosimy niższy koszt za korzystanie z produktów i usług, niż gdybyśmy opłacali je jednorazowo.
Skłonność do korzystania z subskrypcji jest skorelowana z wiekiem. Najmłodsi respondenci (18-24 lat) korzystają z nich dwa razy częściej niż najstarsza badana grupa (45-60 lat). Preferencje co do niektórych produktów i usług różnią się wraz z wiekiem: młodzi chętniej wybierają subskrypcje na narzędzia IT lub rozwiązania AI, a konsumenci w wieku 45-60 lat - na czasopisma. Wśród osób korzystających z subskrypcji aż 75 proc. deklaruje, że są użytkownikami platform streamingowych z wideo.
Dla użytkowników subskrypcji ważne jest to, ile na ten cel wydają. Zdecydowana większość (84 proc. badanych) chce kontrolować wydatki na subskrypcje. Jednocześnie spora grupa (38 proc.) przyznaje, że co najmniej raz zdarzyło jej się opłacić subskrypcję, z której nie korzystało.
„Badania wskazują, że subskrypcje seriali, muzyki lub platform gamingowych stanowią stały element naszych miesięcznych wydatków. Korzysta z nich już blisko połowa Polaków, ale aż 38 proc. zdarzyło się opłacać usługi, których nie używają. Nie dziwi więc, że ponad 80 proc. badanych chce kontrolować wydatki na subskrypcje. ING daje teraz taką możliwość - w aplikacji Moje ING, w jednym miejscu, można nie tylko zobaczyć wszystkie swoje subskrypcje, ale zablokować płatności, za te, z których nie korzystamy. To kolejne rozwiązanie w ramach kampanii >>ING. Twój asystent<<, które pomaga mieć większą kontrolę nad codziennymi finansami” - powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Klienci ING mogą z poziomu aplikacji bankowej analizować jakie serwisy regularnie obciążają ich konto, jeśli tylko opłacają je kartą bankową. Prognozy tych płatności pomagają uzmysłowić im, ile z tych serwisów jest aktywnych i jaka jest wartość takich wydatków w skali miesiąca.
Bank umożliwia również użytkownikom aplikacji, aby w razie potrzeby zablokowali nadchodzące cykliczne płatności z tytułu subskrypcji i abonamentu. Dostawca produktu lub usługi nie obciąży automatycznie karty, a klient zyska czas na zastanowienie się nad tym, czy chce w przyszłości subskrypcję odblokować, czy skontaktować się z dostawcą i zupełnie z niej zrezygnować. Co ważne, zablokowanie płatności nie jest równoznaczne z zerwaniem umowy na subskrypcje. W przypadku niektórych dostawców, aby zakończyć relacje, należy przejść przez procedurę zerwania umowy.
*Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 22-27 lutego 2024 roku metodą CAWI. Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1054 respondentów w wieku 18-60 lat.
ING Bank Śląski
ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce. Bank świadczy pełen zakres usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych. ING oferuje wielokanałowy dostęp do kont osobistych i firmowych oraz posiada ogólnopolską sieć nowoczesnych placówek bankowych. W skład grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego wchodzą spółki świadczące usługi leasingowe oraz faktoringowe.
Więcej tu: Załóż konto w ING i dołącz do nas.
Źródło informacji: ING Bank Śląski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.03.2024, 09:45 |
Źródło informacji | ING Bank Śląski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ