Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MC informuje:
Przechodzimy od słów do czynów. W poniedziałek w Katowicach, Lublinie i w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem zainaugurowaliśmy Program Rozwoju Talentów Informatycznych.
Program zaplanowaliśmy na 11 lat (2019-2029). W tym czasie nasze wsparcie otrzyma 10 tysięcy uczniów i studentów oraz 1,5 tysiąca nauczycieli. Przeznaczymy na ten cel ponad 82 miliony złotych. Program składa się z dwóch ścieżek: Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu oraz Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych. I to z tą drugą właśnie wystartowaliśmy.
Pilotaż w trzech województwach
- Potencjał, który tkwi w tysiącach młodych, zdolnych informatyków jest zasobem, który może zadecydować o przewadze konkurencyjnej Polski we współczesnym świecie. Chcemy temu pomóc – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Tegoroczna pilotażowa edycja Mistrzostw ma charakter Turnieju i jest skierowana do uczniów szkół średnich.
W poniedziałek w Katowicach, Lublinie i w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem odbył się Turniej Trójgamiczny, który jest częścią pierwszych pilotażowych Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych, które odbywają się właśnie w województwach: śląskim, lubelskim i wielkopolskim. Do Turnieju mogły zgłaszać się drużyny z całej Polski.
Uczestnicy Turnieju zgłębiali swoją wiedzę w trzech obszarach projektowania gier: game designie, grafice oraz programowaniu.
Najlepsi z najlepszych
Do udziału w Turnieju zgłosiło się 65 zespołów uczniów z kilkunastu miast Polski, które zaprezentowały swoje oryginalne projekty gier. Wśród nich wybrano po 10 najlepszych w każdym województwie. I to one walczyły w poniedziałkowym turnieju. Spośród każdej 10-tki wyłoniono cztery najlepsze zespoły, które przeszły do kolejnego etapu:
- w województwie śląskim:
- APOPHIS – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jaworznie,
- Arctic Songbird – ZSO nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Katowicach,
- Border – Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie,
- Wolke – Zespół Szkół Artystyczno – Projektowych w Tarnowskich Górach.
- w województwie lubelskim:
- ARadom Cię Zaskoczy! – Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu,
- Rise of Sumadu – XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie,
- Sara – I LO im. W. Broniewskiego w Świdniku,
- Teochiwani – XI Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja w Warszawie.
- w województwie wielkopolskim:
- EkoPrzygoda – I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie,
- History: A Brief Tale – Zespół Szkół nr. 2 im. Mikołaja Kopernika w Stargardzie,
- MARA – Zespół Szkół „Elektryk” im. Noblistów Polskich w Słupsku,
- World without Light – Zespół szkół technicznych w Ostrowie Wielkopolskim.
W nagrodę laureaci Turnieju skorzystają ze specjalistycznych zajęć, szkoleń, warsztatów i obozów edukacyjnych, podczas których pod okiem specjalistów, dowiedzą się jak tworzyć profesjonalne gry komputerowe. Następnie stworzone przez nich gry zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności podczas finału Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych zaplanowanego na czerwiec 2020 r. Zostaną na nim wyłonione trzy najlepsze zespoły, które wezmą udział w warsztatach w profesjonalnym studio gier.
- Mimo, że to pierwsza, pilotażowa edycja Mistrzostw, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony uczniów. O jedno miejsce walczyło średnio pięć zespołów – mówi minister Marek Zagórski. – W tej części Programu kompleksowym wsparciem obejmiemy uczniów szkół średnich i studentów z terenu całego kraju. W sumie, do końca 2029 roku, na wsparcie 3,5 tysiąca młodych ludzi przeznaczymy 28 milionów złotych – dodaje szef MC.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
ryb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.12.2019, 10:14 |
Źródło informacji | MC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |