Newsletter

McCormick wzywa do podjęcia działań w branży po raporcie EUCCP o nieuczciwych praktykach w europejskim sektorze ziół i przypraw

26.11.2021, 15:05aktualizacja: 26.11.2021, 15:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. Stock
Fot. Stock
25 listopada został opublikowany raport EU Food Fraud Network dotyczący oszustw w sektorze ziół i przypraw. Śledztwo przeprowadzone na ponad tysiącu próbek siedmiu typów ziół i przypraw (kurkuma, chili, pieprz, papryka, szafran, oregano i kmin rzymski) zebranych w całej Europie odkryło znaczący poziom fałszerstw żywności, sięgających od ok. 2% w przypadku chili do 48% przy oregano. McCormick Incorporated, światowy lider w dziedzinie przypraw, właściciel takich marek jak Kamis i Galeo, zlecił niezależną analizę swoich produktów, która dowiodła, że oferowane pod markami firmy zioła i przyprawy są autentyczne i bezpieczne.

Firma McCormick wydała oświadczenie, w którym ujawniła wyniki zewnętrznej, niezależnej analizy jej produktów oraz wezwała do współpracy branży w celu wyeliminowania oszustw. Raport EUCCP skupia się na całym europejskim sektorze ziół i przypraw i nie rozróżnia miedzy konkretnymi markami czy dostawcami. Dlatego aby uspokoić konsumentów, McCormick zlecił dokładną i niezależną weryfikację swoich produktów sprzedawanych na rynku europejskim, w tym marek Kamis i Galeo, przeprowadzoną przez sieć niezależnych akredytowanych laboratoriów przy użyciu narzędzi odzwierciedlających metodologię wykorzystaną przez twórców raportu EUCCP. Zgodnie z przewidywaniami, nie znaleziono żadnych śladów oszustw w żadnych z produkowanych przez McCormick przypraw. McCormick wzywa innych graczy w sektorze ziół i przypraw do podniesienia standardów działań.

McCormick oferuje konsumentom pewność co do jakości i autentyczności produktów od ponad 130 lat dzięki rzadkiej w branży praktyce kupowania surowca bezpośrednio u źródła, czyli rolników i zaufanych dostawców. W świetle raportu EUCCP McCormick wzywa do pozytywnych zmian w branży, m.in. poprzez:

· wzmocnienie mechanizmów raportowania nieprawidłowości w całym łańcuchu dostaw, które powinno rozpocząć się od ustanowienia anonimowego programu do zgłaszania nieprawidłowości dostępnego dla osób na każdym etapie łańcucha dostaw;

· współpracę całego sektora, aby pomóc konsumentom identyfikować, które produkty są autentyczne i bezpieczne.

„Jako lider w tym sektorze, McCormick z zadowoleniem przyjmuje publikację raportu EUCCP. Chociaż jesteśmy bardzo rozczarowani wysokim poziomem nieuczciwych działań ujawnionych w całej branży, cieszymy się, że tak ważna kwestia została przedstawiona opinii publicznej - mówi Chris Jinks, prezes na region EMEA w McCormick. - Nie tolerujemy żadnego poziomu fałszowania żywności i jesteśmy zdeterminowani, aby wprowadzić pozytywne zmiany w naszej branży. Niezwykle ważne jest, aby konsumenci byli świadomi, że nie wszystkie zioła i przyprawy są tej samej jakości. Będziemy ściśle współpracować z organizacjami branżowymi i organami regulacyjnymi, by walczyć z oszustwami”.

JAK UNIKAĆ FAŁSZOWANIA ZIÓŁ I PRZYPRAW

Obecny w każdej kuchni czarny pieprz wg raportu EUCCP jest podatny na fałszowanie - aż 17% badanych próbek zawierało inne, niezadeklarowane składniki roślinne. Najczęstsze oszustwa w produkcji pieprzu polegają na zwiększaniu objętości tanimi wypełniaczami, takimi jak skrobia i zmielone ziarna papai oraz wykorzystywaniu olei mineralnych, aby starsze ziarna pieprzu wyglądały na jaśniejsze i bardziej atrakcyjne wizualnie. McCormick zabezpiecza się przed takimi oszustwami, pozyskując głównie całe ziarna czarnego pieprzu od wieloletnich, strategicznych dostawców. Strategia pozyskiwania surowców w całości - liści, nasion i strąków zamiast zmielonych i kruszonych składników - minimalizuje ryzyko pojawienia się wypełniaczy w łańcuchu dostaw. Jeszcze skuteczniejszą metodą zdaniem firmy McCormick są bezpośrednie relacje z rolnikami, zamiast korzystania z pośredników czy brokerów. McCormick posiada jeden z najkrótszych łańcuchów dostaw w branży ziół i przypraw, w większości przypadków pozyskując swoje produkty bezpośrednio od uprawiających je rolników, z którymi firma współpracuje długoterminowo, niezależnie od nacisków popytu i podaży. Te wieloletnie, strategiczne relacje dają pewność, że stosowane są najlepsze praktyki rolne podczas uprawy, zbiorów, sortowania, przechowywania i transportu, zapewniając konsumentom bezpieczny i autentyczny produkt.

Firma McCormick jest światowym liderem w kategorii przypraw i produktów smakowych. McCormick produkuje, sprzedaje i dystrybuuje przyprawy, mieszanki przypraw i inne smakowite produkty dla całego przemysłu spożywczego - punktów sprzedaży detalicznej, producentów żywności i firm gastronomicznych. Dzięki firmie McCormick każdego dnia, bez względu na to, gdzie i co jesz, możesz delektować się wyśmienitym smakiem potraw.

Dodatkowych informacji udziela:

Maja Głuśniewska

Great Minds

tel. +48 512 352 187

e-mail: m.glusniewska@greatminds.pl

Źródło informacji: McCormick

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2021, 15:05
Źródło informacji McCormick
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii