Newsletter

McDonald’s w Polsce wyznacza trendy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Firma właśnie opublikowała raport

13.09.2022, 08:58aktualizacja: 13.09.2022, 10:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

McDonald’s
McDonald’s
Równo trzydzieści lat od otwarcia pierwszej w Polsce restauracji McDonald’s, firma publikuje pierwszy w swej historii raport ESG. Dokument podsumowuje 2021 rok i określa strategiczne cele rozwojowe na kolejne lata.

Trzy dekady temu kultowe frytki i Big Mac były dla wielu Polaków pierwszą stycznością z tzw. Zachodem — dziś McDonald’s nad Wisłą to 500 restauracji zarządzanych w 90 proc. przez lokalnych przedsiębiorców, a sieć wyznacza trendy w działaniach na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego.

„Zbudowaliśmy od podstaw efektywny model biznesowy, oparty na franczyzie. Nasze restauracje dają obecnie zatrudnienie ponad 31 tys. osób. Jednym z filarów systemu są też nasi lokalni dostawcy, z których wielu współpracuje z nami niemal od początku. Mowa o 47 producentach i 70 tys. sprawdzonych, certyfikowanych gospodarstw rolnych z całego kraju” – mówi Anna Borys, Corporate Relations Director, McDonald's Polska.

McDonald’s nie mogło zabraknąć również na tegorocznym, XXXI Forum Ekonomicznym w Karpaczu – największym i najbardziej prestiżowym kongresie w tej części Europy. Przez trzy dni w specjalnie przygotowanej strefie goście wydarzenia mogli nie tylko korzystać z oferty gastronomicznej, ale również porozmawiać z ekspertami oraz zobaczyć jak działa nowoczesna technologia wykorzystywana w restauracjach McDonald’s w całej Polsce, pozwalająca na przetwarzanie wszystkich opakowań papierowych na ręczniki i papier toaletowy, które powracająca do lokali.

„Współpracujemy z polską firmą Miklan-Ryza, która jest innowatorem i liderem na skalę europejską w odzyskiwaniu włókien papierowych ze zużytych produktów. Opracowana wspólnie z recyklerem innowacyjna technologia pozwala przywracać do systemu także słomki, papierowe kubki po napojach, a nawet zabrudzone papierowe opakowania po burgerach” – tłumaczy Anna Borys. 

„Celem sieci restauracji jest to, aby w 2025 roku już 100 proc. odpadów z sal jadalnych było poddawanych recyklingowi” – dodaje.

W strefie McDonald’s na Forum Ekonomicznym swoją premierę miał raport ESG firmy za 2021 rok, stanowiący jego podsumowanie i audyt przeprowadzone przez niezależnych ekspertów na podstawie wskaźników GRI (ang. Global Reporting Initiative).

„Nasz raport pokazuje jak realizujemy przyjętą w 2018 roku globalną strategię marki. Nasze dwa kluczowe cele środowiskowe to: redukcja emisji gazów cieplarnianych w biurach i restauracjach o 36 proc., a w całym łańcuchu dostaw o 31 proc. do 2030 roku. Za tymi zobowiązaniami idą realne działania podejmowane konsekwentnie i kompleksowo, na każdym etapie naszej działalności” – zauważa Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Corporate Relations Manager, McDonald's Polska.

Ekspertka dodaje, że sieć wspólnie z dostawcami wdraża zielone innowacje umożliwiające ograniczanie wykorzystania zasobów planety i produkcję żywności w sposób zrównoważony. 

„Zielone technologie zagościły nie tylko pod dachami naszych restauracji, ale również na nich. Przykładem są panele słoneczne czy turbiny wiatrowe, testowane chociażby w naszym pięćsetnym lokalu w Wyszkowie, który otworzyliśmy w maju tego roku” – dodaje Katarzyna Kucisz-Rosłoń. 

Ważnym elementem zrównoważonego rozwoju jest wsparcie lokalnych społeczności. W przypadku McDonald’s, nieocenione jest tu doświadczenie franczyzobiorców, aktywnie zaangażowanych w inicjatywy na rzecz mieszkańców, na co dzień i w potrzebie. To właśnie licencjobiorcy wiedzą, jakie są potrzeby lokalnych społeczności i jak marka może na nie odpowiadać. 

Pełną wersję raportu można znaleźć tutaj.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 13.09.2022, 08:58
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii