Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MFiPR informuje:
Dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko pozwoli na zmodernizowanie śluz, sterowni, awanportów i innych obiektów hydrotechnicznych na Odrze w województwie opolskim. Dzięki tym inwestycjom zwiększy się dostępność transportowa oraz poprawią się usługi związane z przewozem pasażerów i towarów na Odrze.
19 sierpnia Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gliwicach trzy umowy o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na modernizację i budowę obiektów hydrotechnicznych na stopniach Krapkowice, Januszkowice i w Ujściu Nysy. Łączna wartość projektów to 552 miliony złotych, z czego 85 procent zostanie sfinansowanych ze środków unijnych.
– Z Funduszy Europejskich dofinansowujemy coraz większą liczbę inwestycji pozwalających na wykorzystywanie alternatywnych szlaków komunikacyjnych, jakimi są śródlądowe drogi wodne. Łącznie w Programie Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 zostanie przeznaczonych 1,1 miliarda złotych na realizację 12 tego typu projektów. To potężny zastrzyk nowych środków na rzecz rozwoju transportu śródlądowego w Polsce – powiedziała Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej, która uczestniczyła w podpisaniu umów.
Dzięki inwestycji na stopniach wodnych Krapkowice i Januszkowice będzie możliwe zwiększenie ich dostępności transportowej oraz poprawa usług przewozu pasażerów i towarów, na co pozwoli utrzymanie parametrów infrastruktury hydrotechnicznej w trzeciej klasie drogi wodnej. W ten sposób poprawią się warunki i bezpieczeństwo żeglugi na Odrzańskiej Drodze Wodnej. Łączny koszt obu inwestycji to ponad 390 milionów złotych, z czego dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 332 miliony złotych.
Z kolei inwestycja w Ujściu Nysy to rozbiórka jazu kozłowo-iglicowego i budowa jazu klapowego. Dzięki temu poprawi się jakość obsługi i niezawodność stopnia wodnego Ujście Nysy. Wprowadzenie usprawnień eksploatacyjnych umożliwi bezawaryjne manewrowania zamknięciami i piętrzenie wody na potrzeby śluz. Głównym celem projektu jest udrożnienie szlaku żeglownego i dostosowanie odcinka Odrzańskiej Drogi Wodnej do parametrów III klasy drogi wodnej oraz przywrócenie możliwości transportowych przez zapewnienie stałego i stabilnego poziomu piętrzenia wody. Zmodernizowana infrastruktura pozwoli także na sprawną migrację ryb. Całkowita wartość projektu to ponad 161 milionów złotych, a dofinansowanie z UE wyniesie ponad 137 milionów złotych.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ ryb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.08.2020, 12:57 |
Źródło informacji | MFiPR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |