Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MFiPR informuje:
Nowoczesna Warszawa Zachodnia. Rusza przebudowa stacji.
Poszerzony tunel podziemny dla pieszych, nowe perony, zadaszenie, schody ruchome, windy i kładka. Takie udogodnienia powstaną na dworcu Warszawa Zachodnia. W ramach gruntownej przebudowy stacji, finansowanej z programu Infrastruktura i Środowisko, planowana jest także budowa tunelu tramwajowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację stacji Warszawa Zachodnia.
- Polska od lat realizuje inwestycje kolejowe dofinansowane ze środków unijnych. Tylko w perspektywie 2014-2020 na rozbudowę i modernizację linii i obiektów kolejowych w naszym kraju zarezerwowaliśmy w budżecie unijnym ponad 40 mld złotych. Kolej będzie również ważnym obszarem inwestowania pieniędzy europejskich w nowej perspektywie – mówi wiceminister Grzegorz Puda.
Wartość projektu modernizacji całej linii średnicowej wynosi 606 mln zł, zaś zarezerwowane dofinasowanie unijne to 210 mln zł.
Stacja Warszawa Zachodnia, to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. To jeden z najbardziej uczęszczanych warszawskich dworców kolejowych. Jego przebudowa jest kolejnym etapem modernizacji linii średnicowej. Wyposażenie stacji w najnowocześniejsze systemy pozwoli zapewnić podróżnym najwyższy poziom bezpieczeństwa i wysoki standard obsługi, a także sprawne zarządzenie ruchem kolejowym.
Inwestycja zapewni komfort podróżnym. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei.
Ponadto, w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie również tunel tramwajowy będący częścią projektu pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Wspólna realizacja z Tramwajami Warszawskimi nowego przystanku tramwajowego stworzy intermodalny węzeł przesiadkowy usprawniający komunikację pasażerską, która połączy różne środki transportu.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ sic
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.07.2020, 13:20 |
Źródło informacji | MFiPR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |