Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ministerstwo Infrastruktury informuje:
Ogłoszono już przetargi na realizację wszystkich odcinków drogi ekspresowej S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem. Cała trasa będzie miała około 50 km długości. Rozpoczęcie prac budowlanych jest planowane w 2023 r., a udostępnienie drogi do ruchu w 2026 r.
— Dzięki budowie długo oczekiwanej trasy S10 łączącej Bydgoszcz z Toruniem podniesie się komfort życia mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego. Poprawie ulegnie m.in. skomunikowanie Bydgoszczy z autostradą A1, a także Torunia z portem lotniczym w Bydgoszczy i drogą ekspresową S5 — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Droga ekspresowa S10 stanowi jedno z głównych połączeń drogowych w Polsce i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Docelowo połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, oraz Płońsk z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Będzie więc najszybszą trasą łączącą Szczecin z Warszawą. Dzięki wybudowaniu S10 ruch tranzytowy z mocno obciążonej drogi krajowej nr 10 zostanie przeniesiony na nowoczesną drogę szybkiego ruchu.
Trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem była pierwotnie planowana do wykonania w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Skierowanie S10 do realizacji w formule Projektuj i buduj jest możliwe dzięki decyzji rządu z czerwca 2020 r. o przeznaczeniu dodatkowo ponad 21 mld zł na inwestycje z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
Budowa S10 Bydgoszcz Toruń została podzielona na 4 odcinki realizacyjne:
• Bydgoszcz Południe – Emilianowo,
• Emilianowo – Solec,
• Solec – Toruń Zachód,
• Toruń Zachód – Toruń Południe.
W ramach odcinka Bydgoszcz Południe – Emilianowo, o długości ok. 9 km, zostanie wybudowany węzeł Emilianowo, dwa miejsca obsługi podróżnych oraz nastąpi rozbudowa ok. 5 km odcinka drogi krajowej nr 25, na którym powstaną dwa nowe węzły – Zielona i Brzoza. Budowa węzła Emilianowo zapewni dojazd do planowanego terminala kontenerowego oraz do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.
Budowa odcinka Emilianowo – Solec, o długości ok. 8,5 km, zakłada wykonie obwodu utrzymania drogi oraz nowego węzła Makowiska. Trasa zapewni szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim.
W ramach budowy odcinka Solec – Toruń Zachód, o długości ok. 21 km, powstaną m.in. nowe przejście dla zwierząt dużych nad drogą i torami kolejowymi oraz dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Cierpic.
Realizacja odcinka Toruń Zachód – Toruń Południe, o długości ok. 12 km, zakłada budowę dwóch nowych węzłów Podgórz oraz Toruń Czerniewice, które ułatwią kierowcom wjazd na S10 oraz A1 z drogi krajowej nr 91. Odcinek rozpocznie się na wschód od istniejącego węzła Toruń Zachód i będzie prowadzić w znacznej mierze śladem pasa rezerwowego, pozostawionego przed laty przy budowie południowej obwodnicy Torunia w ciągu drogi S10.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ aop/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.07.2021, 13:47 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |