Newsletter

MI: Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna oddana do ruchu (komunikat)

15.05.2020, 13:45aktualizacja: 15.05.2020, 13:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MI informuje:

Od 15 maja 2020 r. kierowcy mogą już korzystać z drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61. Koszt dobudowy 6,6 km odcinka drugiej jezdni tej drogi wyniósł 75 mln zł. Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji 8 km odcinek bezpiecznej i komfortowej drogi ekspresowej, stanowiącej element międzynarodowej trasy Via Baltica.

- Za nami kilka kilometrów obwodnicy Szczuczyna. Przed nami dziesiątki kilometrów szlaku Via Baltica i tysiące kilometrów autostrad i dróg ekspresowych w całej Polsce. Łączymy odcinki dróg w spójną sieć komunikacyjną. Szlak Via Baltica już za 3 lata połączy centralną Polskę z granicą polsko-litewską – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z Polską i zachodnią Europą. Obwodnica Szczuczyna to trzeci oddany do ruchu odcinek tej trasy - po fragmencie obwodnicy Augustowa o długości 12,7 km (oddana do ruchu w 2014 r.) i obwodnicy Suwałk o długości 12,8 km (oddany do ruchu w 2019 r.). W II połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,4 km). W 2022 r. zaplanowano oddanie do ruchu odcinka S61 Szczuczyn – Ełk Południe.

Odcinek S61 od Szczuczyna, wraz z obwodnicą, do granicy państwa otrzymał unijne dofinansowanie w ramach projektu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.

Różne nawierzchnie dwóch jezdni S61

Nawierzchnia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna o długości 6,6 km została wykonana z betonu cementowego (z wyjątkiem obiektów, gdzie nawierzchnia jest asfaltowa) i przystosowana do najcięższego ruchu (115 kN/oś). Cała obwodnica ma 8 kilometrów i standard dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi i pasem rozdziału. Kierowcy podróżujący tą trasą mogą korzystać z węzła Szczuczyn, który powstał w pierwszym etapie budowy obwodnicy, oddanego do ruchu w 2015 r.

W ramach inwestycji wybudowano ponadto urządzenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe) oraz ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz wygrodzenia).

W załączniku dostępna mapa inwestycji.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ jml/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.05.2020, 13:45
Źródło informacji MI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ