Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
Od 14 czerwca 2020 r. z przystanku Kraków Bronowice pociągi jeżdżą w kierunku Katowic, Rzeszowa, Krzeszowic, Oświęcimia, Trzebini, Wieliczki, Wodzisławia Śląskiego oraz Krakowa Głównego i lotniska Kraków Airport. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA pociągi zapewniają najlepszy czas dojazdu do Centrum Krakowa i na lotnisko. To bezkonkurencyjna oferta komunikacyjna dla mieszkańców stolicy Małopolski i aglomeracji krakowskiej.
- Przystanek Kraków Bronowice to kolejna inwestycja rozpoczęta i zakończona przez nasz rząd. Jest elementem kolei aglomeracyjnej w Krakowie. Jesteśmy przekonani, że z tej nowoczesnej stacji będą korzystać tysiące osób. To kolejny krok do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Z efektów Krajowego Programu Kolejowego korzystają już mieszkańcy Krakowa, Rzeszowa, Wrocławia, Lublina i Lubina oraz mniejszych miejscowości w całej Polsce. Kolej staje się coraz bardziej dostępnym i atrakcyjnym środkiem komunikacji. Kraków Bronowice to kolejny nowy przystanek w aglomeracji, który zwiększa dostępność podróżnych do kolei. - stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP PLK SA.
Nowy przystanek Kraków Bronowice znajduje się przy ul. Armii Krajowej, w rejonie gdzie krzyżują się linie kolejowe w kierunku lotniska Kraków Airport i Katowic. Na zlecenie PKP PLK wybudowane zostały cztery perony. Platformy zlokalizowane na dwóch różnych wysokościach połączone są przejściem podziemnym, w którym będą lokale usługowe. Dogodny dostęp do pociągów zapewniają schody ruchome i windy. Dzięki ścieżkom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze przystanek jest dostępny dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na perony można dostać się trzema wejściami – od strony ul. Armii Krajowej, Radzikowskiego i Bronowickiej.
Kończy się modernizacja krakowskiego odcinka linii E30 w kierunku Katowic. Przystanek Kraków Mydlniki Wapiennik i stacja Kraków Mydlniki zostały przebudowane i już w pełni służą podróżnym. Krakowscy kierowcy korzystają z przejazdów pod zmodernizowanymi wiaduktami kolejowymi nad ul. Zielony Most, Godlewskiego i mjr. Łupaszki. Przy ul. Rydla poprawiło się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki wybudowaniu bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów pod torami. W ramach inwestycji PLK wymieniły tory, rozjazdy, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” o wartości ponad 250 mln zł jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mst/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.06.2020, 13:52 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |