Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIB informuje:
30 marca 2017 r. udostępniono kierowcom obwodnicę Wielunia w ciągu drogi krajowej 74. W uroczystości wziął udział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, wicewojewoda łódzki Karol Młynarczyk, a także Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk oraz dyrektor oddziału GDDKiA w Łodzi Maciej Tomaszewski. Obwodnica została otwarta przed planowanym terminem.
– Dziś oddajemy do użytku długo wyczekiwaną przez mieszkańców Wielunia obwodnicę, która pozwoli im odetchnąć od natłoku pojazdów oraz znacząco poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji w mieście oraz w regionie. To kolejna inwestycja GDDKiA zrealizowana w województwie łódzkim – podkreślił wiceminister Szmit.
Obwodnica Wielunia jest odcinkiem drogi krajowej nr 74 (dawnej drogi nr 8), którego zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z ciasnego centrum miasta. Według pomiaru ruchu z 2015 r. przez centrum Wielunia przejeżdżało każdej doby ponad 12 tys. pojazdów.
Nowa droga o długości 13,2 km omija Wieluń od strony północnej i biegnie przez teren powiatu wieluńskiego (gminy Czarnożyły i Wieluń). Jest to droga klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) o przekroju jednojezdniowym 2+1, gdzie naprzemiennie wyznaczone są dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. Całkowita wartość kontraktu wyniosła blisko 177,9 mln złotych. Projekt w 2/3 był dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W ramach inwestycji powstały trzy węzły drogowe: Biała - początek obwodnicy od strony zachodniej, Raczyn – na skrzyżowaniu DK 74 i DK 45 oraz Jodłowiec - początek obwodnicy od strony wschodniej, 9 wiaduktów (w tym 1 nad przejściem dla zwierząt), 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze, które także będą pełniły rolę przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji wyremontowano także odcinki dróg poprzecznych i wybudowano około 11,3 km dróg dojazdowych. W ramach inwestycji powstały także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego: bariery ochronne, oznakowanie, wygrodzenia drogi w sąsiedztwie terenów leśnych. Wybudowano też zatoki autobusowe i chodniki dla pieszych w rejonie węzłów Raczyn i Jodłowiec.
Mapa trasy w załączeniu.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mż/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 30.03.2017, 17:21 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |