Newsletter

Modele FCA: Alfa Romeo Giulia i Abarth 595 ogłoszone „Najlepszymi Samochodami 2018 Roku”

30.01.2018, 14:54aktualizacja: 30.01.2018, 14:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Roberta Zerbi, Szef marki Alfa Romeo na region EMEA odbiera nagrodę Best Car 2018 dla Alfy Romeo Giulia
Roberta Zerbi, Szef marki Alfa Romeo na region EMEA odbiera nagrodę Best Car 2018 dla Alfy Romeo Giulia
Czytelnicy magazynu „Auto Motor und Sport” przyznali Alfie Romeo Giulii i Abartowi 595 tytuł „Najlepszy Samochód 2018 Roku" w swoich kategoriach - tym samym powtórzył się zeszłoroczny sukces, odniesiony w tym prestiżowym międzynarodowym plebiscycie.

Drugi rok z rzędu, opinia czytelników słynnego magazynu branżowego „Auto Motor und Sport” nie pozostawiła wątpliwości - według nich, nowa Alfa Romeo Giulia jest najlepszym importowanym samochodem średniej klasy. Taki jest wynik głosowania w konkursie na „Najlepszy Samochód 2018 Roku".

W 42. edycji konkursu czytelników, Alfa Romeo Giulia uzyskała 22,4% głosów. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio, pierwszy SUV Alfy, oraz kompaktowa Alfa Romeo Giulietta, potwierdziły to ukoronowaniem wielkiego sukcesu włoskiej marki poprzez zajęcie drugiego miejsca w odpowiednich kategoriach.

To jednak nie wszystko, czytelnicy „Auto, Motor und Sport” uznali Abartha 595 za najlepszy samochód w kategorii „Mały Samochód Importowany”. Ten sportowy kompaktowy samochód z Włoch po raz trzeci został wybrany przez czytelników zwycięzcą w kategorii „Najlepszy Samochód”, uzyskując w konkursie 27,2% głosów oraz uplasował się na podium w ogólnej klasyfikacji „Mały Samochód”.

42. edycja konkursu na „Najlepszy Samochód” miała zdecydowanie międzynarodowy charakter. Czytelnicy 18 magazynów z Europy i spoza Europy głosowali w sumie na 385 modeli w jedenastu różnych kategoriach. „Jestem dumna z otrzymanej nagrody - powiedziała podczas odbywającej się w Stuttgarcie ceremonii Roberta Zerbi, szefowa marki Alfa Romeo w EMEA. - Ten sukces Alfy Romeo Giulia nabiera w Niemczech niezwykle ważnego znaczenia i pokazuje, że nasi inżynierowie i projektanci potrafili zadowolić niezwykle wymagające gusta niemieckich pasjonatów samochodów”.

Luca Napolitano, szef Fiata i Abartha na region EMEA, powiedział: „Abarth 595 został stworzony z zastosowaniem doskonałej „wyścigowej” technologii. To samochód, który łączy kultowość, styl i osiągi. Otrzymanie od niemieckiego magazynu „Auto, Motor und Sport” nagrody „Najlepszy Samochód” przez trzy lata z rzędu świadczy o dużej wartości tego auta. Dziękuję czytelnikom „Auto, Motor und Sport” za nowe pokłady zaufania”.

Alfa Romeo Giulia

Oprócz wyraźnie wyróżniającego się włoskiego wzornictwa oraz bogatego wyposażenia standardowego, jednym z sekretów sukcesów Alfy Romeo Giulii jest szeroki wybór spośród wersji silników. Wykonane w całości z aluminium, wykorzystują najnowocześniejszą technologię pod względem niskiego spalania i emisji. Wersja 2.2 180 KM AT8 Advanced Efficiency, na przykład, łączy najwyższe w kategorii osiągi ze średnim spalaniem na poziomie 3,8 litra na 100 km i emisją CO2 równą 99 g/km. Topowa wersja modelu - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - jest natomiast wyposażona w jednostkę benzynową 2.9 V6 Biturbo o mocy 375 kW (510 KM). Wersja ta - najwyższy wyraz włoskiej „mechaniki emocji” - może pochwalić się doskonałym stosunkiem masy do mocy, 2,99 kg/KM, dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonany jest dach, pokrywa silnika, splitter przedni, spoiler tylny oraz wstawki boczne w listwach progowych. Masa wersji Quadrifoglio może jeszcze zostać dodatkowo zredukowana, dzięki dwóm elementom dostępnym na zamówienie: węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym oraz fotelom Sparco z konstrukcją tylną z włókna węglowego.

Alfa Romeo Giulia jest jednym z bezpieczniejszych samochodów w segmencie, o czym świadczy pięć gwiazdek przyznanych w teście Euro NCAP. Ponadto, wszystkie modele Alfa Romeo Giulia zachwycają swoją sportową jazdą, doskonałym rozłożeniem masy pomiędzy przednią, a tylną oś i niezwykłym stosunkiem masy do mocy. W zależności od modelu, napęd tylny lub 4x4 Alfa Q4 gwarantuje nie tylko wyjątkowe sportowe osiągi, ale w pełni wpisuje się również w tradycję Alfy Romeo, naznaczoną sukcesami w świecie wyścigów samochodowych.

Abarth 595

Fani Abartha 595 mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia, dostępnych w wersji hatchback lub kabriolet - każda dostępna z silnikiem 1.4 T-Jet o różnej mocy, którą można zamówić ze skrzynią biegów manualną lub mechaniczną zrobotyzowaną Dualogic. W skład gamy wchodzą: 595 o mocy 145 KM, 595 Pista o mocy 160 KM, 595 Turismo o mocy 165 KM oraz 595 Competizione o mocy 180 KM.

Poziomy wyposażenia gamy 595 wzbogacone są o liczne sportowe elementy, montowane w standardzie lub opcjonalnie, które są w stanie poprawić osiągi lub estetykę samochodu. Na szczególną uwagę zasługuje: układ wydechowy Record Monza Dual Mode z czterema rurami wydechowymi, przednie i tylne zawieszenie koni, układ hamulcowy Brembo, pokryte skórą lub tkaniną sportowe siedzenia Sabelt, system multimedialny UconnectTM 7” oraz szeroka gama felg aluminiowych. Wreszcie, w przypadku 595 Competizione można również zamówić samoblokujący, mechaniczny system różnicowy, dostępny w ramach pakietu Performance.

Dopełnieniem gamy 595 są dwie serie specjalne, również dostępne w wersji cabrio lub hatchback: 695 XSR Yamaha i 695 Rivale. XSR Yamaha wyposażona jest w silnik 1.4 T-Jet o mocy 165 KM, zestawiany zarówno z manualną, jak i mechaniczną, zrobotyzowaną skrzynią biegów i w standardzie oferuje następujące elementy: układ wydechowy Akrapovič z końcówkami z włókna węglowego, zawieszenie tylne koni, czerwone zaciski hamulcowe, system multimedialny Uconnect 7” z UConnect Link (Android Auto/Carplay), skórzane siedzenia oraz obudowy lusterek z włókna węglowego. W XSR Yamaha za dopłatą dostępna jest również deska rozdzielcza z włókna węglowego.

695 Rivale - ostatnia nowość gamy, wyposażona w silnik 1.4 T-Jet o mocy 180 KM, również może być montowana z manualną lub mechaniczną, zrobotyzowaną skrzynią biegów Dualogic.

695 Rivale występuje w specjalnym dwubarwnym zestawieniu kolorystycznym, niebiesko-szarym, z oddzielającą te dwa kolory linią w kolorze akwamaryna.

W standardzie montowany jest układ wydechowy Akrapovič z końcówkami z włókna węglowego, układ hamulcowy Brembo z czarnymi zaciskami hamulcowymi, przednie i tylne zawieszenie koni, system multimedialny UconnectTM 7” z UConnect Link (Android Auto/Carplay), skórzana, niebieska tapicerka, wstawki na kierownicy, desce rozdzielczej i gałce dźwigni zmiany biegów (tylko w wersji manualnej) z włókna węglowego. Za dopłatą dostępny jest również mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu oraz pakiet Mahoniowy. Ten ostatni zastępuje znajdujące się w samochodzie wstawki z włókna węglowego wstawkami z prawdziwego drewna.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.01.2018, 14:54
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii