Newsletter

Modele konsumenckie budują internauci (Centrum Prasowe PAP)

25.06.2015, 15:00aktualizacja: 25.06.2015, 15:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marek Rosiński, partner zarządzający, Kancelaria Baker & McKenzie
Marek Rosiński, partner zarządzający, Kancelaria Baker & McKenzie
Obecne technologie internetowe i mobilne pozwalają na przetwarzanie danych na skalę niespotykaną w dotychczasowej historii. W ciągu 60 sek. mamy w Internecie ponad 4 mln wyszukiwani za pomocą Google, czy też 3 mln wysłanych tzw. polubień na Facebooku. Na podstawie tych danych jesteśmy w stanie określić zachowania konsumenckie internatutów. Dane te pozwalają firmom sprzedażowym stworzyć profil klienta i dopasować produkty do jego indywidualnych potrzeb. System amerykański pozwala w liberalny sposób korzystać z wszystkich danych publikowanych w Internecie. Z kolei prawo UE w pewnych obszarach funkcjonowania w Internecie chroni prywatność użytkowników. Na tym tle pomiędzy Amerykanami a Europejczykami w kontekście negocjowanych regulacji o wolnym handlu, czyli umowy o transatlantyckim partnerstwie handlowo-inwestycyjnym UE i USA (TTIP) dochodzi do poważnych sporów.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Za materiał opublikowany w serwisie Centrum Prasowego PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „Centrum Prasowe PAP” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie Centrum Prasowego mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 25.06.2015, 15:00
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ