Newsletter

MPiT: "Moda Polska" – wspieramy ekspansję polskiej branży modowej na zagraniczne rynki (komunikat)

29.03.2019, 18:10aktualizacja: 29.03.2019, 18:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MPiT informuje:

Powstał nowy program wsparcia branży modowej - Akcelerator Branżowy "Moda Polska". Stworzyły go wspólnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polski Fundusz Rozwoju przy współpracy ze spółkami z Grupy PFR. Polscy producenci odzieży, obuwia, galanterii i biżuterii mogą zgłaszać chęć udziału w programie do 10 kwietnia 2019 roku. Ma on im pomóc w skutecznej ekspansji na rynki zagraniczne.

- Ubrania i tekstylia to jedna z naszych eksportowych specjalności. W zeszłym roku polskie firmy z branży modowej zwiększyły eksport o ponad 15 proc. To pokazuje, że zagraniczni odbiorcy są zainteresowani naszą ofertą. Warto to wykorzystać – zachęca minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. - Akcelerator Branżowy "Moda Polska" pomoże jeszcze bardziej ożywić ekspansję, zarówno eksportową, jak i inwestycyjną, polskich firm na międzynarodowych rynkach – dodaje.

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą.

- Po sukcesie Akceleratora Eksportu Branży Meblarskiej przyszedł czas na uruchomienie kolejnego programu wsparcia – tym razem stworzonego z myślą o polskich małych, średnich i dużych przedsiębiorcach modowych, którzy już eksportują lub planują ekspansję na rynki zagraniczne – zapowiada Bartłomiej Pawlak, wiceprezes PFR.

Największą część tego sektora stanowi oczywiście przemysł odzieżowy. Jednak branża ta obejmuje także produkcję m.in. obuwia, bielizny, biżuterii (także sztucznej), nakryć głowy, toreb, wyrobów kaletniczych i rymarskich, odzieży skórzanej czy okularów.

Pomimo sygnałów spowolnienia gospodarczego w Europie i związanej z tym większej skłonności do oszczędzania wartość sektora modowego systematycznie rośnie - aktualnie wynosi ona 29,1 mld zł, a do 2022 r. ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł. W tej chwili polski rynek modowy zajmuje 8. miejsce w Europie pod względem obrotów i 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych. Akcelerator może dać polskim producentom szansę na jeszcze lepsze wyniki.

Sektor modowy odpowiada za prawie 3,8 proc. eksportu Polski. Największymi odbiorcami wyrobów "Mody Polskiej" są Niemcy, Czechy, Rumunia, Rosja i Węgry.

Jednym z największych eksporterów polskich ubrań jest firma LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House i Mohito. Poza salonami w Berlinie czy Londynie produkty LPP można kupić również w Egipcie, Arabii Saudyjskiej czy Katarze. Europę Wschodnią za cel obrali z kolei właściciele marek Top Secret i 4F. Polskie marki premium reprezentuje natomiast La Mania Joanny Przetakiewicz czy Emanuel Berg, natomiast branżę obuwniczą firmy CCC, Wojas i Gino Rossi.

Program wsparcia obejmuje trzy etapy działań:1. Strefa Rozwiązań (24–25.04.2019 r.) – dwudniowe spotkanie warsztatowe, które pokaże dostępne narzędzia dla rozwoju eksportu oferowane przez Grupę PFR oraz podmioty współpracujące z Akceleratorem. 2. Strefa Dialogu (15.04.–31.05.2019 r.) – dialog firm z administracją publiczną i ekspertami po to, aby wspólnie znaleźć rozwiązania dynamicznego rozwoju całego sektora. Etap ten nastawiony jest na kreowanie nowych rozwiązań dla eksportu. 3. Strefa B2B (26.04.–31.05.2019 r.) – spotkanie B2B z instytucjami z Grupy PFR, mające na celu indywidualny dobór narzędzi wsparcia eksportu do potrzeb firmy.

Zgłoszenia można przesyłać do 10.04.2019 r. za pośrednictwem strony: https://www.startup.pfr.pl/pl/program/akcelerator-branzowy-dla-sektora-moda-polska/

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ dma/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.03.2019, 18:10
Źródło informacji MPiT
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii