Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Transport na zlecenie KPRM przygotowały spółki KGHM Polska Miedź S.A. i Lotos S.A. Lotniczy kolos wystartował wczoraj z lotniska w chińskim Tianjinie. To największy jednorazowy transport z pomocą medyczną do walki z epidemią choroby COVID-19. Realizacja transportu w rekordowo krótkim czasie była możliwa dzięki ogromnemu wysiłkowi organizacyjnemu i wsparciu przedstawicieli polskiej dyplomacji, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Aktywów Państwowych i ambasady RP w Pekinie.
„To, że ten samolot mógł przylecieć do Polski to efekt wielu dni żmudnych negocjacji – powiedział obecny przy rozładunku Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki – Dziękuję panu prezydentowi Andrzejowi Dudzie. Jego osobiste rozmowy z Prezydentem ChRL bardzo pomogły w realizacji tego przedsięwzięcia”.
Premier polskiego rządu podziękował przedstawicielom zarządów spółek KGHM Polska Miedź S.A. oraz Grupy Lotos. „Bez ich zaangażowania ten transport nie byłby możliwy” – podkreślił Mateusz Morawiecki.
„To już kolejny transport realizowany na polecenie szefa rządu – dodał prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A. Marcin Chludziński – Pomagamy tym, którzy są na pierwszej linii w tej trudniej wojnie z niewidzialnym wrogiem. Przede wszystkim pragniemy pomagać przedstawicielom służb medycznych”.
Prezes Chludziński zaznaczył, że było bardzo ważne, by dostarczyć do kraju maksymalną wartość ładunku podczas jednej operacji. „Pokonaliśmy wiele trudności, wiele przeszkód formalnych. Dzięki wsparciu pana prezydenta, premiera Morawieckiego oraz innych instytucji państwowych udało nam się te bariery pokonać” – zakończył szef miedziowego koncernu.
„Naszym wspólnym celem był (i jest nadal) jak najszybszy transport jak największej liczby środków ochrony indywidualnej – dodał Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS. - Wiemy jak bardzo te rzeczy są teraz potrzebne służbom w naszym kraju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią akcji na tak wielką skalę”.
Szef paliwowego giganta podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany rzez spółki Skarbu Państwa.
Samolot Antonow An-225 Mrija („mrija” po ukraińsku znaczy „marzenie”) to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-pietrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.
Wcześniej maszyna gościła w Polsce tylko dwukrotnie – w 2003 i w 2005 roku, jest to jej pierwsza wizyta w stołecznym porcie lotniczym.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 14.04.2020, 14:01 |
| Źródło informacji | KGHM |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
mBank namawia: nie odkładaj do jutra oszczędzania na emeryturę PAP
Przyszli emeryci otrzymają tylko 1/3 środków, do których są dzisiaj przyzwyczajeni - alarmuje mBank S.A. Obecna stopa zastąpienia, czyli relacja emerytury do ostatniej pensji, w Polsce to 54 proc. co oznacza, że średnia emerytura wynosi 4045,20 zł brutto, jednak prognozy mówią, że już w roku 2045 wskaźnik ten może spaść do ok. 30 proc. W praktyce pokazał to koncept „Jedna Trzecia”, gdzie popularne towary są dostępne w wielkości 1/3 opakowania.- 18.11.2025, 13:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Światowy przemysł cementu odnotowuje ograniczenie intensywności emisji CO2 o 25% i wzywa rządy do pilnego podjęcia działań w celu szybszego osiągnięcia neutralności emisyjnej
• GCCA prezentuje sprawozdanie pt. „Cement and Concrete Industry Net Zero Action and Progress Report 2025/6” [Działania na rzecz neutralności emisyjnej w branży cementowej i betonowej oraz sprawozdanie z postępów 2025/6].
• Nowe sprawozdanie wskazuje działania światowego przemysłu cementowego na rzecz dekarbonizacji oraz niezbędne obszary polityki państwowej w celu przyspieszenia postępów na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej.
• W sprawozdaniu przedstawiono ponad 60 wybitnych projektów realizowanych na całym świecie, będących wyrazem ciągłego rozwoju innowacji i technologii, wdrażania rozwiązań na rzecz wychwytywania dwutlenku węgla, zwiększonego wykorzystywania alternatywnych źródeł energii oraz stosowania nowych materiałów.- 18.11.2025, 13:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
ELATEC Introduces DevPack 5.07: A Major Leap Forward in RFID Reader Management and Mobile Integration
Puchheim, November 18, 25 – ELATEC, a leading manufacturer of access technologies, specializing in RFID readers and credentials, has released its latest software development toolkit, TWN4 DevPack 5.07. The new version delivers faster performance, stronger security and greater flexibility for configuring and managing RFID readers, enabling flexible and future-proof access solutions.- 18.11.2025, 10:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ