Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Okazuje się, że chętnych do pracy nie brakuje, jednak dla wielu z nich barierą są koszty zdobycia uprawnień - ich cena waha się między 8 a 12 tys. zł. To zaporowe kwoty szczególnie dla osób młodych.
"Szukając rozwiązania tego problemu, zaczęliśmy rozmawiać z przedstawicielami władz oraz różnych instytucji zajmujących się aktywizacją zawodową. Okazało się, że pieniądze są, tylko trzeba je odpowiednio skierować. Program stworzyliśmy właśnie po to, by te działania koordynować" - mówi Marcin Wolak, dyrektor NPSK.
Inicjatywa kierowana jest zarówno do osób młodych, bezrobotnych, chcących zmienić lub podnieść kwalifikacje zawodowe, a także dla żołnierzy kończących służbę.
Choć zawód kierowcy do łatwych nie należy, zarobki są atrakcyjne. Platforma rekrutacyjna TransJobs.eu, partner NPSK.pl, przeprowadziła badanie sprawdzające, ile faktycznie zarabiają kierowcy zawodowi.
"5 032 złote - tyle średnio wynosi wynagrodzenie kierowcy zawodowego w Polsce. Każdy sam powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mało czy dużo, jednak to znacznie powyżej średniej krajowej" - zauważa Marek Harasny, prezes zarządu TransJobs.eu.
Według badania, wypłatę z mityczną "szóstką z przodu", a nawet więcej, są w stanie uzyskać ci kierowcy, którzy realizują trasy międzynarodowe. Atutem jest znajomość języków obcych, szczególnie niemieckiego i skandynawskiego. Nie bez znaczenia jest też doświadczenie. Znacznie powyżej średniej zarabiają najczęściej kierowcy z kategorią C+E, pracujący w dużych firmach, w trybie 3/1 (3 tygodnie w trasie, tydzień wolnego).
Co ciekawe, mimo że kierowcy często narzekają na swoją pracę, przyznają też, że ją lubią. Tak zadeklarowało aż 86% ankietowanych.
"Mamy nadzieję, że wyniki badania przekonają niezdecydowanych, że warto dołączyć do tej grupy zawodowej, która nie tylko zarabia niezłe pieniądze, ale też lubi to, co robi. Naszym zadaniem jest umożliwienie im tego" - podsumowuje Wolak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 24.05.2017, 13:22 |
| Źródło informacji | Narodowy Program Szkolenia Kierowców (npsk.pl) |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krynica Forum 2025: ambitne cele klimatyczne UE grożą osłabieniem pozycji Polski i Europy w globalnej gospodarce PAP
Bez unijnych podatków od emisji CO2 w Polsce cena 1 MW energii z węgla brunatnego wyniosłaby 130 zł, a z węgla kamiennego 180 zł. O tym, jak realizacja planów redukcji emisji do 2040 r. wpływa na ceny energii w Polsce i jakie zmiany w Europejskim Zielonym Ładzie są potrzebne, by wspierał, a nie podkopywał konkurencyjność UE, dyskutowali eksperci podczas debaty „Unijna polityka klimatyczna: czy zmierzamy ku katastrofie?” podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ