Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- NCBR informuje:
Aż 92 wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę prawie 358 mln zł wpłynęły do NCBR w IV konkursie programu GameINN. Ponad 90% wniosków złożyły firmy z sektora MŚP. Agencja wykonawcza ministra nauki i szkolnictwa wyższego zakończyła nabór wniosków w czwartej odsłonie finansowanego z Funduszy Europejskich programu wsparcia dla branży gamedev.
Celowane wsparcie z Funduszy Europejskich
Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. W ogłoszonym w listopadzie zeszłego roku konkursie na wsparcie nowatorskich projektów w sektorze gamedev NCBR przeznaczył 100 mln zł. Nabór wniosków - po jego wydłużeniu przez rządową agencję w związku z epidemią COVID-19 - trwał do 17 kwietnia br. Do NCBR wpłynęła rekordowa, największa w historii programu liczba wniosków. Ponad 90% to wnioski złożone przez firmy z sektora MŚP.
- Cieszy nas, że nasza różnorodna, a jednocześnie „szyta na miarę” oferta dla firm i jednostek naukowych spotyka się z dużym zainteresowaniem, czego dowodem jest m.in. zakończony właśnie nabór wniosków w konkursie programu GameINN. Warto pamiętać, że choć to program adresowany do sektora producentów gier video, to tworzone w ramach projektów technologie służą lub będą służyły nie tylko przedstawicielom tej branży. Sądzę, że trend wykorzystywania rozwiązań opracowanych przez polski gamedev w innych dziedzinach, takich jak na przykład medycyna czy edukacja, będzie się umacniał w najbliższych latach - mówi dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Poprzednie edycje konkursu również cieszyły się dużym zainteresowaniem. W I konkursie GameINN do NCBR wpłynęły 72 wnioski na łączną kwotę dofinansowania 186 mln zł, w II konkursie było to 90 wniosków na ok. 234 mln zł, a w ramach III konkursu 81 wniosków na ok. 296 mln zł. Łącznie w programie GameINN do tej pory NCBR przyznał dofinansowania w łącznej wysokości ok. 320 mln zł 107 projektom.
Nie tylko dla przedsiębiorców
W pierwszych dwóch konkursach GameINN o dofinansowanie mogły się ubiegać przedsiębiorstwa lub ich konsorcja, ale od trzeciego konkursu o wsparcie mogą się starać również konsorcja z udziałem jednostek naukowych. Poziom dofinansowania dla tych ostatnich - w przypadku, gdy projekt jest realizowany w ramach działalności niegospodarczej jednostki - wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych.
W IV konkursie GameiNN minimalna wartość projektu (kosztów kwalifikowanych) to 400 tys., a maksymalna to 20 mln złotych. Zgłaszane do NCBR projekty badawczo-rozwojowe musiały mieścić się w ramach zakresu tematycznego, obejmującego m.in. Platformy, silniki oraz techniki przetwarzania, Zastosowania Sztucznej Inteligencji czy Nowe narzędzia i mechanizmy interakcji. Wnioskodawcy musieli też wskazać miejsce realizacji projektu, którym może być dowolne województwo z wyłączeniem województwa mazowieckiego, które ma status regionu lepiej rozwiniętego. Szczegółowe informacje o konkursie są dostępne na stronie NCBR.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ jml/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.04.2020, 11:24 |
Źródło informacji | NCBR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |