Newsletter

NCBR wspiera innowacyjne pomysły

17.12.2015, 14:26aktualizacja: 17.12.2015, 14:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju to miejsce skutecznego dialogu środowisk nauki i biznesu. Centrum inwestuje w projekty zorientowane na potrzeby rynku, stawiając na nowatorskie rozwiązania z realnymi szansami wdrożenia. Sukces tych przedsięwzięć przełoży się na rozwój technologiczny i przyczyni do tworzenia nowoczesnej gospodarki w oparciu o osiągnięcia nauki.

Wachlarz działań wspiera projekty od pomysłu poprzez realizację aż do międzynarodowej promocji. Fazę projektu wspomaga program dla start-upów BRIdge Alfa. Narzędziem pomocnym w zaistnieniu na rynkach światowych jest program Go Global. Na wsparcie programu "Szybka ścieżka" dla ambitnych prac rozwojowo-badawczych, które są kluczowe dla strategii rozwoju Polski, może liczyć właściwie każda innowacyjna firma.

Dowodem na to, że inicjatywa dynamizacji nauki i komercjalizacji wyników badań przynosi wymierne korzyści, są dane o wpływie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na PKB w 2013 roku. Dzięki przyjętym założeniom udział eksportu wysokiej techniki w PKB osiągnął 6,7 procent, bez POIG wyniósłby jedynie 3,78. Od 2014 roku POIG został zastąpiony przez Program Operacyjny Inteligentny Rozwój. O tym, że dzięki nowej transzy środków na lata 2014-2020 może być jeszcze lepiej, świadczy opublikowany w lutym 2015 roku ranking innowacyjnych gospodarek Global Innovation Index. Polska zajęła w nim 25. miejsce. To o 5 pozycji wyżej niż w 2013 roku.

Dzięki POIR firmy odważniej inwestują w badania i rozwój oraz śmielej nawiązują współpracę z ośrodkami badawczymi. NCBR z powodzeniem promuje te projekty, które mają szansę zaistnieć na rynku, czego przykładem może być umowa PCC Exol z Instytutem Nafty i Gazu, dotycząca kilkunastu patentów na substancje specjalistyczne niezbędne przy eksploatacji ropy i gazu.

Korzyści wzajemnej inspiracji, oddziaływania rynku na naukę i nauki na rynek, obrazuje fakt, że połowa zgłoszeń wynalazków do Urzędu Patentowego RP pochodzi z polskich uczelni. Rosnąca innowacyjność szkół wyższych jest rezultatem zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową oraz przykładania należytej wagi do komercjalizacji wyników prac.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.12.2015, 14:26
Źródło informacji NCBR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ