Newsletter

Nowa dyrektywa siarkowa wymusza zmiany w Stena Line

23.09.2014, 12:28aktualizacja: 23.09.2014, 12:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 1 mln szwedzkich koron (SEK) dodatkowych kosztów dziennie.

GÖTEBORG, Szwecja, 22 września 2014 r./PRNewswire/ - Nowa dyrektywa siarkowa regulująca ruch statków w ramach północnoeuropejskiego obszaru kontroli emisji tlenków siarki (SECA), która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku, niesie ze sobą korzyści dla środowiska, ale ma również istotny wpływ ekonomiczny na działalność spółki Stena Line. Całość programu zmian rozpoczętego w 2013 roku, którego celem jest podniesienie zysków o 1 mld SEK, w znacznej mierze wynika z nowych zasad. Bieżącym przykładem tych działań jest zmniejszenie liczby jednostek z dwóch do jednej na trasie Trelleborg-Sassnitz. Innym przykładem jest obecna konieczność podniesienia cen przewozów przez Stena Line, będąca bezpośrednim następstwem zwiększonych kosztów paliwa.

"Z punktu widzenia gospodarki jest to jedna z największych niekorzystnych decyzji politycznych od czasu zamknięcia programu zwolnień podatkowych. Zasady dążące do poprawy stanu środowiska spotykają się z pozytywną reakcją z naszej strony dopóki są takie same dla wszystkich i realizowane w tempie, za którym my i nasi klienci jesteśmy w stanie nadążyć - w przypadku nowej dyrektywy siarkowej tak jednak nie jest. W ostatecznym rozrachunku rosnące koszty paliwa niekorzystnie wpływają na północnoeuropejską branżę eksportową i importową, ponieważ większość transportów realizowanych jest drogą morską" - oświadczył dyrektor generalny Stena Line, Carl-Johan Hagman.

Dla Stena Line zmiany oznaczają podniesienie kosztów paliwa o 1 mln SEK dziennie i około 450 mln SEK rocznie - wszystko z powodu konieczności zastosowania droższego paliwa o niskiej zawartości siarki.

"Po stronie transportu oznacza to, że jesteśmy zmuszeni podnieść ceny o ok. 15%. Chcemy być w stanie zapewniać tę samą jakość usług i obsługi. Wciąż staramy się oferować transport skuteczny z ekologicznego punktu widzenia. Aby zrównoważyć wzrost kosztów, musimy pobierać wyższe opłaty od naszych klientów" - powiedział Carl-Johan Hagman.

Stena Line od 2005 roku podejmuje działania mające na celu ograniczenie oddziaływania na środowisko w ramach własnego Programu Oszczędzania Energii (Energy Saving Programme). Dzięki niemu udało się co roku zmniejszać zużycie energii przez jednostki pływające o 2,5 %. Równolegle z przejściem na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line realizuje kilka projektów poszukiwania paliw alternatywnych i innych technik oczyszczania substancji emitowanych do atmosfery.

"Na początku 2015 roku rozpoczniemy próby zastosowania metanolu w charakterze paliwa jednego z naszych promów. Jednocześnie badamy technologie absorberów i sprawdzamy możliwości wykorzystania LNG (gazu ziemnego w postaci ciekłej) jako paliwa. Oczywiście do adaptacji i przebudowy naszych promów potrzebny jest zarówno czas, jak i spore środki finansowe" - wyjaśnił Carl-Johan Hagman.

Źródło: Stena Line

KONTAKT:

Jesper Waltersson

dyrektor ds. komunikacji

Stena Line

tel. +46(0)31-85-85-32

tel. +46(0)704-85-85-32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.09.2014, 12:28
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ