Pobierz materiał i Publikuj za darmo
GÖTEBORG, Szwecja, 22 września 2014 r./PRNewswire/ - Nowa dyrektywa siarkowa regulująca ruch statków w ramach północnoeuropejskiego obszaru kontroli emisji tlenków siarki (SECA), która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku, niesie ze sobą korzyści dla środowiska, ale ma również istotny wpływ ekonomiczny na działalność spółki Stena Line. Całość programu zmian rozpoczętego w 2013 roku, którego celem jest podniesienie zysków o 1 mld SEK, w znacznej mierze wynika z nowych zasad. Bieżącym przykładem tych działań jest zmniejszenie liczby jednostek z dwóch do jednej na trasie Trelleborg-Sassnitz. Innym przykładem jest obecna konieczność podniesienia cen przewozów przez Stena Line, będąca bezpośrednim następstwem zwiększonych kosztów paliwa.
"Z punktu widzenia gospodarki jest to jedna z największych niekorzystnych decyzji politycznych od czasu zamknięcia programu zwolnień podatkowych. Zasady dążące do poprawy stanu środowiska spotykają się z pozytywną reakcją z naszej strony dopóki są takie same dla wszystkich i realizowane w tempie, za którym my i nasi klienci jesteśmy w stanie nadążyć - w przypadku nowej dyrektywy siarkowej tak jednak nie jest. W ostatecznym rozrachunku rosnące koszty paliwa niekorzystnie wpływają na północnoeuropejską branżę eksportową i importową, ponieważ większość transportów realizowanych jest drogą morską" - oświadczył dyrektor generalny Stena Line, Carl-Johan Hagman.
Dla Stena Line zmiany oznaczają podniesienie kosztów paliwa o 1 mln SEK dziennie i około 450 mln SEK rocznie - wszystko z powodu konieczności zastosowania droższego paliwa o niskiej zawartości siarki.
"Po stronie transportu oznacza to, że jesteśmy zmuszeni podnieść ceny o ok. 15%. Chcemy być w stanie zapewniać tę samą jakość usług i obsługi. Wciąż staramy się oferować transport skuteczny z ekologicznego punktu widzenia. Aby zrównoważyć wzrost kosztów, musimy pobierać wyższe opłaty od naszych klientów" - powiedział Carl-Johan Hagman.
Stena Line od 2005 roku podejmuje działania mające na celu ograniczenie oddziaływania na środowisko w ramach własnego Programu Oszczędzania Energii (Energy Saving Programme). Dzięki niemu udało się co roku zmniejszać zużycie energii przez jednostki pływające o 2,5 %. Równolegle z przejściem na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line realizuje kilka projektów poszukiwania paliw alternatywnych i innych technik oczyszczania substancji emitowanych do atmosfery.
"Na początku 2015 roku rozpoczniemy próby zastosowania metanolu w charakterze paliwa jednego z naszych promów. Jednocześnie badamy technologie absorberów i sprawdzamy możliwości wykorzystania LNG (gazu ziemnego w postaci ciekłej) jako paliwa. Oczywiście do adaptacji i przebudowy naszych promów potrzebny jest zarówno czas, jak i spore środki finansowe" - wyjaśnił Carl-Johan Hagman.
Źródło: Stena Line
KONTAKT:
Jesper Waltersson
dyrektor ds. komunikacji
Stena Line
tel. +46(0)31-85-85-32
tel. +46(0)704-85-85-32
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.09.2014, 12:28 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |