Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według badania przeprowadzonego na zlecenie VELUX przez ARC Rynek i Opinia, którego wyniki opublikowano w VI edycji raportu „Barometr zdrowych domów”, dla 75 proc. respondentów, którzy zdecydowali się w ciągu ostatnich 5 lat na prace remontowe, głównym motywatorem była chęć poprawy komfortu życia rodziny. Warto przy tym podkreślić, że komfort i zdrowie są ze sobą ściśle powiązane. Równie ważne (dla 70 proc.) były aspekty wizualne, tj. zmiana wyglądu czy wystroju. Co trzeci badany zdecydował się na remont w celu obniżenia rachunków za energię.
Prawie połowa badanych, którzy nie przeprowadzali remontu w czasie ostatnich 5 lat, dostrzega potrzebę remontu w chwili obecnej, jednak największą barierą w jego realizacji jest brak środków finansowych. Okazuje się, że 40 proc. Polaków planuje w ciągu najbliższych dwóch lat remont lub przeprowadzkę w związku z pandemią COVID-19.
Według badania powstał również ranking cech domu, które są najważniejsze dla Polaków. Aż 87 proc. badanych uważa, że najważniejsze są dla nich - funkcjonalność pomieszczeń, wygoda domu oraz niskie rachunki za energię. 85 proc. ceni sobie jakość powietrza w domu oraz atrakcyjność swojego lokum. 84 proc. lubi mieszkać w dobrze doświetlonych domach w zielonej okolicy.
Zdrowe życie zaczyna się w domu
Jak wynika z Barometru, Polacy uważają warunki panujące w domu za najważniejsze czynniki wpływające na utrzymanie dobrego zdrowia, istotniejsze niż zdrowa dieta czy aktywność fizyczna. Z dziewięciu badanych aspektów życia codziennego, które mają wpływ na ludzkie zdrowie, najważniejszym okazał się zdrowy sen w nocy. W porównaniu do badania z 2014 roku, z pozycji 5 na 2 awansowało spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Na trzecim miejscu znalazło się wietrzenie domu, a na piątym światło dzienne w domu. Natomiast systematyczne ćwiczenia fizyczne, które powszechnie kojarzone są z dbaniem o zdrowie, znalazły się dopiero na ósmym miejscu z dziewięciu możliwych do wyboru aspektów życia.
VI edycja „Barometry zdrowych domów” zwraca szczególną uwagę na znaczenie zdrowego domu, w zielonej odbudowie po COVID-19. Pokazuje również potrzebę przyspieszenia tempa renowacji budynków w Polsce i Europie z 1 proc. do przynajmniej 2 proc. rocznie oraz budowania nowych domów tak, aby były one przyjazne dla człowieka i środowiska oraz pomogły osiągnąć ambitny cel neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku.
„Spędzając ponad 90 proc. czasu w budynkach, dostosowując nasze mieszkania do pracy i nauki zdalnej, uświadomiliśmy sobie, że zdrowe funkcjonowanie rodziny i dobre samopoczucie jej członków wymaga komfortowych warunków mieszkania. Dlatego wszelkie programy wsparcia, działania na rzecz zrównoważonego budownictwa, gdzie do tej pory dominował argument związany z energooszczędnością, powinny uwzględnić perspektywę ludzi i ich zdrowia. Jako branża musimy o tym pamiętać, gdyż to jak wykorzystamy ten czas i zieloną odbudowę będzie procentować przez wiele lat i dla przyszłych pokoleń” – mówi Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.
Partnerami VI edycji „Barometru zdrowych domów” są: UN Global Compact Network Poland, Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.
Raport dostępny jest na stronie www.velux.pl/zdrowedomy
„Barometr zdrowych domów” to cykliczny raport, oparty na badaniach i analizach renomowanych firm i instytutów badawczych, służący opisaniu zależności pomiędzy warunkami mieszkaniowymi a zdrowiem ludzi. Pierwsza edycja została wydana w 2015 roku. W najnowszej, VI edycji, zaprezentowano wyniki badania nt. „Stosunku Polaków do warunków mieszkaniowych i remontu”, przeprowadzonego w styczniu 2021 roku, przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia, na zlecenie firmy VELUX. Raport zawiera również zestawienie faktów, badań i analiz z lat 2017, 2018 i 2019. Partnerami bieżącej edycji są: UN Global Compact Network Poland, Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.
KONTAKT:
Agnieszka Kamińska
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej
Grupa VELUX i spółki siostrzane
tel. (+48) 502 410 414, (22) 33 77 053
e-mail: Agnieszka.Kaminska@velux.com
Źródło informacji: VELUX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.05.2021, 08:00 |
Źródło informacji | VELUX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense wprowadza nowy 116-calowy telewizor UX TV z technologią RGB-MiniLED z oszałamiającą precyzją kolorów
- 09.07.2025, 11:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kantar Polska: rośnie liczba konsumentów jabłek
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 11:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ