Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Po 30 latach obecności na polskim rynku AstraZeneca zatrudnia prawie 2700 pracowników i jest pierwszą globalną firmą biofarmaceutyczną, która uzyskała status Centrum Badawczo-Rozwojowego, nadawany przez Ministra Rozwoju.
„Od lat AstraZeneca inwestuje w badania i rozwój - na przestrzeni ostatniej dekady nakłady Centrum Operacyjnego Badań Klinicznych w tym obszarze wzrosły o 626 proc. Nieustannie się rozwijamy, dlatego otwarcie kolejnego biura w Polsce było dla nas naturalnym krokiem” - powiedział Piotr Najbuk, dyrektor ds. Public & Government Affairs w AstraZeneca Pharma Poland.
Krakowski oddział firmy, otwarty w 2021 r., w związku z dynamicznym rozwojem zespołu, został przeniesiony do większej siedziby. Jego pracownicy zajmują się m.in. opracowywaniem i programowaniem rozwiązań w obszarze zarządzania procesem badania klinicznego we wszystkich lokalizacjach firmy na świecie.
„Jako centrum operacyjne działamy już perfekcyjnie. Rozwijamy zwłaszcza działy związane ze sztuczną inteligencją i analizą danych. Badania bardzo się zmieniają. Kiedyś pacjent przychodził do ośrodka raz w miesiącu, teraz coraz częściej nosi na sobie sensory, które cały czas generują dane. Tych danych jest tyle, że żaden człowiek tego nie zanalizuje” - podkreśliła Barbara Kozierkiewicz.
W jej opinii w Polsce jest duży potencjał informatyczny, programistyczny, rozwijany również dzięki współpracy z uczelniami wyższymi, czego przykładem jest utworzenie w tym roku na AGH Wydziału Biostatystyki. Potwierdza to również Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Miasta Krakowa.
„AstraZeneca przenosi zarządzanie badaniami klinicznymi do Polski i drugim miastem, w którym lokalizuje swoje biuro jest Kraków, który wygrywa z wieloma aglomeracjami, także europejskimi, z tego względu, że jest miastem ludzi młodych, poszukujących, ambitnych, którzy chcą studiować na bardzo wymagających uczelniach, skupiających wyjątkowe postacie” - zaznaczył Andrzej Kulig.
Kraków wyróżnia się również unikatowym podejściem do profilaktyki zdrowotnej. W ubiegłym roku wszyscy mieszkańcy Krakowa mieli możliwość nieodpłatnego zaszczepienia się przeciwko grypie. Szczególnie interesujący jest program polityki zdrowotnej nakierowany na profilaktykę zachorowań na grypę dla dzieci w wieku 6-60 miesięcy, zapewniający młodym pacjentom dostęp do donosowych szczepionek przeciwko grypie.
„Program szczepienia dzieci szczepionką donosową był pilotażowy i będzie również realizowany w tym sezonie. Profilaktyka jest tylko wtedy skuteczna, jeżeli zostanie nią objęta szeroka populacja” - mówiła dr hab. n. med. Hanna Czajka, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego, pediatra i specjalistka chorób zakaźnych, odpowiedzialna za merytoryczną stronę programu.
Wyszczepialność przeciw grypie wśród dzieci jest w Polsce na poziomie poniżej 2 proc. Projekt programu profilaktyki grypy u dzieci pomagało opracowywać Stowarzyszenie CEESTAHC (Centralny and Eastern European Society of Technology Assessment in Health Care), które od ponad 19 lat zajmuje się edukacją w zakresie EBM (Evidence Based Medicine) i HTA (oceną technologii medycznych) dla podmiotów publicznych i prywatnych, realizuje projekty w zdrowiu publicznym i współpracuje z samorządami, tworząc programy polityki zdrowotnej.
„Krakowski program profilaktyki grypy u małych dzieci to pierwszy wdrożony w takiej firmie program w Polsce, umożliwiający szczepienie formą donosową. Opracowaliśmy model wspólnie z doktor Hanną Czajką, a Kraków usłyszał o programie i go wdrożył, ponieważ był komplementarny do miejskiej strategii zdrowotnej. Miasto przeprowadziło wcześniej wśród rodziców ankietę, która forma szczepionki jest przez rodziców preferowana: iniekcyjna czy donosowa. Rodzice wskazali donosową i dlatego możliwe było jej użycie” - wyjaśnił dr Tomasz Prycel, dyrektor zarządzający, koordynator projektów samorządowych Stowarzyszenia CEESTAHC.
„Zachęcamy inne samorządy do kontaktu i do skorzystania z naszych opracowań dotyczących grypy. Profilaktyka grypy u dzieci jest zdaniem ekspertów klinicznych niezmiernie istotna, a nasz model jest skonsultowany merytorycznie z NIZP PZH -PIB (Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego) przez panią profesor Lidię Brydak” - dodał.
W ubiegłym roku, dzięki współpracy Urzędu Miasta Krakowa oraz firmy AstraZeneca, zrealizowano również inicjatywę profilaktyki przeciwko grypie dla dzieci w wieku szkolnym, które przy pomocy mobilnych zespołów szczepień mogły zaszczepić się również w szkołach.
Michał Janik, dyrektor ośrodka AstraZeneca wskazał, że na przełomie 2016 i 2017 r. firma na poziomie globalnym szukała miejsca, przyjaznego inwestycjom i biznesowi. Ten impuls wyróżnił Polskę, gdzie można znaleźć ludzi wykształconych i ambitnych, którzy mogą wnieść nową wartość i energię do organizacji.
Decydując się na otwarcie w 2021 r. drugiej polskiej siedziby właśnie w Krakowie, AstraZeneca kierowała się, zgodnie z motto firmy „Follow the Science” (ang. podążaj za nauką), metodami naukowymi.
„Poprosiliśmy o statystyki, gdzie jest najwięcej wykształconych, utalentowanych ludzi. Rozważaliśmy lokalizacje w całej Europie i padło na Kraków. Otwierając w zeszłym roku biuro, na próbę zatrudniliśmy 10 osób. Nie minął jeszcze rok i mamy 50 pracowników. Większa liczba ludzi wymaga większej przestrzeni, dlatego zmieniliśmy lokalizację” - podkreślał Michał Janik.
Nowe biuro AstraZeneca mieści się w Kompleksie Biurowym Lubicz. Oprócz specjalistów od badań klinicznych zatrudnia finansistów, zakupowców, osoby zarządzające kadrami, informatyków. Kadra wyższego szczebla może liczyć m.in. na służbowy samochód z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
„Nasz drugi, po >>Follow the Science<<, filar strategiczny jest nakierowany na pracowników. Jesteśmy firmą opartą na wiedzy i to jest nasz podstawowy zasób - nie mamy fabryk, laboratoriów, mamy za to bardzo utalentowanych pracowników. Chcemy, aby czuli, że się rozwijają, że jest im u nas dobrze” - podkreśla Barbara Kozierkiewicz.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.05.2022, 11:44 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom