Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przetarg w podziale na dwie części
Przetarg na opracowanie dokumentacji dla ZOS składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km.
Kryteriami oceny ofert oprócz ceny (60 proc.) jest również doświadczenie zespołu projektowego (40 proc.). Obejmuje ono doświadczenie projektantów drogowych, mostowych, a dla części drugiej również doświadczenie projektanta tunelu. Na wykonanie projektu budowlanego przewidziano dla części pierwszej 13 miesięcy, natomiast dla części drugiej (odcinek z tunelem) - 15 miesięcy.
Złożono w sumie 13 ofert
Dla zadania pierwszego wpłynęło pięć, natomiast dla zadania drugiego osiem ofert. Były one dokładnie sprawdzane i weryfikowane, w tym pod kątem wykazywanego doświadczenia zespołu projektowego.
Ogłoszenie przetargu w grudniu ubiegłego roku było możliwe dzięki decyzji Ministra Infrastruktury. Pod koniec listopada 2021 r. przyznał on 411,2 mln zł na prace przygotowawcze dla tej inwestycji. Obejmują one również uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i wypłatę odszkodowań za nieruchomości pod drogę.
Drugi tunel na Pomorzu Zachodnim
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem.
Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.
Zachodnie obejście odciąży Szczecin
Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego.
Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.
Prace przygotowawcze
Od 2017 r. jest już wydana decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Natomiast dokumentacja koncepcyjna wraz z badaniami podłoża została zakończona i zatwierdzona w czerwcu 2021 r.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Wcześniej droga była planowana do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.06.2022, 17:28 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
CyberArk liderem w kategorii zarządzania dostępem uprzywilejowanym w raporcie 2025 Gartner® Magic Quadrant™
- Firma CyberArk została uznana liderem w przedmiotowej kategorii po raz siódmy z rzędu.
- Zdaniem CyberArk wyróżnienie to stanowi wyraz wizji firmy oraz jej innowacji na rynku usług zarządzania dostępem uprzywilejowanym (ang. PAM).
- CyberArk Identity Security Platform chroni tożsamość we wszystkich wymiarach za pomocą nowoczesnych kontroli uprawnień.- 17.10.2025, 16:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
GAC wprowadza model AION V na rynek fiński, zwiększając swoją obecność na europejskim rynku pojazdów elektrycznych
- 17.10.2025, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Łukasiewicz partnerem Wspólnego Centrum Badawczego Komisji Europejskiej
17 października podpisano porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding) pomiędzy Siecią Badawczą Łukasiewicz a Joint Research Centre (pol. Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej, dalej: JRC).- 17.10.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Sieć Badawcza Łukasiewicz
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ