Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Wprowadzamy nasz segment detaliczny na jeszcze wyższy poziom. Dlatego, zgodnie z obietnicami, wychodzimy do klientów i otwieramy nowe formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, pod marką >>ORLEN w ruchu<<” – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen w trakcie uroczystości otwarcia pierwszego warszawskiego punktu sprzedaży. Do końca roku powstanie 40 takich punktów, na początek w centrach dużych miast, a w ciągu najbliższych czterech lat ponad 900 punktów w całej Polsce.
Przejęcie znanej wszystkim Polakom spółki Ruch oznaczało przejęcie także ok. 1300 jej punktów w atrakcyjnych, centralnych lokalizacjach. Ruch pod skrzydłami Orlenu będzie oferował przede wszystkim produkty gastronomiczne, doskonale znane ze Stop Cafe, a także prasę oraz usługę nadawania i odbioru przesyłek.
„Ruch ma tradycję, ma punkty sprzedaży. Ta akwizycja była dla nas ważna, by rozwijać się w obszarze pozapaliwowym zdecydowanie szybciej” – zaznaczył Daniel Obajtek i dodał, że koncern liczy na zysk operacyjny w segmencie detalicznym rzędu 5 mld zł rocznie, czyli o 2 mld zł więcej niż obecnie. Planowane do 2030 r. inwestycje w rozwój sprzedaży detalicznej wyniosą ok. 11 mld zł.
„Orlen w ruchu” to nowy format pozapaliwowej działalności detalicznej koncernu oferowanej klientowi miejskiemu, który porusza się głównie środkami komunikacji publicznej lub pieszo. Przygotowanie oferty poprzedzone było pogłębionymi badaniami nad marką, rozpoznawalnością czy sposobami połączenia marek Orlen i Ruch.
Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej podkreśliła, że koncern z uwagą śledzi trendy konsumenckie, które pojawiają się na rynku i stara się adaptować je zarówno na stacjach paliw, jak i w formacie „Orlen w ruchu”.
„Dzisiejszy klient chce zjeść smacznie jak w restauracji, szybko jak w barze szybkiej obsługi, ale przede wszystkim zdrowo jak w domu. Te zasady przyjęliśmy przygotowując asortyment w ramach nowego formatu” – powiedziała Patrycja Klarecka.
W punktach „Orlen w ruchu” będzie można zjeść szybko, zdrowo, smacznie i tanio. Gastronomiczna oferta obejmuje nie tylko słynne już hot-dogi Orlenu, ale także np. dania gotowe z nowej linii produktowej, w tym produkty typu ultra fresh. Przekąski, dania zimne i gorące oraz napoje są dostępne na wynos – w biodegradowalnych, jednoskładnikowych opakowaniach.
„Orlen w ruchu” oferuje także znaną ze stacji paliw kawę, ocenianą przez Polaków w badaniach marketingowych jako najlepszą kawę pitą poza domem. W czasie pandemii ekspresy do kawy zostały dodatkowo wyposażone w bezdotykowe podajniki do kubków. Dostępne są również syropy smakowe oraz wegańskie mleko owsiane, co, zdaniem Patrycji Klareckiej, jest standardem w najlepszych punktach kawowych.
Koncern równocześnie wchodzi w branżę usług kurierskich, z których będzie można skorzystać zarówno na stacjach Orlen, jak i w punktach „Orlen w ruchu”. Do końca 2021 r. planowane jest utworzenie 5 tys. punktów odbioru paczek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.06.2021, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PFR rozbudowuje system wsparcia dla polskich startupów PAP
Polskie startupy wyróżniają się wysokim poziomem kompetencji inżynieryjnych, globalnymi ambicjami i otwartością na rozwój. „W PFR budujemy ekosystem, który wspiera przedsiębiorców na każdym etapie ich drogi: od pomysłu, przez rozwój kompetencji, aż po dostęp do finansowania” - powiedział Piotr Matczuk, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju podczas prezentacji raportu na temat startupów.- 08.05.2025, 15:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Blue Deal Congress 2025 - wspólnie kształtujemy przyszłość gospodarki wodnej
- 08.05.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Federacja Przedsiębiorców Polskich
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ