Newsletter

Outlety w Polsce równie popularne jak w Europie Zachodniej

21.05.2021, 14:18aktualizacja: 21.05.2021, 15:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - Kadr z filmu
PAP MediaRoom - Kadr z filmu
Siła nabywcza i świadomość zakupowa Polaków zwiększyła się w ostatnich latach na tyle, że przekłada się to na dynamikę branży handlowej. Korzysta na tym rodzimy rynek outletów, który obecnie praktycznie nie różni się od swojego odpowiednika choćby w Niemczech. I co najważniejsze, outlety nie mają problemów ze znalezieniem najemców.

Najlepszym tego dowodem jest otwarte właśnie nowe skrzydło handlowe Designer Outlet Warszawa, położonego na granicy Warszawy i Piaseczna. „To nowy etap rozwoju naszego centrum, mamy 5,5 tys. metrów kwadratowych nowej powierzchni, 30 nowych sklepów i wielki kryty garaż, który oferuje klientom dodatkowe 500 miejsc parkingowych” – mówi Katarzyna Ciemińska, centre manager Designer Outlet Warszawa. Z wynajęciem nowych powierzchni sklepowych nie było najmniejszego problemu. Sprzedały się właściwie od razu.

„Marki są bardzo zadowolone z polskiego rynku, który wykształcił stabilną, wewnętrzną (krajową) siłę nabywczą. A to zachęca kolejne światowe brandy do obecności na tym rynku - nie tylko w Warszawie, ale również w Gdańsku czy Krakowie. W naszym centrum mamy dużo nowych marek, zwłaszcza włoskich” – mówi Thomas Reichenauer, współzałożyciel i Managing Director ROS Retail Outlet Shopping - zarządcy obiektu. Jego firma zarządza outletami znajdującymi się zarówno na terenie Europy Zachodniej (m.in. Wielka Brytania, Hiszpania, Francja czy Niemcy), jak i Europy Centralnej (m.in. Polska czy Węgry).

„Rynek outletów w Polsce, ale i na przykład na Węgrzech, zrównał się z poziomem dojrzałych rynków europejskich, m.in. Niemiec. Jeszcze przed kilkoma laty różnice były zauważalne. Ale, jak sami Państwo możecie zobaczyć, z nowymi markami, które zawitały do naszego centrum, te różnice zanikają” – mówi Thomas Reichenauer. Podkreśla również, że siła nabywcza Polaków znacznie się zwiększyła. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z polskiego rynku” – dodaje.

Outlety to segment niszowy, ich udział w rynkach krajowych zazwyczaj nie przekracza 2 proc., w Polsce też jest podobnie. „Jednocześnie Designer Outlet Warszawa zaznaczył mocno swoją obecność na rynku w Polsce. Chcemy oczywiście, by pozostałe centra w Gdańsku czy Sosnowcu podążały dokładnie tą samą drogą” - mówi Thomas Reichenauer. Właściciel Designer Outlet przygotowuje się właśnie do budowy kolejnego obiektu, tym razem w Krakowie. Ukończenie inwestycji zaplanowano na 2023 rok.

Oczekiwania wobec drugiego półrocza 2021 roku są optymistyczne. „Już teraz, po otwarciu, notujemy wzrosty w porównaniu z poprzednim rokiem, zarówno, jeśli chodzi o wysokość miesięcznego koszyka zakupów, jak i liczbę odwiedzających. I oczywiście mamy nadzieję, że następny lockdown się nie powtórzy. To aktualnie nasza największa troska” – przyznaje Thomas Reichenauer.

Po rozbudowie Designer Outlet Warszawa oferuje szeroki wachlarz ponad 130 marek modowych i lifestylowych, a także unikalny wybór międzynarodowych brandów z segmentu premium.

„Nasze portfolio wzbogaciło się o marki z grupy premium, których coraz częściej szukają nasi klienci. Dzięki rozbudowie mamy obecnie w ofercie takie salony jak: Polo, grupa Max Mara, Twinset, Lacoste, Marco Polo, jak również marki biżuteryjne Tous, Swarovski, które uzupełniają ofertę centrum” – podsumowuje Katarzyna Ciemińska.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.05.2021, 14:18
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ