Newsletter

Ozow – tworzenie warunków dla otwartej bankowości w Afryce

28.07.2020, 13:16aktualizacja: 28.07.2020, 13:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dodając ponad 100000 nowych użytkowników miesięcznie w samej Republice Południowej Afryki i Namibii, Ozow podejmuje obecnie działania mające na celu wprowadzenie swojej platformy płatniczej w pozostałych częściach Afryki i świata.

JOHANNESBURG, Afryka Południowa--(BUSINESS WIRE) - „W stale zmieniającej się globalnej gospodarce, od 1472 r. tradycyjnie zdominowanej przez duże banki (coś co raczej nie zmieni się w nadchodzących dziesięcioleciach), uznaje się, że Ozow nie zachowuje statusu quo. Ozow jest liderem dzięki platformie otwartej bankowości w Afryce, a zaskakujący rozwój biznesu w ciągu ostatnich 6 lat świadczy o szybko rozwijającym się startupie, który wkrótce zawojuje branżę na kontynencie afrykańskim – powiedział prezes i współzałożyciel Ozow, Thomas Pays. - Sukces firmy Ozow jako lidera rynku rozrósł się do rangi firmy, która zdobyła cały rynek (stanowiący ponad 70% rynku natychmiastowych przelewów elektronicznych; EFT w RPA), od biedniejszych miast i obszarów wiejskich do grup społecznych żyjących na najwyższym poziomie. Wszyscy użytkownicy dostrzegają, że platforma jest lepszą, bezpieczniejszą i łatwiejszą alternatywą od kart lub ręcznie dokonywanych płatności EFT”.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji znajduje się na stronie: https://www.businesswire.com/news/home/20200727005804/en/

W samej RPA istnieje ponad 49 milionów kont bankowych - użytkownicy potrzebują jedynie wygodnego sposobu wypłacania z nich. To właśnie tutaj bezpieczne forma płatności online Ozow jest liderem innowacji w dziedzinie płatności.

„Konsumenci, kupcy i banki w RPA i Namibii uznają teraz Ozow za szybki i godny zaufania sposób dokonywania płatności - powiedział Pays. - Ponieważ większość ludzi w tym regionie korzysta z internetu głównie za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych (podobnie jak w pozostałych częściach Afryki) - a często także z przedpłat za czas antenowy/dane - szybkość transakcji jest niezbędna. Zobowiązujemy się do umożliwienia płatności w ciągu kilku sekund”.

Najnowsze wydanie produktu Ozow w postaci pierwszej na świecie, zgłoszonej do opatentowania innowacji o nazwie Ozow PIN również przyczyniło się do zwiększenia rozwoju firmy. Technologia ta uprawnia użytkownika do „tokenizacji” płatności i dokonywania wszelkich powtarzających się zakupów za pomocą prostego wprowadzenia 4-cyfrowego kodu PIN. Ta pierwsza na świecie innowacja już teraz dynamicznie przejmuje lwią część rynku gotówkowego, kart i alternatywnych opcji płatności, dając użytkownikom możliwość dokonywania transakcji w dowolnym czasie, w dowolnym miejscu online lub w punkcie sprzedaży, bez konieczności stosowania aplikacji lub rejestracji. „Jako wiodąca na rynku firma płatnicza w Afryce, na pierwszym miejscu postawiliśmy potrzeby naszych klientów, co zaowocowało wzrostem o ponad 50% powtarzających się płatności od momentu wprowadzenia tej nowej technologii" – powiedział Pays. Ozow może być również używany do e-billingu we współpracy z SAGE i Xero, płatności SMS-em przez wszystkie główne sieci oraz kodów QR. Usługa staje się dostępna w pięciu z 11 oficjalnych języków RPA, a w najbliższych miesiącach planowane jest dodanie pozostałych języków.

Z perspektywy handlowca Ozow działa jako dodatkowa warstwa bezpieczeństwa dla istniejącej infrastruktury bankowej, utrzymując wszystkie transakcje na najwyższym poziomie bezpieczeństwa przez cały czas i zapewniając środowisko, które okazało się bezpieczniejsze niż jakikolwiek inny mechanizm płatności. Po potwierdzeniu płatności, przy użyciu cyfrowej instrukcji w czasie rzeczywistym wydanej przez właściciela konta źródłowego, jest ona nieodwracalna.

Firma Ozow została założona w 2014 r. przez Mitchana Adamsa i Lyle’a Ecksteina (obaj pochodzą z Republiki Południowej Afryki) przy udziale dyrektora generalnego, Thomasa Paysa, Francuza, który mieszka w RPA od ponad 16 lat.

Ostatnie kilka lat było dla Ozow czasem, w którym spółka stała się najbardziej zaufaną marką usług płatności wśród użytkowników, którzy wykazują silne emocjonalne przywiązanie do tej marki, co przekonało wiele osób do przeprowadzenia pierwszych w swoim życiu transakcji cyfrowych.

Wartości wyznawane przez Ozow i jej kultura korporacyjna koncentrują się na upodmiotowieniu interesariuszy i wywieraniu znaczącego wpływu na otoczenie. W kwietniu zeszłego roku firma Ozow wprowadziła kampanię „0% prowizji” dla organizacji pozarządowych i organizacji non-profit, jak również dla małych i średnich przedsiębiorstw, po raz kolejny wychodząc na czołową pozycją na rynku jako społecznie odpowiedzialna firma, poprzez przekazanie wartości przedsiębiorcom (stanowiącym kluczową część gospodarki południowoafrykańskiej), którzy często przedkładają potrzeby klientów nad swoje własne.

„Obecnie Ozow to zespół ponad 50 osób, którym przyświeca ta sama wizja zapewnienia szybkich i przyjaznych dla użytkowników rozwiązań w zakresie płatności na kontynencie afrykańskim i docelowo na całym świecie. Dzięki firmie Ozow, na rynku, gdzie rocznie ponad 9.7 biliona ZAR jest przelewane poprzez płatności +z banku do banku+, co stanowi kwotę o ponad 11 razy większą niż udział rynkowy płatności kartą, perspektywy włączenia finansowego dla wszystkich są faktycznie nieograniczone”- powiedział Thomas Pays.

„Nasze podejście jest w pełni otwarte i chcemy nawiązywać partnerstwa z bankami i innymi dostawcami usług płatniczych na każdym z rynków, na który wejdziemy. Poświęciliśmy dużo czasu na zapewnienie, że nasze zaplecze techniczne jest gotowe na skalowanie i wierzymy, że ten moment właśnie nadszedł” – dodał.

Wersja źródłowa jest dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200727005804/en/

Źródło: Ozow

KONTAKT:

Thomas Pays

e-mail: thomas@ozow.com

tel. +27 (74) 110-1011

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.07.2020, 13:16
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii