Newsletter

P&G dołącza do Loop firmy TerraCycle – przyjaznej dla środowiska i wygodnej platformy e-zakupowej – wraz z 11 markami produktów dla domu

24.01.2019, 17:59aktualizacja: 24.01.2019, 17:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rewolucyjny model zostanie przetestowany w 2019 r. w Paryżu i Nowym Jorku.

DAVOS, Szwajcaria - (BUSINESS WIRE) - Spółka The Procter & Gamble Company (NYSE:PG) ogłosiła dzisiaj wprowadzenie opakowań nadających się do ponownego użytku i napełnienia dla części swoich najpopularniejszych produktów. Akcja realizowana jest w ramach nowego przedsięwzięcia, którego celem jest zerwanie ze światowym uzależnieniem od opakowań i produktów jednorazowego użytku. Ponadto wprowadzono nowe rozwiązania w modelu zbiórki i recyklingu w ramach partnerstwa z LoopTM, platformą e-zakupową obiegu zamkniętego opracowaną przez międzynarodowego lidera w zakresie recyklingu, TerraCycle. Wiele spośród największych globalnych marek P&G, m.in. PanteneTM, TideTM, CascadeTM i Oral-BTM dołączy do tej innowacyjnej platformy w kolejnych miesiącach tego roku.

Niniejsza informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji: https://www.businesswire.com/news/home/20190124005087/en/

Loop jest pierwszym w swoim rodzaju globalnym rozwiązaniem w zakresie opakowań i zakupów, którego celem jest jednoczesna poprawa standardów środowiskowych i wygody klientów w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami e-commerce dzięki zastosowaniu opakowań, które podlegają zbiórce i myciu oraz są ponownie napełniane i użytkowane. Loop oferuje również możliwość odbierania zużytych produktów spod drzwi konsumenta do dalszego recyklingu lub ponownego wykorzystania. P&G jest pierwszą firmą z branży towarów konsumpcyjnych, która dołączyła do tej inicjatywy.

Partnerstwo ogłoszone podczas szczytu w szwajcarskim Davos organizowanego w ramach Światowego Forum Ekonomicznego jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji celów zrównoważonego rozwoju P&G Ambition 2030 oraz ciągłego zobowiązania spółki do przekuwania intencji pro-środowiskowych w realne codzienne działania.

Naukowcy i inżynierowie pod skrzydłami P&G opracowali innowacyjne rozwiązania produkcyjne, opakowaniowe i dystrybucyjne, które z pewnością zachwycą konsumentów i sprawią, że życie w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju stanie się łatwe. Na platformie Loop, w jednym z trzech formatów dostępnych będzie jedenaście marek P&G. System Loop zostanie poddany weryfikacji i optymalizacji dzięki wnioskom pochodzącym z rzeczywistych doświadczeń rynkowych, które rozpoczną się w połowie 2019 r. w Nowym Jorku i Paryżu.

Trwałe opakowanie

Specjaliści ulubionych marek produktów dla domu, takich jak Pantene, Tide, Cascade i CrestTM przygotowali nowe trwałe i niezawodne opakowania o luksusowym wyglądzie, wyposażone w szereg zupełnie nowych cech i funkcji.

• Pantene wprowadza wyjątkową butelkę swoich szamponów i odżywek wykonaną z lekkiego i trwałego aluminium.

• Tide, producent najlepszego środka do prania na rynku amerykańskim uczestniczy w platformie Loop ze swoim środkiem do prania na bazie roślinnej Tide purclean oferowanym w nowej trwałej butelce ze stali nierdzewnej wyposażonej w prostą zakrętkę i lejek do łatwego nalewania.

• Cascade, który nieprzerwanie szuka sposobów, aby uczynić mycie naczyń przyjemniejszym i bardziej ekologicznym, opracował nowe ultratrwałe opakowanie Cascade ActionPacs, dzięki któremu klienci nie muszą myśleć o płukaniu wstępnym.

• Crest promuje ekologiczne podejście do higieny jamy ustnej dzięki nowej płukance do ust Crest Platinum wyposażonej w wyjątkową formułę, która zapewnia świeży oddech i zapobiega plamom oraz w ekologiczną szklaną buteleczkę do ponownego napełniania.

• ArielTM i FebrezeTM wprowadzają trwałe, ponownie napełniane opakowania, które udostępniają również w sklepach, sprawdzając nowy model ponownego napełniania i użytku skierowany bezpośrednio do klienta.

Ponowne napełnianie produktów

• Oral-B, lider innowacji w zakresie higieny jamy ustnej od przeszło 50 lat, wypróbuje rozwiązania oparte na zamkniętym obiegu w przypadku swoich ładowanych szczoteczek elektrycznych i szczoteczek tradycyjnych. Oral-B CLIC, nowy rozpoznawalny design manualnych szczoteczek do zębów obejmuje trwały uchwyt wyposażony w wyjątkowy mechanizm służący do wymiany końcówki. Platforma Loop będzie prowadzić recykling używanych końcówek szczoteczek tradycyjnych i elektrycznych.

• GilletteTM i VenusTM, poza uchwytami zaoferują pakiety podróżne premium w trwałych opakowaniach do długotrwałego użytku. Zużyte części i ostrza tych produktów będą odbierane od klientów do dalszego recyklingu przez TerraCycle.

Recykling zużytych produktów higienicznych

• PampersTM i AlwaysTM wypróbują odbieranie zużytych produktów higienicznych z domów konsumentów do dalszego recyklingu przy użyciu rewolucyjnej markowej technologii opracowanej przez Fater przedsiębiorstwo joint venture P&G i Angelini Group. Technologia zamienia zużyte pochłaniające środki higieniczne w surowce wtórne do zastosowań o podwyższonej wartości.

„Nasze dążenie do umożliwienia odpowiedzialnej konsumpcji na dużą skalę opieramy na przeszło 180-letnim doświadczeniu w zakresie innowacji i rozległej wiedzy na temat oczekiwań konsumentów” - powiedziała Virginie Helias, wiceprezes i dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju P&G. „Z dumą nawiązujemy współpracę z TerraCycle jako pierwsza firma z segmentu pakowanych towarów konsumpcyjnych, która dołączyła do tego rewolucyjnego programu. To jedna z dróg, które doprowadzą nas do realizacji naszych celów Ambition 2030 w zakresie przyspieszenia innowacji dla zrównoważonego rozwoju i rozwiązań w obiegu zamkniętym.

„Czas działać. Chcemy wykorzystać potęgę, jaką daje nam globalny zasięg naszych produktów i siłę naszych światowych marek do wprowadzenia bardziej zrównoważonych środowiskowo rozwiązań w większej skali. Możemy zrealizować naszą misję dzięki śmiałej współpracy, tego problemu nie da się rozwiązać w oderwaniu od innych” – dodała.

„Z radością rozpoczynamy partnerstwo z P&G i innymi globalnymi markami, sprzedawcami, przedsiębiorstwami infrastrukturalnymi i Światowym Forum Ekonomicznym w celu wytyczenia nowej ścieżki w kierunku bardziej odpowiedzialnej konsumpcji” - powiedział dyrektor generalny TerraCycle Tom Szaky. „Celem Loop jest nie tylko wyeliminowanie problemu odpadów opakowaniowych, ale również znaczna poprawa doświadczeń konsumentów i wygody robienia zakupów. Za pośrednictwem naszej platformy konsumenci będą mogli odpowiedzialnie podejść do konsumpcji towarów zamkniętych w specjalnie zaprojektowanych, trwałych i w pełni odzyskiwalnych opakowaniach. Dzięki sile i zasięgowi darzonych zaufaniem marek takich jak P&G, będziemy mogli zmienić przyzwyczajenia konsumentów i osiągnąć skalę wymaganą, aby zrealizować cele przewidziane dla tego modelu”.

Jak działa Loop

• KUPUJESZ: Konsument wchodzi na stronę Loop lub na stronę partnera Loop i wybiera produkty zaufanych marek, których opakowania zostały specjalnie zaprojektowane, by nie generować odpadów.

• ODBIERASZ: Konsumenci odbierają swoje trwałe produkty w specjalnie zaprojektowanym nowoczesnym pojemniku wysyłkowym, który eliminuje potrzebę korzystania z jednorazowych, np. kartonowych materiałów do wysyłki.

• KORZYSTASZ: Konsumenci w wygodny sposób korzystają z eleganckiego produktu ze świadomością, że nie zostaną po nim żadne odpady opakowaniowe.

• ODBIERAMY: Opakowania nie trzeba myć ani wyrzucać; gdy produkt się skończy, konsument umieszcza puste opakowanie w jednym ze specjalnych pojemników wysyłkowych Loop, które odbieramy bezpośrednio spod jego domu.

• MYJEMY: Zespół naukowców Loop opracował specjalnie dopasowane technologie mycia, aby każdy produkt mógł być bezpiecznie przekazany do ponownego użytku.

• NAPEŁNIAMY, ODZYSKUJEMY, WYKORZYSTUJEMY PONOWNIE: Loop w krótkim czasie uzupełnia niezbędne produkty i odsyła konsumentowi pojemniki z ponownie napełnionymi opakowaniami. Produkty przeznaczone do odzysku, takie jak pieluchy, podpaski, maszynki do golenia, czy elementy szczoteczek trafiają do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Produkty P&G dostępne na platformie Loop

Pantene

Z myślą o tym, aby kobiety mogły codziennie cieszyć się pięknymi włosami ciągle wprowadzamy innowacyjne rozwiązania i poprawiamy jakość naszych produktów i pakietów. To szczególne rozwiązanie może przyczynić się do całkowitego wyeliminowania odpadów opakowaniowych. Specjalna butelka na szampon i odżywkę jest wyrazem naszej miłości do oceanów i środowiska naturalnego. Współpracujemy z TerraCycle Loop, aby wesprzeć ideę odchodzenia od jednorazowych butelek plastikowych na rzecz trwałych pojemników i łańcuchów dostaw obejmujących systemy ponownego napełniania, w których nie będzie już miejsca na żadne odpady. Te wyjątkowe butelki wykonane z lekkiego lecz trwałego aluminium zostały zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwić ich mycie, ponowne napełnianie i wykorzystanie w ramach systemu Loop. Dzięki temu możemy realizować nasz ambitny cel, jakim jest pozostawanie w pierwszym szeregu pozytywnych zmian w branży.

Tide

Wiemy, jak ważna jest czystość – dla ciebie, twojej rodziny i dla naszej planety. Dlatego stworzyliśmy Tide purclean: pierwszy środek do prania na bazie roślinnej, który zachowuje moc piorącą Tide. Nowa butelka Tide purclean wykonana jest ze stali nierdzewnej i posiada prostą zakrętkę i lejek do łatwego nalewania. Kiedy środek się skończy, wystarczy umieścić butelkę w twoim pojemniku Loop, a zostanie ona wyczyszczona, napełniona ponownie i przygotowana do ponownego użycia. Formuła dla całej rodziny – Tide purclean to łagodny środek bez barwników, bezpieczny nawet dla wrażliwej skóry. Produkt powstaje w fabryce zasilanej energią wiatrową i nieprodukującej żadnych odpadów produkcyjnych magazynowanych na składowiskach, Tide purclean to świetny wybór dla planety zaprojektowany z myślą o naszej przyszłości. Wspieraj środowisko i wybierz Tide purclean.

Cascade

Cascade® nieustannie poszukuje sposobów, by uatrakcyjnić nasze codzienne życie, a nowe ultratrwałe opakowanie pomoże zapewnić bezpieczeństwo środowiska naturalnego. Kiedy skończą się twoje kapsułki Cascade ActionPacs™, wystarczy umieścić opakowanie w twoim pojemniku Loop, a zostanie ono wyczyszczona, wysterylizowane, napełnione ponownie i przygotowane do ponownego użycia. Kapsułki Cascade Platinum ActionPacs™ tak skutecznie pozbywają się zaschniętych resztek żywności nawet po 24 godzinach, że konsumenci mogą zrezygnować z płukania naczyń przed umieszczeniem ich w zmywarce. To oszczędność nawet do 57 litrów wody na jeden załadunek. Kiedy przemnożymy tę liczbę przez wszystkich użytkowników zmywarek, którzy wstępnie płuczą naczynia, daje to zawrotną liczbę nawet 570 miliardów litrów wody rocznie w samych Stanach Zjednoczonych.

Crest

Crest jest liderem ekologicznych innowacji w zakresie płynów do płukania do ust. Formuła Crest Platinum bez alkoholu, nadtlenków i parabenów odświeża oddech i pomaga zapobiegać odbarwieniom na zębach. Crest Platinum trafi do sprzedaży w atrakcyjnej, służącej do ponownego napełnienia butelce z zakrętką ze stali nierdzewnej i silikonową nasadką ochronną. Uzupełnienie bezpośrednio pod drzwiami klienta oznacza, że dźwiganie butli z płynem do płukania ust odejdzie do lamusa. To jeszcze jeden powód do uśmiechu.

Ariel

Wiemy, że nieskazitelna czystość w najbardziej kompaktowej formie jest czymś ważnym – dla ciebie, twojej rodziny i dla naszej planety. Dlatego właśnie stworzyliśmy kapsułki Ariel Pods, nasz najbardziej innowacyjny środek piorący zapewniający doskonałe pozbycie się wszelkich zabrudzeń. Wprowadzamy do naszej oferty trwały pakiet familijny kapsułek Ariel Pods, którego można używać bez końca. Kiedy środek się skończy, wystarczy umieścić opakowanie w twoim pojemniku Loop, a zostanie ono wyczyszczone, napełnione ponownie i przygotowane do ponownego użycia. Zapomnij o noszeniu dużych paczek z kapsułkami ze sklepu i o wyrzucaniu opakowań po skończonym praniu. Nawet w niskich temperaturach kapsułki Ariel Pods 3w1 zapewnią ci nieskazitelnie czyste pranie. Ariel Pods powstają w naszej francuskiej fabryce zasilanej przez elektrownie wiatrowe i niewytwarzającej żadnych odpadów, które trafiałyby na składowiska. Mają o 70% mniej wody niż Ariel w płynie i zostały zaprojektowane z myślą o przyszłości.

Przechowywać poza zasięgiem dzieci.

Febreze

Demonstrując swoje niesłabnące zaangażowanie w dbanie o środowisko naturalne, Febreze wprowadza swoje najnowsze innowacje – Febreze ONE w USA i Zero% w Europie dostępne również za pośrednictwem platformy Loop w opakowaniach przeznaczonych do ponownego użytku i recyklingu. Pozbawione propelentów i intensywnych substancji zapachowych Febreze ONE/Zero% mogą być stosowane w powietrzu i na tekstylia (tkaniny). Dzięki formule na bazie wody (90%) i opatentowanej technologii wykorzystującej cyklodekstryny, pozyskiwany ze skrobi kukurydzianej składnik wiążący zapachy, nowy produkt nie tylko maskuje niechciane zapachy, ale całkowicie je neutralizuje, oczyszczając z nich powietrze. Febreze jest już częścią programu recyklingowego TerraCycle, w ramach którego ponownie wprowadzono do obiegu ponad 1 000 000 opakowań Febreze ze składowisk na całym świecie.

*Źródło: Ankieta internetowa, październik 2017 Francja i Wielka Brytania, wskazująca 63% z 221 respondentów.

Oral-B

Oral-B, lider innowacji w zakresie higieny jamy ustnej od przeszło 50 lat, wypróbuje rozwiązania oparte na zamkniętym obiegu w przypadku swoich ładowanych szczoteczek elektrycznych i szczoteczek tradycyjnych. Marka wchodzi do platformy Loop odkrywając na nowo kategorię tradycyjnych szczoteczek do zębów. Oral-B CLIC to nowy system, który cechuje rozpoznawalny design, pozwalający na ograniczenie odpadów z tworzyw sztucznych dzięki trwałej rączce wykonanej z unikalnego materiału kompozytowego w znacznej mierze opartego na najwyższej jakości minerałach i wyposażonej w wyjątkowy mechanizm ClicFit™, dzięki któremu konsumenci wymieniają tylko końcówkę. Platforma Loop będzie równocześnie prowadzić recykling używanych końcówek szczoteczek tradycyjnych i elektrycznych.

Gillette

Od ponad 115 lat Gillette oferuje precyzyjne rozwiązania techniczne i niezrównaną jakość, zmieniając na lepsze życie przeszło 800 milionów mężczyzn na całym świecie. Dla maszynki Gillette Fusion5™ ProShield zamiast tradycyjnego opakowania zaoferujemy etui podróżne klasy premium, który klienci będą mogli zatrzymać razem z rączką. Jedno napełnienie pojemnika ostrzami starcza nawet na miesiąc golenia, a kiedy potrzebne będą nowe ostrza, wystarczy oddać stare do recyklingu umieszczając je w pojemniku Loop.

Gillette Venus

Gillette Venus, światowa marka numer 1 w dziedzinie golenia dla kobiet poczyniła kolejny krok przybliżający markę do osiągnięcia celu wykorzystywania w 100% opakowań do recyklingu i ponownego użytku i oferowania trwałych i ekologicznych produktów, które dają radość kobietom na całym świecie. Gillette Venus zachęca do stosowania trwałych rączek i łańcuchów dostaw ostrzy, w ramach których funkcjonują zintegrowane systemy recyklingu. Wprowadzamy naszą najświeższą innowację – maszynkę Venus Platinum Extra Smooth. Produkt obejmuje pierwszą metalową rączkę Venus, zaprojektowaną z myślą o ergonomii w taki sposób, aby zwiększyć kontrolę podczas golenia i zapewnić trwałość i długi czas użytkowania przez każdą kobietę. Pakiety zawierają 5 wysokiej jakości ostrzy w metalowej puszce zdatnej do ponownego użytku. Kiedy nadchodzi czas ich wymiany, wystarczy umieścić ostrza w pojemniku Loop i zostaną one odebrane i przygotowane do ponownego użytku, a w tym czasie można zamówić nowe.

Pampers i Always

W Pampers i Always silnie angażujemy się w temat ochrony środowiska i jesteśmy przekonani, że możemy odegrać istotną rolę w ograniczeniu ilości odpadów z tworzyw sztucznych i wspierać gospodarkę obiegu zamkniętego. Uruchamiamy najlepszy w swojej klasie program recyklingu produktów higienicznych, w tym pieluszek dla dzieci, podpasek i wkładek higienicznych, aby dać zużytym produktom nowe życie. Pampers i Always to największe na świecie marki pochłaniających środków higienicznych, które wykorzystują nową zaawansowaną technologię Fater do recyklingu pieluszek do zastosowań o podwyższonej wartości. Fater to wspólne przedsięwzięcie P&G i Angelini i producent Pampers i Always we Włoszech. W ramach platformy Loop po raz pierwszy wypróbujemy tę technologię wśród wybranych klientów we Francji. Trwały i nadający się do ponownego użytku pojemnik na pochłaniające środki higieniczne zawierający produkty Pampers i Always zostanie dostarczony pod twoje drzwi. Pojemnik został zaprojektowany tak, aby spełniać szereg różnych funkcji – jest hermetycznie zamknięty, wyposażony w filtr węglowy zatrzymujący zapach we wnętrzu, łatwy w obsłudze z wygodną obrotową pokrywą i estetycznie zaprojektowany, aby pasował do każdego domu. Wystarczy wrzucić do niego zużyte pieluchy i podpaski. Kiedy pojemnik się zapełni, można zamówić odbiór w ramach którego twój pojemnik zostaje oczyszczony, poddany sterylizacji i odesłany z powrotem z nowymi produktami Pampers i Always. Zużyte pochłaniające środki higieniczne trafią do przetwarzania w zakładach recyklingu.

Procter & Gamble

Oferując cieszące się zaufaniem, wiodące w swoich kategoriach produkty wysokiej jakości, firma P&G służy klientom na całym świecie. Do marek firmy należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach świata. Najnowsze informacje na temat P&G i jej marek można znaleźć na stronie http://www.pg.com.

TerraCycle

TerraCycle to innowacyjna spółka zajmująca się gospodarowaniem odpadami, której misją jest całkowite wyeliminowanie tematu odpadów (Eliminating the Idea of Waste®). Działając lokalnie w 21 krajach, TerraCycle współpracuje z czołowymi producentami towarów konsumpcyjnych, sprzedawcami, miastami i obiektami w zakresie recyklingu produktów i opakowań, od zabrudzonych pieluch po niedopałki, które w przeciwnym razie trafiłyby na składowiska lub do spalarni odpadów. Spółka łączy siły z czołowymi producentami towarów konsumpcyjnych w celu włączenia strumienia odpadów, których recykling jest utrudniony, takich jak tworzywa sztuczne z oceanów, do procesu wytwarzania ich produktów i opakowań. TerraCycle jest laureatem ponad 200 nagród w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i w ciągu 15 lat swojej działalności przekazała ponad 25 milionów dolarów na rzecz szkół i instytucji charytatywnych. Więcej informacji na temat TerraCycle i udziału w programach recyklingu na stronie: www.terracycle.com.

Zobacz wersję źródłową informacji w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190124005087/en/

Źródło: Procter & Gamble

KONTAKT:

Becky East

wicedyrektor

H&K Strategies

tel. +442074933093

e-mail: Becky.East@hkstrategies.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.01.2019, 17:59
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ