Newsletter

Biznes i finanse

Pierwsze wdrożenie beaconów w centrum handlowym w Polsce

29.04.2015, 16:17aktualizacja: 29.04.2015, 16:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Factory Poznań
Factory Poznań
W drugiej połowie kwietnia outlet FACTORY Poznań, jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce, wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów: Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki FACTORY. Efekty kampanii przerosły oczekiwania pomysłodawców. FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która ujawnia część danych pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.

Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację, jest identyfikowany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca, w którym się znajduje, otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna lub kupon rabatowy.

Klientów FACTORY Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę. Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji przedstawia wyniki: "Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. Aż 78% osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery, jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta".

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do unikatowego użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum FACTORY, trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz - CSO Qpony. Skuteczność tego rozwiązania przerosła nawet optymistyczne prognozy. W ciągu tylko dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty FACTORY Poznań. Zniżki przygotowane przez FACTORY miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: FACTORY Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją - to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.

"Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach FACTORY. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami, centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż" - mówi Marta Kocik, Regional Marketing Manager NEINVER.

Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.

FACTORY Poznań to jedno z pięciu w Polsce centrów wyprzedażowych, należące do Grupy Neinver. Na ponad 14 tys. m2 powierzchni gromadzi sklepy popularnych marek polskich i międzynarodowych, w cenach zawsze obniżonych od 30 % do 70 %, m.in. Adidas, Mexx, Desigual, Mango, Timberland, Gino Rossi, Smyk czy Rossmann.

# # #

Marka FACTORY

FACTORY Outlet to największa sieć centrów wyprzedażowych w Polsce, odwiedzana co roku przez kilkanaście milionów klientów, w największych miastach: Warszawa (Ursus, Annopol), Poznań, Wrocław i Kraków.

Na 84,500 m2 powierzchni, centra FACTORY gromadzą ponad 250 znanych marek polskich i światowych.

Na polskim rynku centra FACTORY obecne są od 2002 roku, kiedy NEINVER otworzył pierwsze centrum wyprzedażowe w Polsce - FACTORY Warszawa Ursus, rozbudowywane dzisiaj o kolejne 6,000 m2 powierzchni handlowej.

Pod marką FACTORY, NEINVER wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.

Więcej informacji o centrach Factory Outlet: www.factory.pl

Zdjęcia do pobrania:

Dodatkowe informacje dla mediów:

Michał Wrzosek

e-mail: m.wrzosek@mindsetcs.pl

tel. kom. 604 790 638

-

Łukasz Kurpiewski

e-mail: l.kurpiewski@mindsetcs.pl

tel. kom. 607 081 637

Materiał na zlecenie NEINVER

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Data publikacji 29.04.2015, 16:17
Źródło informacji Mindset Communication Support S.C.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP content” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ