Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od 15 maja wszystkie miejsca siedzące w pociągach mają być zapełnione. PKP Intercity wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych pragnących podróżować komfortowo, wzmacniając flotę o 60 zmodernizowanych wagonów typu AB, łączących 1 i 2 klasę. Pojazdy są przystosowane do prędkości 160 km/h. Będą kursowały na głównych ciągach komunikacyjnych, m.in. na trasach: Szczecin - Białystok, Wrocław - Białystok, Przemyśl - Kołobrzeg, Kraków - Świnoujście czy Suwałki - Zielona Góra.
„Chcemy, by znakiem firmowym polskiej kolei były: punktualność, szybkość, komfort i bezpieczeństwo” - powiedział Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Wiceminister podkreślił, że narodowy przewoźnik bardzo dobrze wykorzystał czas pandemii inwestując, rozwijając tabor oraz podnosząc komfort podróżowania.
W opinii Andrzeja Bittela, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, PKP Intercity realizuje strategię taborową, której celem jest jak najlepsze dostosowanie oferty do potrzeb klienta i wyzwań rynku tak, by pasażer podróżujący po Polsce czuł się komfortowo i bezpiecznie.
„Dzisiaj mamy okazję oglądać tabor zmodernizowany, który spełnia wszystkie potrzeby klienta, ale jest również taborem w pełni ekologicznym” - powiedział Andrzej Bittel.
Na pokładach zmodernizowanych wagonów 141A-20 znajdują się 3 przedziały klasy 1 oraz 48 miejsc w bezprzedziałowej przestrzeni klasy 2. Są wyposażone w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne oraz blaty do ładowania telefonów komórkowych. Wagony mają również zainstalowane wzmacniacze sygnału GSM/LTE, a także znajdują się w nich przyjazne dla środowiska toalety z zamkniętym układem. Ponadto pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
„Oczekiwania wobec standardu podróży są bardzo duże. Dzięki tym nowoczesnym wagonom pasażerowie wracają na kolej” - podkreślił Marek Chraniuk.
Wartość kontraktu zrealizowanego przez konsorcjum PESA Bydgoszcz wraz z ZNTK Mińsk Mazowiecki wyniosła prawie 248 mln. Zawarta w kwietniu 2018 r. umowa pierwotnie dotyczyła modernizacji 40 pojazdów, jednak przewoźnik rozszerzył ją o kolejne 20 jednostek.
„Cieszymy się, że kontrakty wygrywają polskie firmy. Dostajemy wagony, produkowane w danym czasie, najlepszej jakości i przez polskiego producenta, który później przy serwisie również tę dobrą jakość zapewni” - zaznaczył Marek Chraniuk.
Prezes PKP Intercity poinformował, że w chwili obecnej 80 proc. taboru wagonowego to nowe i zmodernizowane jednostki, a jedynie 20 proc. stanowią starsze wagony.
Modernizacja 60 wagonów 141A-20 jest wspófinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla projektów PKP Intercity „Kolej na dobre połączenia - unowocześnianie wagonów i lokomotyw” oraz „Przyspieszamy komfortowo - unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw”, których zakończenie przewidziane jest na 2023 r.
„Pula środków na tabor pasażerski do 2023 r. to 1,8 mld zł, z czego aż 650 mln to są projekty PKP Intercity. To są ogromne projekty, bo samych wagonów jest 183 w jednym projekcie i 152 w drugim” - wyjaśniła Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Zdaniem Macieja Małeckiego z MAP kontrakty zawarte przez PKP Intercity przekładają się na miejsca pracy i pewne źródła utrzymania dla wielu polskich rodzin, a dzięki inwestycjom realizowanym przez spółki Skarbu Państwa gospodarka skutecznie broni się przed pandemią koronawirusa.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.05.2021, 13:48 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Consulting pogłębia wiedzę fachową w dziedzinie rozwoju przywództwa wraz z nawiązaniem współpracy z Insight Experience
- 10.10.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Trwają prace nad pakietem antyblackoutowym mającym zwiększyć stabilność systemu energetycznego
Zatrzymane pociągi, sparaliżowane lotniska, ciemne sale operacyjne – 28 kwietnia 2025 r. Na Półwyspie Iberyjskim doszło do rozległej awarii sieci energetycznej. Blackout objął 55 milionów ludzi, przyniósł straty szacowane nawet na 4,5 mld euro i kosztował życie ośmiu osób. Po katastrofie Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) wezwały do stworzenia specjalnego pakietu ustaw i przekazały rządowi swoje rekomendacje.- 10.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć
-
Image
Jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać na wyjazd zagraniczny?
Ubezpieczenie turystyczne to kluczowa ochrona, która gwarantuje spokój ducha i wsparcie finansowe podczas zagranicznych podróży. Zabezpiecza przed nieprzewidzianymi sytuacjami, takimi jak nagłe zachorowania czy wypadki, pokrywając wysokie koszty leczenia i transportu medycznego. W przeciwieństwie do karty EKUZ, która ma ograniczenia, kompleksowa polisa turystyczna oferuje szeroki zakres świadczeń, zapewniając pełne bezpieczeństwo i minimalizując ryzyko finansowe.- 10.10.2025, 11:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: KioskPolis.pl
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ