Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od 15 maja wszystkie miejsca siedzące w pociągach mają być zapełnione. PKP Intercity wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych pragnących podróżować komfortowo, wzmacniając flotę o 60 zmodernizowanych wagonów typu AB, łączących 1 i 2 klasę. Pojazdy są przystosowane do prędkości 160 km/h. Będą kursowały na głównych ciągach komunikacyjnych, m.in. na trasach: Szczecin - Białystok, Wrocław - Białystok, Przemyśl - Kołobrzeg, Kraków - Świnoujście czy Suwałki - Zielona Góra.
„Chcemy, by znakiem firmowym polskiej kolei były: punktualność, szybkość, komfort i bezpieczeństwo” - powiedział Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Wiceminister podkreślił, że narodowy przewoźnik bardzo dobrze wykorzystał czas pandemii inwestując, rozwijając tabor oraz podnosząc komfort podróżowania.
W opinii Andrzeja Bittela, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, PKP Intercity realizuje strategię taborową, której celem jest jak najlepsze dostosowanie oferty do potrzeb klienta i wyzwań rynku tak, by pasażer podróżujący po Polsce czuł się komfortowo i bezpiecznie.
„Dzisiaj mamy okazję oglądać tabor zmodernizowany, który spełnia wszystkie potrzeby klienta, ale jest również taborem w pełni ekologicznym” - powiedział Andrzej Bittel.
Na pokładach zmodernizowanych wagonów 141A-20 znajdują się 3 przedziały klasy 1 oraz 48 miejsc w bezprzedziałowej przestrzeni klasy 2. Są wyposażone w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne oraz blaty do ładowania telefonów komórkowych. Wagony mają również zainstalowane wzmacniacze sygnału GSM/LTE, a także znajdują się w nich przyjazne dla środowiska toalety z zamkniętym układem. Ponadto pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
„Oczekiwania wobec standardu podróży są bardzo duże. Dzięki tym nowoczesnym wagonom pasażerowie wracają na kolej” - podkreślił Marek Chraniuk.
Wartość kontraktu zrealizowanego przez konsorcjum PESA Bydgoszcz wraz z ZNTK Mińsk Mazowiecki wyniosła prawie 248 mln. Zawarta w kwietniu 2018 r. umowa pierwotnie dotyczyła modernizacji 40 pojazdów, jednak przewoźnik rozszerzył ją o kolejne 20 jednostek.
„Cieszymy się, że kontrakty wygrywają polskie firmy. Dostajemy wagony, produkowane w danym czasie, najlepszej jakości i przez polskiego producenta, który później przy serwisie również tę dobrą jakość zapewni” - zaznaczył Marek Chraniuk.
Prezes PKP Intercity poinformował, że w chwili obecnej 80 proc. taboru wagonowego to nowe i zmodernizowane jednostki, a jedynie 20 proc. stanowią starsze wagony.
Modernizacja 60 wagonów 141A-20 jest wspófinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla projektów PKP Intercity „Kolej na dobre połączenia - unowocześnianie wagonów i lokomotyw” oraz „Przyspieszamy komfortowo - unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw”, których zakończenie przewidziane jest na 2023 r.
„Pula środków na tabor pasażerski do 2023 r. to 1,8 mld zł, z czego aż 650 mln to są projekty PKP Intercity. To są ogromne projekty, bo samych wagonów jest 183 w jednym projekcie i 152 w drugim” - wyjaśniła Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Zdaniem Macieja Małeckiego z MAP kontrakty zawarte przez PKP Intercity przekładają się na miejsca pracy i pewne źródła utrzymania dla wielu polskich rodzin, a dzięki inwestycjom realizowanym przez spółki Skarbu Państwa gospodarka skutecznie broni się przed pandemią koronawirusa.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.05.2021, 13:48 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Analytic Partners Shapes Marketing Mix Modeling (MMM) for 25 years and Innovates with Commercial Analytics
- 30.04.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting Expands Capabilities in Brazil
- 30.04.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKP S.A.: bez taniej energii kolej nie jest w stanie konkurować z innymi środkami transportu PAP
„Trzydzieści lat temu ludzie jeździli koleją, bo musieli - dziś jeżdżą, bo chcą. Żeby kolej była środkiem transportu pierwszego wyboru, musi zwiększyć swoją dostępność, atrakcyjność” - podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A, podczas konferencji „Konkurencyjność transportu kolejowego - wyzwanie i konieczność”, która odbyła się 28 kwietnia 2025 r. we Wrocławiu, w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.- 30.04.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ