Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na wakacyjny wyjazd Polacy są gotowi wydać w tym roku średnio 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki - średnio 607 zł. Wśród polskich podróżników przeważają ci pakujący się na spokojnie (80 proc.) i planujący wyjazd z wyprzedzeniem (61 proc.).
Jak pokazuje badanie, chętnie kompletujemy walizkę w sklepach online zachęcani szczególnie obniżką ceny konkretnego towaru (64 proc.) i darmową dostawą bez względu na wartość zakupów (56 proc.).
Już 16 i 17 lipca klienci Amazon Prime będą mieli okazję skompletować wakacyjną walizkę podczas jednego z największych festiwali okazji Amazon.pl - Prime Day. W trakcie tego wydarzenia będą mieli dostęp do tysięcy okazji, w tym na produkty polskich i zagranicznych marek.
Każdy, kto nie posiada jeszcze pakietu Amazon Prime, może skorzystać z bezpłatnego, 30-dniowego okresu próbnego i wziąć udział w tegorocznym Prime Day, więcej informacji na Amazon.pl/primeday.
Warszawa, 26 czerwca 2024 - Amazon.pl we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jak Polacy przygotowują się do wakacji oraz jaki budżet planują przeznaczyć na skompletowanie walizki na podróż. Badanie zostało zrealizowane z okazji nadchodzącego festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca.
Klienci Prime będą mieli dostęp do tysięcy promocji ze wszystkich kategorii, w tym także na produkty niezbędne latem. Z badania wynika, że większość najchętniej planuje wakacje z wyprzedzeniem, pakuje się na spokojnie i tworzy listy zadań przed wyjazdem. Średnio na wakacyjny wyjazd Polacy są gotowi wydać w tym roku 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki 607 zł.
Wakacje: last minute czy z wyprzedzeniem?
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Amazon.pl, 3/4 Polaków planuje tego lata wyjazd wakacyjny. Aż 73 proc. z nich spędzi wakacje z partnerem lub partnerką, 41 proc. z dziećmi, 24 proc. z przyjaciółmi lub znajomymi, a tylko 6 proc. zdecyduje się na podróżowanie solo.
Okazuje się również, że pakownie walizki wyjazdowej w ostatniej chwili nie jest domeną polskich urlopowiczów: większość z nich zdecydowanie planuje wyjazd i pakowanie z wyprzedzeniem (61 proc.), przygotowuje listę zadań (48 proc.), pakuje się na spokojnie (80 proc.) i raczej nadmiarowo niż minimalistycznie (52 proc.), choć wyniki wskazują, że to starsze generacje są bardziej uporządkowane w tej kwestii. Młodsze pokolenie (Gen Z) jest w tym przypadku bardziej spontaniczne, pakuje się na ostatnią chwilę i częściej zapomina coś zabrać [1].
Najpopularniejszy model polskich wakacji - wypoczynek na plaży - wskazywany jest jako miejsce ostatnich wakacji aż przez 37 proc. respondentów. Wśród wakacji marzeń Polaków prym wiedzie wyjazd na rajską wyspę (40 proc.), chociaż tylko 8 proc. spędza tak urlop. Polacy marzą też o wakacjach pełnych pereł architektury oraz egzotyki - 33 proc. z nas chciałoby podczas wakacji zwiedzać miasta i zabytki, a 23 proc. poznawać nowe, egzotyczne miejsca i kultury.
Urlopowy niezbędnik, czyli kiedy i co kupujemy przed podróżą
Oprócz bezpośrednich kosztów podróży (średnio planujemy wydać w tym roku na wyjazd 4 354 zł), zdecydowana większość Polaków wydaje dodatkowo średnio 607 zł na skompletowanie bagażu przed podróżą. Osoby w wieku 25-29 wydają najmniej, zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na zakupy związane z bagażem. Z kolei najwięcej na dokupienie potrzebnych produktów przeznaczają przedstawiciele Gen Z, czyli ludzie w wieku 18-24 lat, nadal często korzystający ze wsparcia finansowego rodziców.
Choć zakupy stacjonarne wciąż są popularne - robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów, takie jak Amazon.pl. Polacy lubią zakupy przez internet, ponieważ są wygodne -uważa tak 65 proc. badanych. Wśród najważniejszych zalet kupowania w sieci polscy konsumenci cenią sobie promocyjne ceny (64 proc.) oraz darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia (56 proc.).
„Wyjazd wakacyjny to dla wielu Polaków znacząca pozycja w budżecie domowym, ponieważ oprócz kosztów podróży i zakwaterowania, musimy także uzupełnić walizkę. Aby ułatwić sobie przygotowania, szukamy sklepów z szeroką ofertą produktów, szybką dostawą i okazjami, które pozwalają zaoszczędzić. Tak właśnie jest w przypadku Amazon.pl, gdzie klienci Prime mogą skorzystać z licznych benefitów m.in. z bezpłatnych dostaw milionów produktów niezależnie od wartości zamówienia oraz specjalnych wydarzeń zakupowych, takich jak Prime Day. Nachodzący Prime Day to doskonała okazja, aby mogli zakupić upatrzone wcześniej rzeczy w atrakcyjnych cenach - to na pewno wielka zaleta dla osób, które lubią planować i z wyprzedzeniem myślą o swoich wydatkach” - mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl.
Co Polacy zazwyczaj kupują przed podróżą?
Polacy, wyjeżdżając na wakacje, przede wszystkim kupują kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem (61%), leki i opatrunki (54%), ubrania i obuwie oraz stroje plażowe (96%). Respondenci spędzający lato we własnym miejscu zamieszkania decydują się z kolei na letnią odzież (48 proc.), sprzęt i akcesoria do grilla (36 proc.), leżaki i kosmetyki do opalania (34 proc.) oraz gry, filmy i książki (26 proc.).
Prime Day to coroczne wydarzenie zakupowe na Amazon.pl, podczas którego klienci Amazon Prime mają dostęp do tysięcy okazji na produkty od globalnych i lokalnych marek ze wszystkich kategorii, z szybkimi, darmowymi i nielimitowanymi dostawami, niezależnie od wartości zamówienia, za jedyne 49 zł rocznie. Każdy, kto chce wziąć udział w Prime Day może dołączyć do Amazon Prime w ramach 30-dniowego okresu próbnego na stronie amazon.pl/primeday i skorzystać z okazji.
Tegoroczny Prime Day odbędzie się 16 i 17 lipca. Klienci Prime, którzy są zainteresowani wakacyjnymi zakupami, będą mogli teraz wiele zaoszczędzić i odkryć doskonałe i ciekawe produkty, które wpiszą się w ich gusta i potrzeby.
O badaniu
„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 - plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.
Każdy dzień jest lepszy z Amazon Prime
Amazon Prime to oszczędności, wygoda i rozrywka - wszystko w ramach jednej subskrypcji. Już ponad 200 milionów klientów Amazon Prime na całym świecie cieszy się dostępem do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji, wyjątkowych korzyści oraz szybkich i darmowych dostaw, również w ramach wyjątkowych wydarzeń zakupowych. W Polsce klienci Prime mają dostęp do wszystkiego co najlepsze w Amazon w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, obszernego katalogu nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, darmowych gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. Każdy może wypróbować Prime w ramach bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Informacje o Amazon
Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie wprowadził m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i naszego bloga Aboutamazon.pl oraz śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.
Źródła:
[1] Zapytani o opisy przygotowań wakacyjnych, które do nich pasują, starsze generacje (Milenialsi, Gen. X i starsi) częściej wskazywali, że praktycznie nie zdarza im się zapomnieć czegoś ważnego, wyjazd planują z wyprzedzeniem oraz listą zadań. Najmłodsza generacja (Gen Z) opisuje siebie jako spontanicznych, pakujących się w ostatniej chwili i takich, którym zdarza się zapomnieć o zabraniu czegoś.
Źródło informacji: Amazon
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 26.06.2024, 14:23 |
Źródło informacji | Amazon |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Kymera International dokonuje przejęcia Coating Center Castrop GmbH
Kymera zwiększa zasięg działu technologii powłok powierzchniowych w Europie, zapewniając klientom szerszy dostęp do zaawansowanych rozwiązań z zakresu natrysku termicznego.- 03.12.2024, 15:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
NIQ publikuje raport o perspektywach dla dyrektorów ds. marketingu w 2025
Z raportu wynika, że generatywna sztuczna inteligencja, zaawansowane narzędzia do pomiaru skuteczności działań marketingowych oraz zacieśnienie współpracy pomiędzy obszarami IT, nauki o danych i marketingu będą siłą napędową wzrostu i zmian w 2025 roku.- 03.12.2024, 15:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Open Eyes Economy Summit 2024 – podsumowanie wydarzenia
„Europa staje wobec zagrożeń o charakterze egzystencjalnym, których nie odczuwała przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Dzisiaj stawką jest to, czy Europa przetrwa jako model życia” - podsumował IX edycję Open Eyes Economy Summit Jerzy Hausner.- 03.12.2024, 14:42
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej