Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Różnicowanie sytuacji przedsiębiorców w zależności od sektora, który reprezentują a nie skutków epidemii uważamy za pozbawione podstaw. Decyzja ta dziwi o tyle, że w branży deweloperskiej odnotowano 46-procentowy spadek w rozpoczęciu nowych inwestycji i 26,6% spadek w ilości uzyskanych pozwoleń na budowę, w relacji kwiecień 2019/2020. Sektor nieruchomości komercyjnych, w szczególności handlu, jest jednym z najsilniej dotkniętych, a ustawowy zakaz pobierania czynszów, a nawet opłat z tytułu kosztów eksploatacyjnych uderzył w fundamenty wielu firm.
Brak pomocy finansowej będzie skutkować dalszym obniżaniem poziomu inwestycji, co negatywnie wpłynie na sytuacje pracowników firm. Warto podkreślić, że branża budowlana odpowiada za ok. 1,3 – 1,5 mln miejsc pracy. Brak nowych przedsięwzięć znajdzie odzwierciedlenie w mniejszej ilość zamówień, co dotkliwie odczują producenci materiałów budowlanych, wykonawcy i ich pracownicy. Inwestycje stanowią koło zamachowe gospodarki. Przyczyniają się do powstawania nowych miejsc pracy i zapobiegają pogłębianiu ekonomicznej zapaści. Co więcej, budownictwo charakteryzuje tzw. efekt mnożnikowy. Oznacza to, że każda złotówka wydana w jego ramach, generuje kolejne wydatki, także w innych sektorach.
Niestety, analiza regulaminu programu przygotowanego przez PFR, nie pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące powodów wykluczenia deweloperów. Należy zauważyć, że takie działanie stoi w sprzeczności z polityką rządu, nastawioną na zwiększenie dostępności mieszkań. Za bezzasadnością tego rozwiązania przemawia również fakt, że tożsame wykluczenie nie znalazło się w podobnych programach osłonowych, przygotowanych na potrzeby walki z wirusem SARS-CoV-2 przez inne kraje Unii Europejskiej.
Polski Związek Firm Deweloperskich w imieniu branży zwraca się do PFR oraz Ministerstwa Rozwoju z wnioskiem o przedstawienie przyczyn wyłączenia sektora deweloperskiego z programowego wsparcia i apeluje o pilną modyfikację regulaminu „Tarczy Finansowej PFR dla dużych firm” w celu zapewnienia wszystkim przedsiębiorcom równego dostępu do programów pomocowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.06.2020, 13:57 |
| Źródło informacji | PZFD |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Monopol państwa w sektorze gier losowych sprawia, że zyski z hazardu wracają do społeczeństwa
Totalizator Sportowy w 2024 r. odprowadził do Skarbu Państwa 5 mld zł z tytułu podatków i opłat. „Z każdej złotówki, którą Polacy przeznaczą na gry liczbowe 19 groszy jest przeznaczonych na fundusze celowe, które wspierają sport, kulturę” - mówił Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym.- 25.11.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
China Southern Power Grid po raz pierwszy wysyła delegację na COP30, prezentując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i inicjatywy niskoemisyjne
CSG demonstruje swoje zaangażowanie w globalne działania na rzecz klimatu poprzez praktyczne rozwiązania niskoemisyjne.- 25.11.2025, 13:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Pierwsze autocysterny ORLEN Transport zasilane LNG już jeżdżą na Pomorzu
Spółka ORLEN Transport zakupiła pięć ciągników siodłowych, zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Autocysterny, dostarczające paliwa płynne na stacje ORLEN, są testowane na trasach całego Pomorza. Ich najważniejsze cechy to niższy o 20 proc. poziom emisji CO2 i niskie koszty eksploatacji. Trzy takie pojazdy realizują dostawy w okolicach Gdańska, dwa w rejonie Szczecina.- 25.11.2025, 12:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ