Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przejęcie nie oznacza zmiany tożsamości. Addepto nadal działa pod własną marką i z zachowaniem lokalnej autonomii, zyskując jednocześnie zaplecze globalnej organizacji KMS Technology. Marka Addepto pozostaje punktem odniesienia dla klientów oraz rynku, a wszelkie decyzje dotyczące brandingu mają charakter długoterminowy, a nie rewolucyjny.
Addepto powstało w 2018 roku z bardzo prostą ambicją: robić AI, które naprawdę działa w biznesie (zanim stało się to modne). Założona przez Artura Haponika i Edwina Lisowskiego spółka od początku stawiała na praktyczne wdrożenia oraz rozwiązania gotowe do produkcji, budując kompetencje w obszarze AI i danych na długo przed boomem na generatywną sztuczną inteligencję.
Dziś Addepto jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm AI w regionie, wyróżnianą przez Forbes w gronie 10 najlepszych firm konsultingowych AI oraz przez Deloitte i Financial Times jako jedną z najszybciej rosnących spółek technologicznych w Europie. Zespół liczy około 70 ekspertów AI i data.
Spółka dostarcza kompleksowe, gotowe do wdrożenia rozwiązania AI - od machine learningu i GenAI, przez inżynierię danych, po MLOps - wspierając klientów z branż takich jak lotnictwo, motoryzacja, logistyka, przemysł czy handel. Wśród partnerów i klientów Addepto znajdują się m.in. BMW, ABB, SITA i Continental, a strategiczne partnerstwo z Databricks umożliwia realizację projektów AI na dużą skalę.
„To ważny moment w historii Addepto. Przejęcie przez KMS Technology daje nam dostęp do globalnej skali, zasobów, a także międzynarodowych projektów, przy jednoczesnym zachowaniu naszej tożsamości, kultury i niezależności operacyjnej. Pozostajemy Addepto, firmą napędzaną innowacją i realnym wdrażaniem AI, a jednocześnie zyskujemy możliwości, które pozwolą nam szybciej rosnąć i dostarczać jeszcze większą wartość klientom na całym świecie” - mówi Artur Haponik, CEO i współzałożyciel Addepto.
KMS Technology, założona w 2009 roku, wspiera globalne organizacje w budowie, modernizacji i skalowaniu produktów cyfrowych. Spółka zatrudnia ponad 1100 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Wietnamie, oferując kompetencje w zakresie digital engineering, danych i AI oraz sprawdzony, globalny model delivery. KMS Technology jest wspierana przez fundusz private equity Sunstone Partners z Doliny Krzemowej, zarządzający kapitałem o wartości 1,7 mld USD.
„Przejęcie Addepto to strategiczny krok, który odpowiada na rosnące potrzeby rynku w obszarze AI-first. Połączenie zaawansowanych kompetencji AI Addepto z naszym doświadczeniem w inżynierii cyfrowej pozwala nam jeszcze skuteczniej wspierać klientów w transformacji cyfrowej, w Europie, obu Amerykach i regionie APAC” - podkreśla Leo Tucker, CEO KMS Technology.
Integracja nie polega na ujednolicaniu, lecz na wzmacnianiu tego, co działa najlepiej. Addepto zachowuje lokalną decyzyjność i elastyczność, jednocześnie ściśle współpracując z zespołami KMS Technology w wybranych obszarach. Wspólnym kierunkiem rozwoju jest podejście „AI-first”, w którym sztuczna inteligencja nie jest dodatkiem, lecz fundamentem całego procesu - od pomysłu, przez projektowanie i rozwój, aż po wdrożenie oraz skalowanie rozwiązań.
Źródło informacji: Addepto
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.12.2025, 16:23 |
| Źródło informacji | Addepto |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ