Newsletter

Ponowne otwarcie Morza Czarnego jest mile widzianym krokiem, a podczas gdy sytuacja na Ukrainie jest nadal niestabilna, najnowsze dane wykazały, że branża się przystosowuje

28.07.2022, 12:34aktualizacja: 28.07.2022, 12:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire
Business Wire

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- W związku z ogłoszoną w ubiegłym tygodniu informacją o porozumieniu ONZ w sprawie ponownego otwarcia Morza Czarnego, skutkującego odblokowaniem transportu ukraińskiego zboża drogą morska, FourKites®, dostawca wiodącej na świecie platformy zapewniającej widoczność łańcucha dostaw, opublikował nowe dane wykazujące, że przewoźnicy charakteryzujący się zwinnością znajdują sposoby na radzenie sobie w tej niestabilnej sytuacji.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji znajduje się na stronie: https://www.businesswire.com/news/home/20220728005468/en/ 

Po zawarciu porozumienia w sprawie transportu zboża pomiędzy Ukrainą a Rosją w ubiegły piątek, FourKites oczekuje, że wysyłka zboża z portów Morza Czarnego zostanie wznowiona. To samo porozumienie umożliwia Rosji eksport nawozów i innych produktów, które nie zostały objęte międzynarodowymi sankcjami.

„Mam nadzieję, że porozumienie to da dużym przedsiębiorstwom transportowym pewność, która umożliwi im wznowienie działalności w tym regionie - powiedział Philippe Salles, wiceprezes ds. rozwiązań strategicznych (w transporcie morskim) w FourKites. - Najbliższe kilka tygodni będzie decydujące. Jeśli wszytko pójdzie dobrze, porozumienie to może odegrać kluczową rolę w walce ze światowym kryzysem żywnościowym. A pomimo ostatnich ataków rakietowych na port w Odessie, co wskazuje na niestabilną sytuację w tym regionie, nasze dane wskazują, że firmy transportowe są przygotowane na każdą ewentualność”.

W sprzyjających okolicznościach Ukraina wysyłała miliony ton zboża drogą morską z portów Morza Czarnego do takich krajów jak Egipt, Indonezja, czy Bangladesz. Wojna skutecznie zamknęła te trasy, a największe firmy transportowe stwierdziły, że działalność na Morzu Czarnym jest zbyt niebezpieczna. Obecnie pojawiła się nadzieja, że przynajmniej część dostaw może zostać wznowiona.

„Nasze dane z ostatnich kilku tygodni pokazały, że operatorzy usług logistycznych już dostosowywali się do sytuacji w Ukrainie - powiedział Salles. - Ukraińskie firmy transportowe przechodzą na transport drogowy i kolejowy w celu przewiezienia zboża do portów morskich poza krajem, w szczególności do Polski lub przez Bałkany do portów na Morzu Adriatyckim, takich jak Triest i Rijeka”.

Dostawy do różnych krajów graniczących z Rosją i Ukrainą utrzymują się na dobrym poziomie w porównaniu z pozostałą częścią Europy, gdzie średni czternastodniowy volumen towarów wzrósł o 20% w porównaniu z danymi z 21 lutego, w momencie rozpoczęcia inwazji. Jednocześnie opóźnienia transportu ładunków drobnicowych (LTL - less than truckload) do Europy Wschodniej obniżyły się w minionych kilku tygodniach, przy czym opóźnienia ładunków LTL są obecnie tylko o 15% wyższe niż w momencie wybuchu konfliktu. Oznacza to spadek o 48% miesiąc do miesiąca w porównaniu z połową czerwca, gdzie opóźnienia ładunków LTL były o 33% wyższe niż z w momencie rozpoczęcia wojny.

Przed porozumieniem ONZ, setki tysięcy ton zboża przeznaczono do transportu dłuższymi trasami lądowymi, co wywołało obawy o to, czy dostępne są wystarczające zasoby, aby zapewnić tysiące dodatkowych koniecznych kursów pojazdów ciężarowych.

„Ukraińscy przewoźnicy wykorzystują wszystkie swoje moce, aby eksportować zboże i odbudować wzrost gospodarczy kraju - skomentował Maciej Maćkowiak, dyrektor ds. marketingu usług przewozowych na Europę w FourKites, mieszkający w Polsce. - Obserwujemy już duże zagęszczenie ruchu na granicy polsko-ukraińskiej ponieważ od połowy lipca Unia Europejska umożliwiła realizację dostaw bez pozwoleń przez ukraińskie firmy działające w branży transportu drogowego”.

Ogólnie, przewóz towarów do i z Ukrainy jest nadal trudny. Wolumeny towarów przewożonych do Ukrainy nieznacznie wzrosły od momentu osiągniecia najniższych wskaźników w marcu, lecz nadal są o 65% niższe w porównaniu z okresem przed wybuchem wojny.

FourKites

FourKites®, najlepsza platforma zapewniająca widoczność łańcucha dostaw na świecie, obejmuje swoim zasięgiem transport na place składowe, do magazynów, sklepów i wiele więcej. Śledząc ponad 2,5 mln ładunków dziennie przewożonych drogą lądową, kolejową, morską i lotniczą, paczek i przesyłek kurierskich, i docierając do ponad 200 krajów, FourKites łączy dane gromadzone w czasie rzeczywistym i ogromny potencjał uczenia maszynowego w celu wsparcia firm w ich drodze do cyfryzacji całego łańcucha dostaw. Ponad 1000 najbardziej uznanych na świecie marek, w tym 9 z listy 10 największych marek pakowanych produktów konsumenckich i 18 z listy 20 największych firm oferujących produkty żywnościowe i napoje, zaufało FourKites powierzając tej firmie transformację ich działalności i stworzenie bardziej zwinnego, wydajnego i zrównoważanego łańcucha dostaw. Więcej informacji znajduje się na stronie https://www.fourkites.com/ .

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220728005468/en/ 

Źródło: FourKites

KONTAKT:
Scott Johnston
dyrektor działu PR na Europę, FourKites
tel: +31 62 147 8442
e-mail: scott.johnston@fourkites.com 

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.07.2022, 12:34
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ