Pobierz materiał i Publikuj za darmo

O Programie Rozwoju Kompetencji prof. Jerzy Kątcki z NCBR powiedział, że ma przyczyniać się do "podnoszenia kompetencji młodych ludzi, którzy w najbliższych latach będą stanowić siłę napędową naszej gospodarki". Jego celem jest wprowadzenie na uczelniach zajęć doskonalących określone kwalifikacje studentów. Są one szczególnie poszukiwane przez pracodawców funkcjonujących w obszarach kluczowych dla rozwoju kraju. Chodzi np. o umiejętności związane z komunikacją, współpracą w grupie czy analitycznym myśleniem. Do konkursu mogą stawać uczelnie publiczne i niepubliczne, udział mogą wziąć także studenci wszystkich kierunków studiów. Na realizację programu do 2020 roku rząd przeznaczy ponad 1 mld zł.
Kolejny konkurs ogłoszony w 2015 roku przez NCBR w ramach POWER dotyczy systemów antyplagiatowych. Jego założeniem jest rozwijanie w szkołach wyższych programów walczących z problemem kradzieży treści. Uczelnie mogą uzyskać w sumie 100 mln zł na stworzenie, modyfikację lub zakup licencji systemów antyplagiatowych.
Wyniki badania ilościowego CATI wskazują, że z uczelniami współpracuje tylko 27% pracodawców. Aby poprawić te proporcje NCBR ogłosił konkurs Akademickie Biura Karier, który wspiera instytucje ułatwiające absolwentom wejście na rynek pracy. Najlepsze biura działające przy uczelniach otrzymają na swoje projekty w sumie 76 mln zł.
Projekty biorące udział w konkursie "Studiujesz? Praktykuj!" mają zapewniać studentom możliwość odbycia staży związanych z tym, czego uczą się na uczelni. Budżet programu to 550 mln zł.
Wszystkie te działania służą wzmacnianiu szans absolwentów na rynku pracy, podnoszą poziom kształcenia na polskich uczelniach oraz dostosowują programy szkolnictwa do wymagań rynku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.12.2015, 12:20 |
Źródło informacji | NCBR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hiszpański urok i elegancja - Penélope Cruz nową twarzą marki Kinga
Kinga, marka z grupy OSHEE World, otwiera nowy rozdział i stawia na klasę światowego formatu. Firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy ambasadorskiej z Penélope Cruz. Aktorka o międzynarodowej sławie, ikona klasy, subtelności i autentycznego stylu, doskonale wpisuje się w filozofię Kingi, która łączy elegancję z codzienną przyjemnością i wzbogaca chwile, inspirując do ich świadomego celebrowania. W ramach rebrandingu marka wzmacnia swój wizerunek, wyraźniej akcentując unikalne DNA.- 21.07.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
-
Group of leading Polish retailers intends to join EMD, Europe’s leading buying and marketing group
• EMD-Membership brings new sourcing opportunities for Grupa Eurocash, Grupa Chorten and Netto.
• Strong presence in Poland strengthens EMD’s international market position.- 18.07.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ