Newsletter

Biznes i finanse

Prezes Budimeksu: modyfikujemy mieszanki asfaltowe tak, aby pochłaniały węglowodory

13.09.2021, 12:23aktualizacja: 13.09.2021, 12:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Robimy wszystko, żeby doprowadzić do niskoemisyjności budowy dróg szybkiego ruchu w Polsce; modyfikujemy asfalt tak, aby pochłaniał węglowodory – podkreślił w Karpaczu prezes Budimeksu Artur Popko. Spółka zaprezentowała na Forum Ekonomicznym jedną z trzech w Europie spycharek napędzanych elektrycznie.

Prezes Budimeksu zapytany, czy budowa dróg w Polsce może być bardziej ekologiczna, odpowiedział, że firma robi wszystko, żeby doprowadzić do niskoemisyjności budowy dróg szybkiego ruchu oraz innych inwestycji w Polsce.

„W 100-proc. staramy się zużywać materiał jaki mamy do budowy, żeby nie wywozić go poza teren inwestycji. Myślimy innowacyjnie. Modyfikujemy asfalt, żeby nawierzchnie asfaltowe pochłaniały dwutlenek węgla, ale też aby były jak najcichsze dla otoczenia. Używamy też hybrydowego sprzętu, który powoduje zmniejszenie emisji CO2” – zaznaczył prezes Popko.

Prezes mówił też, że grupa Budimex jest mocno zdywersyfikowana, ma cztery kluczowe działalności, a jedną z nich jest część kolejowa.

„To jest nasze młode dziecko, które rozwijamy od pięciu lat i dzisiaj już stoi na podium jako lider w branży kolejowej” – zauważył.

Zapytany, dlaczego budowa jednych linii kolejowych przebiega dużo szybciej od innych, powiedział, że tempo realizacji inwestycji jest wielowątkowe.

„Część linii kolejowych jest modernizowana i przebudowywana pod ciągłym ruchem, tak aby zapewnić dostęp do kluczowych materiałów z punktu widzenia państwa. Mówimy tu o elektrowniach i rafineriach. W takim wypadku nie możemy zamknąć linii kolejowych. Mamy możliwość pracy tylko w określonych godzinach i czasami jest to pięć godzin dziennie a czasem 12 godzin. To powoduje wydłużenie realizacji inwestycji” – wyjaśnił.

„Natomiast uważamy, że jest to bardzo wysokie tempo prac. Dla przykładu modernizacje linii kolejowej LK7 o długości łącznej torów 277 km, gdzie przebudowaliśmy 98 obiektów, zrealizowaliśmy w okresie czterech lat. To naprawdę krótko jak na tak skomplikowaną inwestycję” – dodał.

XXX edycja Forum Ekonomicznego odbyła się w dniach 7-9 września w Karpaczu. W konferencji uczestniczyli politycy, naukowcy, a także przedstawiciele świata nauki czy kultury z Europy, Azji Centralnej i USA. Organizatorzy zorganizowali ok. 400 paneli dyskusyjnych i prezentacji, a także wiele wydarzeń towarzyszących. Hasłem tegorocznego kongresu było „Europa w poszukiwaniu przywództwa”.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.09.2021, 12:23
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ