Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tematykę tegorocznego VI Kongresu Chemii Polskiej, która odbyła się 5-6 czerwca w Płocku zdominowały dyskusje poświęcone potrzebom i wyzwaniom stojącym przed rozwojem tego strategicznego sektora polskiej gospodarki.
Zdaniem Zielińskiego jednym z kluczowych trendów, które najbardziej oddziałują na funkcjonowanie i przyszłość branży chemicznej jest ekologia i zachowania ekologiczne. „To główny trend, do którego już dzisiaj musimy się dostosowywać, bo takie będą wymagania nie tylko regulacyjne, ale też klientów” – podkreślił prezes PIPC.
Jego zdaniem drugim istotnym trendem jest rozwój przemysłu 4.0. „Można powiedzieć, że to temat trochę odległy, ale nie do końca, bo już wiele systemów funkcjonuje i one dziś przynoszą z perspektywy, chociażby kosztów i usprawnień operacyjnych zdecydowany skok cywilizacyjny, ale też szanse poszukiwania nowych rozwiązań, w tym także ekologicznych” – wyjaśnił Zieliński.
Szef PIPC wymienił też podejście proinnowacyjne. W jego ocenie innowacja będzie nadal trendem, choć jak zaznaczył „wydaje się, że jest to element nierozłączny chemii, to dzisiaj ona nabiera zupełnie nowego kształtu”.
Według Zielińskiego ważnym elementem oddziałującym na branżę chemiczną będą też uwarunkowania geopolityczne. Wskazał tu m.in. na obecną wojnę handlową USA i Chin, która wpłynie na bilans produktowy na rynku światowym. „Europa dzisiaj tą wojną obrywa, dostając tańsze produkty z Chin. Czyli zwiększa się ekspozycja na konkurencyjność, następuje umacnianie się tej konkurencyjności w geopolityce” – podsumował prezes PIPC.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2019, 14:21 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT