Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Detergent do prania, który usuwa plamy z tłuszczu w zimnej wodzie, dzięki czemu oszczędzamy energię; bateria łazienkowa, z której leje się mniej wody niż zwykle, choć wcale tego nie zauważamy, zepsuty mebel łatwy do naprawienia – to tylko niektóre nowe rozwiązania globalnych producentów towarów konsumpcyjnych oferowane klientom, które mogą wpłynąć na poprawę środowiska. Czy konsumenci włączą się do walki ze zmianami klimatu i zaczną zmieniać swoje codzienne nawyki – o tym m.in. rozmawiali w sobotę w Katowicach przedstawiciele firm, rządów, organizacji pozarządowych i eksperci podczas panelu o zrównoważonej konsumpcji w trakcie szczytu klimatycznego COP24.
Czy konsumenci są gotowi na zmiany swoich codziennych zachowań konsumpcyjnych i ograniczenie kupowania? Czy wykażą się zaangażowaniem i zrezygnują ze swoich przyzwyczajeń? Czy zechcą naprawiać zepsute przedmioty, a nie wyrzucać je na śmietnik, po to, by kupić nowe? To pytania, które zadają sobie pracownicy globalnych firm produkcyjnych, które włączyły się do walki ze zmianami klimatycznymi. O tym, że firmy chcą ograniczać negatywny wpływ na środowisko, m.in. zachęcając konsumentów do zrównoważonej konsumpcji, może świadczyć obecność przedstawicieli takich globalnych koncernów jak P&G oraz Ikea na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach.
Jak powiedziała podczas spotkania Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu P&G w Europie Centralnej, poza działaniami w postaci stawiania sobie celów redukcji emisji CO2 i ograniczania zużycia energii i wody w procesie produkcji, a także tworzenia opakowań z materiałów nadających się do recyklingu, kluczowa jest edukacja konsumentów i informowanie ich o nowych możliwościach.
„Zmiana nawyków może nastąpić dopiero po jakimś czasie. Ale zależy nam na tym i do tego dążymy. Nasza definicja odpowiedzialnej konsumpcji to takie działanie, by ludzie byli szczęśliwsi, a nasza planeta zdrowsza” – podkreśliła Geraldine Huse.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 10.12.2018, 10:42 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozszerzona odpowiedzialność producenta to wyzwanie dla producentów, samorządów, branży odpadowej i recyklerów PAP
Dla nas najważniejszym elementem ostatnich dni i tygodni jest rozszerzona odpowiedzialność producenta, ponieważ dotyka ona całego obiegu materiałowego: od producentów, przez samorządy, branżę odpadową, po recyklerów – podkreślił Kamil Majerczak, CEO PreZero w Polsce, podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu.- 15.09.2025, 11:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - wiodąca platforma dialogu
Ponad 6 tysięcy gości przyjechało na XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, które odbyło się w dniach 2-4 września 2025 roku. Przez trzy dni przedstawiciele polityki, biznesu, ekonomii, nauki i kultury z ponad 50 krajów świata debatowali o najważniejszych wyzwaniach współczesności, koncentrując się wokół hasła przewodniego tegorocznego Forum: „Czas transformacji - jaka będzie Europa przyszłości?”.- 15.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Maczfit i smaki dzieciństwa
Każdy z nas ma w pamięci zapachy i smaki, które przenoszą nas do beztroskich lat dzieciństwa. Wystarczy je przywołać, by znów poczuć się jak dziecko - siedzące przy kuchennym stole i czekające na ulubione danie przygotowane z sercem przez mamę czy babcię. Aromat drożdżowych racuchów unoszący się w kuchni, kremowy budyń z cynamonem jedzony prosto z rondelka, gorąca zupa pomidorowa czy makaron z truskawkami i śmietaną - właśnie takie dania zapamiętujemy na całe życie. Są częścią naszych historii i rodzinnych tradycji.- 15.09.2025, 10:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Maczfit
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ