Newsletter

Program Polska bezgotówkowa - płatności dostępne dla każdego i w każdym miejscu

13.04.2018, 18:00aktualizacja: 13.04.2018, 18:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aż czterech spośród dziesięciu Polaków rezygnuje z zakupów, jeśli nie ma możliwości zapłaty za nie kartą lub telefonem - wynika z analiz PKO Banku Polskiego. Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych wśród konsumentów nie zawsze idzie w parze z decyzją przedsiębiorców, by zakupić terminale płatnicze i umożliwić klientom tę formę dokonywania transakcji. Dlatego powstał Program „Polska Bezgotówkowa” kierowany do przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatniego roku nie przyjmowali płatności kartami, a chcieliby zacząć.

„56 proc. Polaków, robiąc zakupy, preferuje płatności bezgotówkowe. Korzystanie z transakcji bezgotówkowych zwiększa konkurencyjność wśród przedsiębiorców i generuje dodatkowy zysk” - podkreślił w rozmowie z PAP Łukasz Czech z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego. Właśnie dlatego od stycznia br. w Polsce działa Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa.

To wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Podmioty te powołały Fundację Polska Bezgotówkowa, która realizuje program.

Inicjatywa jest skierowana do przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przyjmowali płatności kartami płatniczymi, a także tych, którzy otwierają nowy biznes.

„Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z programu, otrzymują dofinansowanie ze strony Fundacji, czyli pokrycie kosztów terminala płatniczego do przyjmowania transakcji bezgotówkowych, a także miesięcznych kosztów najmu terminala płatniczego oraz obsługi transakcji bezgotówkowych” - wyjaśnia Czech.

Witold Siekierzyński, rzecznik prasowy eService zaznaczył z kolei, że już teraz większość płatności kartami w sklepach to płatności zbliżeniowe. „Jest to wygodna forma, ponieważ klient nie musi obawiać się o bezpieczeństwo transakcji, a także, że zabraknie gotówki czy zostanie ona skradziona. Z kolei przedsiębiorca może być pewny, że te transakcje szybciej będą procesowane” - zaznaczył.

„Korzystanie z transakcji bezgotówkowych to bezpieczeństwo prowadzonej działalności. Przedsiębiorcy nie muszą jeździć z gotówką po mieście, odprowadzać jej do banku, przyjmują po prostu transakcję w formie bezgotówkowej i następnego dnia otrzymują księgowanie na rachunku” - dodaje Łukasz Czech.

„Nie wyobrażam sobie prowadzenia w tej chwili sklepu bez udostępnienia możliwości płatności kartą czy telefonem swoim klientom” - mówi PAP Małgorzata Milewska, właścicielka marki z odzieżą dziecięcą „beWOW”, która przystąpiła do Programu.

„Największa korzyść, jaką zauważyłam po wprowadzeniu możliwości płacenia kartą bądź telefonem, to wzrost sprzedaży - dodała. - Wprowadzenie płatności kartą i telefonem w moim sklepie przyciąga dużo większą liczbę klientów. Większość osób, w tej chwili, nie nosi przy sobie gotówki, a jeżeli nosi to są to niewielkie kwoty. W przypadku odzieży dziecięcej często są to zakupy spontaniczne, więc wtedy płatność kartą bardzo się przydaje” - zaznaczyła.

Według ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa w Polsce brakuje kilkuset tysięcy terminali płatniczych. Wskazuje na to zarówno porównanie liczby terminali do liczby kas fiskalnych, jak i porównanie nasycenia terminalami na rynku w Polsce i w innych krajach UE. Zgodnie z przyjętymi przez Fundację założeniami, przedsiębiorcy mogą zgłaszać swój udział do programu w ciągu 3 lat, czyli do końca 2020 r.

Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w lipcu 2017 r. w związku z porozumieniem zawartym przez Związek Banków Polskich, ówczesnego Ministerstwa Rozwoju, Visa oraz Mastercard.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 13.04.2018, 18:00
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ