Newsletter

PROTEKTOR SA (32/2018) Złożenie wniosku o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia nr 2 na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej

29.06.2018, 15:17aktualizacja: 29.06.2018, 15:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 32/2018

Zarząd Spółki działającej pod firmą PROTEKTOR Spółka Akcyjna, z siedzibą w Lublinie, (dalej: "Emitent" lub "Spółka") informuje, iż w dniu 29 czerwca 2018 roku, złożył w siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec (dalej: SSE) nr 386/ARP/2017 wydanego przez zarządzającego strefą - Agencję Rozwoju Przemysłu S.A., z siedzibą w Warszawie, dnia 10 maja 2017 r (dalej: Zezwolenie II).

Jednocześnie, Zarząd postanowił zachować zezwolenie nr 318/ARP/2015 z dnia 11 września 2015 r. (dalej: Zezwolenie I).

Przedmiotowe działanie realizowane jest w ramach porządkowania obszaru podatkowego w Grupie Protektor. Złożenie wniosku nie wpływa negatywnie na perspektywę podatkową Emitenta, jak również nie powoduje konieczności zwrotu pomocy publicznej. W związku z negatywnymi wynikami operacyjnymi, generowanymi przez Emitenta na działalności strefowej, Spółka nie skorzystała do tej pory z pomocy publicznej (w formie ulgi podatkowej wynikającej z przedmiotowych Zezwoleń).

Na moment złożenia wniosku Spółka posiada dwa zezwolenia dotyczące działalności w mieleckiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej:

• nr 318/ARP/2015 z dnia 11 września 2015 r. (Zezwolenie I),

• nr 386/ARP/2017 z dnia 10 maja 2017 r. (Zezwolenie II).

Złożenie wniosku nie pogarsza sytuacji oraz perspektywy podatkowej Grupy - w opinii Zarządu kontynuacja działalności operacyjnej Protektor SA w obecnej formie nie dawała szans na skorzystanie w przyszłości z ulgi podatkowej wynikającej z Zezwolenia II - przyjęty model operacyjny nie gwarantował osiągnięcia zysków. Ponadto, osiągnięcie kryteriów niefinansowych wskazanych w Zezwoleniu II nie jest możliwe. Realizowany obecnie Plan Optymalizacji Kosztowej (ogłoszony raportem bieżącym nr 20/2018), którego celem jest zmniejszenie strat generowanych przez PROTEKTOR S.A. oraz poprawa wyników Grupy Protektor, zakłada zmniejszenie wielkości zatrudnienia w PROTEKTOR S.A. poniżej minimalnego poziomu przewidzianego Zezwoleniem II (137 osób).

Zgodnie z posiadaną opinią podatkową, zmiany w prawie wprowadzone 10 maja 2018 roku (które wchodzą w życie 30 czerwca 2018 roku), dotyczące specjalnych stref ekonomicznych, w przypadku Emitenta rodzą ryzyko, że niespełnienie warunków wyznaczonych w Zezwoleniu II skutkować może koniecznością zwrotu kwoty równej maksymalnej możliwej uldze podatkowej wynikającej z tego zezwolenia, nawet w przypadku gdyby Spółka nie skorzystała z przedmiotowej ulgi. W przypadku Zezwolenia II oszacowana przez Zarząd kwota wynosi maksymalnie 3,51 mln zł.

Mając na uwadze powyższe, Zarząd zdecydował się wystąpić do Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii z wnioskiem o wygaszenie Zezwolenia II.

Zgodnie z posiadaną opinią prawną przedmiotowy wniosek i ewentualna zgoda Ministerstwa na wygaszenie Zezwolenia II nie rodzą żadnych dodatkowych zobowiązań po stronie Emitenta - Spółka nie będzie zobowiązana do zwrotu pomocy publicznej, gdyż do tej pory z niej nie skorzystała.

Celem Zezwolenia I było utworzenie nowego zakładu na terenie SSE. Na jego podstawie PROTEKTOR S.A. zobowiązał się do poniesienia trzech rodzajów kosztów kwalifikowanych:

• w kwocie nie mniejszej niż 479.000 PLN do 31 grudnia 2017 r. (z tytułu m.in. nabycia środków trwałych);

• w kwocie nie mniejszej niż 4.653.000 PLN do 30 września 2019 r. (z tytułu m.in. czynszu najmu);

• w kwocie nie mniejszej niż 1.694.000 PLN do 31 grudnia 2021 r. (z tytułu m.in. usług leasingu).

Aktualne wykonanie nakładów wymaganych Zezwoleniem I wynosi 94%. Drugi warunek Zezwolenia I dotyczył obowiązku zatrudnienia na terenie strefy 30 pracowników do 31 grudnia 2017 r. i utrzymanie tego stanu w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. Emitent szacuje, że utrzyma stan zatrudnienia na odpowiednim poziomie oraz, że spełni warunki Zezwolenia I. Dlatego Zarząd zdecydował zachować Zezwolenie I.

Zezwolenie II dotyczy zwiększenia zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu znajdującego się na terenie SSE. W oparciu o Zezwolenie II PROTEKTOR S.A. jest zobowiązany do poniesienia trzech rodzajów kosztów kwalifikowanych:

• w kwocie nie mniejszej niż 613.000 PLN do 31 grudnia 2019 r. (z tytułu m.in. nabycia środków trwałych);

• w kwocie nie mniejszej niż 1.287.000 PLN do 30 czerwca 2021r. (z tytułu m.in. czynszu najmu);

• w kwocie nie mniejszej niż 5.120.000 PLN do 31 grudnia 2024 r. (z tytułu m.in. usług leasingu).

Aktualne wykonanie wymogów finansowych przewidzianych zezwoleniem wynosi 66%. Ponadto, Spółka jest zobowiązana do zatrudnienia 10 nowych pracowników do 31 grudnia 2019 r. i utrzymania stanu zatrudnienia na poziomie nie niższym niż 137 pracowników w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.

W związku z realizowanym Planem Optymalizacji Kosztowej, którego elementem jest optymalizacja ścieżek produkcji oraz uruchomienie procedury Zwolnień Grupowych (ogłoszonych raportem bieżącym nr 27/2018) docelowa liczba pracowników nie gwarantuje realizacji warunków określonych w Zezwoleniu II.

Zarząd pragnie również przypomnieć, że powyższe działania realizowane są w ramach Planu Optymalizacji Kosztowej, którego skutkiem mają być oszczędności na poziomie Grupy PROTEKTOR w kwocie 10 mln zł w pełnym roku kalendarzowym. Plan Optymalizacji Kosztowej zakłada, że asortyment produkcji w zakładzie w Lublinie zredukowany zostanie wyłącznie do marki Protektor.

Niniejszy raport bieżący zawiera informację poufną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (rozporządzenie MAR).

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (rozporządzenie MAR).

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.06.2018, 15:17
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ