Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Logo firmy PZU](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-12/38012454_38012218.jpg?itok=XeaZvEsz)
"Zrozumiały język to warunek skutecznej komunikacji i dobrych relacji z klientami. Na to w PZU stawiamy. Dbamy, aby prosty i jasny język był u nas standardem. Upraszczamy pisma i informacje dla klientów, szkolimy w tej dziedzinie pracowników i wydajemy poradniki językowe. Do tego samego chcemy zachęcać innych, także w lekkiej i żartobliwej formie" – mówi cytowana w komunikacie członek zarządu PZU Życie i twórczyni Biura Prostego Języka PZU Dorota Macieja.
Do posługiwania się przystępnym językiem przekonuje w nagranym dla PZU klipie bas-baryton Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie Jasin Rammal-Rykała. W projekt zaangażowali się też twórcy kanału "Matura to Bzdura" na YouTubie.
"Bohaterem wyprodukowanego przez PZU klipu jest pracownik korporacji, który utyskuje: +znów ten ASAP, fakap, bekap, szlag by trafił korpo-slang!+ i wzywa: +skończmy babrać się w tych kejsach – zrozumiemy się na bank+. Te słowa, przy podniosłej muzyce IX Symfonii Ludwiga van Beethovena, śpiewa bas-baryton Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie Jasin Rammal-Rykała, laureat ogólnopolskich konkursów wokalnych" - opisuje PZU.
Jak wskazuje Macieja, ze zleconych przez PZU badań wynika, iż połowie Polaków przeszkadza zbyt urzędowy i oficjalny język korespondencji, którą otrzymują od firm. "Co gorsza, aż co piąty przyznaje, że podjął złą decyzję, przeoczył ważny termin lub popełnił poważny błąd, ponieważ korespondencja była niezrozumiała" – wyjaśnia Macieja. (PAP)
aop/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.12.2020, 09:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Fundacja Etnoster na Międzynarodowych Targach Rzemiosła w Lizbonie
W dniach 29.06-7.07 odbywają się w Lizbonie Międzynarodowe Targi Rzemiosła FIA - Feira Internacional do Artesanato - FIL, największe międzynarodowe targi rzemiosła na Półwyspie Iberyjskim i drugie co do wielkości w Europie. 30000 m2 powierzchni wystawowej i gastronomicznej, ponad 500 wystawców reprezentujących 31 krajów z całego świata, liczne warsztaty artystyczne oraz imprezy towarzyszące.- 04.07.2024, 09:30
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Etnoster
-
Image
Projekt HBO - strategiczna inwestycja Grupy ORLEN w Gdańsku gotowa już w 70 proc. PAP
Dwa reaktory o ciężarze 212 i 153 ton, kolumna destylacji próżniowej o wysokości prawie 40 m, cztery zbiorniki wsadowe i sześć zbiorników produktowych - to tylko niektóre z elementów Projektu HBO (Hydrokrakingowego Bloku Olejowego), kluczowej inwestycji Grupy ORLEN realizowanej w rafinerii w Gdańsku. Warta ponad 1,8 mld zł inwestycja, umożliwiająca wyprodukowanie nawet 400 tys. ton olejów bazowych grupy II rocznie, osiągnie pełną zdolność operacyjną w pierwszej połowie 2026 roku.- 04.07.2024, 09:30
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT